Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas lahendada Eesti transpordifirmade konflikt?

    Lahendusvariandid on sellised, et üks organisatsioon peab oma sisekorra järgi asjad ise paika panema. Tegemist on ju valitud organisatsiooniga, millel on oma põhikiri ja oma kord, kuidas ta peab asju lahendama. Ega keegi teine ei saa väljastpoolt organisatsiooni hakata organisatsioonis korda looma. Nad peavad ikkagi ise omavahel asjad selgeks tegema ja korra majja panema. Ministeeriumil ei ole mingit võimu selle organisatsiooni üle. Ministeerium on sekkunud niipalju, et me muudame alates järgmisest aastast CEMT-veolubade jagamist. Ministeerium ei hakka neid veolube ise välja andma, vaid hakkab määrama veolubade jaotust.
    Need tingimused arutasime nii opositsiooni kui ka Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni praeguse tegevtoimkonnaga läbi ja ilmselt ei saa enam keegi teha etteheiteid, et need asjad on tehtud väga ühepoolselt. Kuigi ega väga konkreetseid etteheiteid pole olnud ka selle aasta kohta. Nii palju, kui meie oleme protestijatega kohtunud, ei esitanud keegi konkreetset näidet, et neid on veolubade jagamise osas ahistatud. Selles osas ei tohiks nüüd tulevikus enam lahkhelisid tulla.
    Teised lahkhelid peavad nad ikkagi oma põhikirjast tulenevalt ära lahendama ja kui vaja, siis ka kohtuni välja minema, kui teisiti ei saa.
    Seda konflikti saab la-hendada üldse ainult Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni üldkogu. Teist formaaljuriidilist lahendust siin ei ole.
    Selge on aga ka see, et see pool, kes on praeguse assotsiatsiooni juhtkonna vastane, otsib ka kontakte läbirääkimiste alustamiseks.
    Omavahel tüli kiskuda ei ole kellelgi eesmärgiks, aga ainus lahendus praegusele konfliktile saab ikkagi olla ainult üldkogu kokkukutsumine ja üldkogu otsuste kaudu konflikti lahendamine Rohkem lahendusvõimalusi ei ole.
    Sügisel olid meil praeguse juhtkonnaga kontaktid, kuid siis mingit kompromissi ei saavutatud.
    Praegu uusi kontakte pole veel olnud, need on loomise järgus. Ametlikku ettepanekut pole kompromissi saavutamiseks veel tehtud, aga suusõnaline ettepanek on juba tehtud.
    Ma esindan seda poolt, kes on praeguse juhtkonna vastane, ja meie oleme igatahes seda meelt, et me peame kompromissi saavutama.
    See on kasulik mõlemale osapoolele. See tüli tuleb ju ära lahendada ja selleks, et lahendada, tuleb leppida.
    Ma ei oska prognoosida, kui kaua võib lahenduse leidmine aega võtta, aga lahendus peab kindlasti tulema. See on lihtsalt aja küsimus ja sõltub sellest, kui kompromissialdis keegi on.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nädala lõpetas punases vaid Vilniuse börs
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Soomlased ostavad Eestist üha rohkem soodsat märjukest
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.