Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kallil ja odaval toolil on oma ostjad
Üldine optimism, mida väljendasid toolimüüjad oktoobrikuu kliendi- ja töötoolide läbimüügist rääkides, asendus juhitoolide puhul vaikse tõdemusega: kallist tooli ostetakse keskpäraselt. Oktoobris kõige enam juhitoole müünud Tarmeko müügijuht Margit Hansen nentis, et kuu oli tavaline ja jõulude-eelset ostubuumi loodetakse novembris-detsembris. Suhteliselt korralik juhitoolide müük on Hanseni hinnangul selgitatav Tarmeko toodangu odavusega. «Võrreldes teiste juhitoolidega on need hoopis teisest hinnaklassist,» tunnistas Tarmeko müügijuht.
Tarmeko on praegu ainus Eesti mööblifirma, kes suurtes kogustes bürootoole toodab. Arvestuslikult kujuneb ühe juhitooli hinnaks üle 1800 krooni. Sisearhitektid on aga palju kordi Äripäevale kinnitanud, et korralik juhitool maksab mitmeid kordi enam -- seda eelkõige oma vastupidavuse ja ergonoomiliste omaduste, mitte luksuse tõttu.
Oktoobris kõigest viis Johanson Designi juhitooli müünud Santori müügijuhi Kai Otsa sõnul jagunevadki toolikasutajad kaheks. Kindel osa on vähenõudlikke tarbijaid, kes ei hooli eriti istme kvaliteedist, teised on nõudlikud kliendid, kes on hea tooliga nii harjunud, et kehval kunagi istuda ei taha.
Ta kinnitas, et seepärast jäävad hinnast olenemata turule alatiseks mõlemad tarbijagrupid. Kai Ots pakkus korraliku juhitooli hinnaks 10 000 krooni, luksuslikumad toolid maksavad 20 000 krooni.