Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennureisijale peab hüvitama mahajätmisega tehtud kahju

    Teede- ja sideministeeriumi poolt vastuvõetud määrusega on lennufirma kohustatud reisijale hüvitama kahju, kui kehtivale piletile ja kinnitatud broneeringule vaatamata on reisija sunnitud ülebroneeringu tõttu maha jääma plaanilisest reisist.
    Sundkorras reisist mahajätmise puhul peab reisijal olema võimalus valida pileti hinna hüvitamise, ajaliselt lähima sihtkohta väljuva reisi ja teisel reisijale sobival kuupäeval toimuva lennu vahel.
    Vaatamata reisija valikule peab lennuettevõte maksma reisijale ka hüvituse. Kuni 3500 kilomeetri kaugusele ära jäänud reisi eest on hüvitis 150 eküüd (2376 krooni). Üle 3500 kilomeetri kauguse reisi ära jäämise eest on hüvitussumma 300 eküüd (4752 krooni).
    Samas võib lennufirma hüvitisesummat vähendada poole võrra, kui reisijale pakutud alternatiivreis ei ületa broneeritud reisi sihtkohta saabumisaega kahe (3500kilomeetrise kaugusega lennu puhul) või nelja (üle 3500kilomeetrise lennureisi puhul) tunni võrra. Hüvitise nõue ei tohi ületada piletihinda reisi sihtkohta.
    Sõltumata hüvitisest peab lennuettevõte reisist sundkorras mahajäänule pakkuma tasuta telefoni või faksi kasutamise teenust, toitlustamist, pesemist (sõltuvalt ootamisaja pikkusest) ja majutust hotellis (kui on vaja oodata üks või mitu ööd). ÄP
    Saksamaa lükkas aasta võrra edasi riiki lubatavatele bussidele esitatavate tehniliste nõuete karmistamist.
    Eesti teede- ja sideministeeriumi andmetel on Saksamaa juhuveobussidele EURO 0 tehniliste nõuete kehtestamise edasi lükanud 1999. aasta 1. jaanuarile. Regulaarliinidel sõitvatel bussidel kehtivad väljaantud liiniloaga määratud tehnilised nõuded.
    Alates 1999. aastast peab bussidel olema sertifikaat, mis tõestab nende vastavust EURO 0 tehnilistele nõuetele. Kui sertifikaat puudub, peab suutma bussi registreerimisdokumentidega tõestada, et buss on valmistatud pärast 1990. aasta 1. oktoobrit.
    EURO 0 nõuete järgi peab busside saasteaine sisaldus vastama normidele, mis kehtivad Eestis enne 01.01.1997 registrisse kantud bussidele.
    Müratase vastab 1988.--1996. aastal valmistatud bussidele Eestis kehtestatud piirväärtusele. ÄP
    Alates järgmise aasta aprillist peavad Rootsi sõitvad nn mitterohelised veoautod omama veoluba. Seni võis Rootsis transiit- ja kahepoolseid vedusid teostada ilma veoloata.
    Veolubade süsteem kehtestatakse seoses suurenenud tähelepanuga keskkonnaprobleemidele . «Mitterohelisteks» veoautodeks on enne 1993. aastat registreeritud veokid, mille mootor ei vasta EURO 1 nõuetele ja müratase ületab 84 detsibelli.
    Esialgu on Eestile eraldatud 2000 luba. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni infoeksperdi Ermo Perolaineni sõnul ei ole eraldatud lubade kvoot piisav. Täpne lubade arv pannakse paika järgmise aasta kolmandas kvartalis, kui on selgunud statistilised andmed Eesti ja Rootsi vahelise autovedude mahu kohta. ÄP
    Vedajad saavad ka pärast11. detsembrit Poola piirilt osta tasulisi veolube, kuna Poola pikendas tasuliste veolubade süsteemi kehtivust aasta lõpuni.
    Eestile on käesolevaks aastaks eraldatud 10 000 tasulist transiitluba. Järgmisel aastal tasulisi veolube eraldatud ei ole. Uuel aastal kehtima hakkava korra kohaselt peab veoauto Poolas sõitmiseks ostma piirilt eurovinjeti (hind ei ole veel teada). Lisaks vinjetile peab veokil olema ka riikide vahel vahetatav tasuta veoluba. Poola eraldas järgmiseks aastaks Eestile kokku 4800 igat liiki tasuta veoluba.
    Teede- ja sideministeeriumi maanteliiklusosakonna juhataja asetäitja Alar Ehasalu sõnul jätkub eraldatud kvoodist aasta esimeseks neljaks kuuks. Ehasalu sõnul peab lubade kvoodi suurendamiseks alustama kevadel poolakatega uusi läbirääkimisi. ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.