ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Enn Sarap ütles, et leping jõustus allakirjutamise hetkel ja seega ei teosta Tallinna Sadama Muuga sadam enam teravilja laadimis- ega lossimistöid. Sarap lausus, et pärast teraviljaterminaali rendileandmist on Muuga sadamas kogu operaatortegevus läinud erakätesse.
Teraviljaterminaal, mis anti rendile 25 aastaks ja mahutab 5 mln tonni teravilja, on tänavu väheste kaubakoguste tõttu kahjumis. Kui mullu veeti 10 kuuga terminaali kaudu 1,5 mln tonni teravilja, siis tänavu samal perioodil on terminaali läbinud vaid 0,6 mln tonni teravilja.
Lepingu kohaselt maksab uus operaator sadamale aastas 14 mln krooni, olenemata, kas terminaali läbib teravilja või mitte. Kui terminaali läbivad kaubavood hakkavad kasvama, maksab operaator teatud protsendi kaubavoogude pealt, rääkis Sarap.
Tema kinnitusel on lepingus punkt, mille kohaselt peab operaator vajadusel eelisjärjekorras teenindama Eestis toodetud teravilja. «Kui rong teraviljaga sõidab terminaali, pannakse kõige ette vagun Eesti teraviljaga,» lausus Sarap.
Lisaks terminaalile võtab uus operaator üle ka praegu terminaalis töötavad inimesed, ütles Sarap. Kui nad vallandatakse enne aasta möödumist, maksab pool koondamistasust Worldwide Cargo Establishment ja teise poole sadam, lisas Sarap.
Sarap rääkis, et operaator peab investeerima ligi 60 miljonit krooni, sest välja tuleb vahetada n-ö maalt merele mineva vilja pealelaadur, mis on pärit veel nõukogude päevilt ning seega väikese võimsusega. «Tol ajal vedas ju NSVL vilja sisse,» lisas Sarap. Peale selle tuleb operaatoril rajada täiendavad hoidlad viljale, mis tuuakse sadamasse, et see välja vedada.
AS Tallinna Sadama finantsdirektor Sandor Liive ütles, et uus operaator peab kõik terminaali käigus hoidmiseks vajalikud investeeringud ise leidma.
Konteineriterminaali kohta pole Tallinna Sadam veel otsust teinud, lausus Sarap. Kevadel konteineriterminaali operaatori leidmiseks korraldatud konkursile esitas pakkumuse vaid AS Ferry Terminaal. Samas on paljud maailmas tuntud konteinerivoogude korraldamisega tegelevad firmad meilt käinud uurimas koostöövõimalusi, lausus Sarap. Paljude puhul on tegemist firmadega, kes soovivad Riiast Tallinna sadamasse tulla, näiteks Maersk, lisas ta.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele