ETK jätkab Leiburi eiramist

Maksimarketi ja Konsumi kauplused ei võtnud alates 7. juunist müüki Leiburi tooteid, soovides selle abil suurendada Saile ja ETK Leiva vabrikute toodangut. Kampaania alguses lubas ETK Maksimarketi juhataja Raul Kadaru, et Leiburi tooteid ei müüda ainult nädal aega. Tegelikult hakkasid ETK-le kuuluvad kauplused Leiburi leiba ja saia müüma alles 23. juunil. Lasnamäe Maksimarketis polnud Leiburi toodang müügil veel 25. juunil, Tallinnas Tihniku tänava Maksimarketis müüdi vaid kolme sorti Leiburi leiba.

«Nüüd on kõik erimeelsused Leiburiga lahendatud,» väitis Kadaru reedel.

ASi Leibur juhatuse esimees Ants Promann ütles, et ta loodab, et tekkinud erimeelsused ETKga lahenevad juuli alguseks.

«Praegu ei saa aru, mis toimub,» tunnistas Promann. «Kuni selle kampaaniani oli meil ETKga positiivne kogemus.»

«Leiburi toodetel oli monopoolne seisund, aga meil on 50 mln krooni oma tootmisesse investeeritud,» põhjendas Leiburi toodete eiramist ETK juhatuse liige Mihkel Sims. «Asi pole Leiburis, tahtsime selgitada, kas meie toodang on konkurentsivõimeline,» väitis ta.

Sims leidis, et oma toodete reklaamimine on loomulik ja tema väitel sai tarbija teha ETK jahutoodete kampaania ajal oma valiku.

Väitele, et klientide valikuvõimalus oli piiratud, sest Leiburi tooted polnud müügil, vastas Sims: «Kui tahate Leiburit kiita, siis võite seda teha küll.»

Leiburi müügidirektor Heikki Põhi ütles, et nädal tagasi alla kirjutatud kokkuleppe kohaselt lubasid Maksimarket ja Konsum hakata taas müüma Leiburi tooteid. Ta tunnistas, et Leiburi toodangu eiramine tekitas neile kahju. «Kuna Leibur on turuliider Tallinnas ja kogu Eestis, ettevõtte käibele sellel negatiivset mõju ei olnud,» lisas Põhi.

«Kõik tooted peavad olema tarbijale kättesaadavad,» kinnitas Tallinna hinna- ja konkurentsiameti juhataja Aave Põdra. «See pole kõige parem reklaam poodidele,» lausus ta.

Põdra leidis samas, et Leiburi ja ETK konflikt on äripartnerite omavaheline asi ja konkurentsiamet ei võta selles suhtes midagi ette, sest Leibur pole sellekohast avaldust esitanud.

Heikki Põhi väitel kaotasid ETK aktsiooni tõttu rohkem Maksimarketi ja Konsumi kliendid ning nende kaupluste imago. «Korralik kauplusekett ei saa eirata turuliidri toodangut,» väitis ta.

Raul Kadaru kinnitas, et Saile ja ETK Leiva toodangut reklaamiv aktsioon oli klientidele kasulik. «Leiva ja saia müük kasvas meie poodides oluliselt,» lausus ta.

Kadaru väitel oli Maksimarketi ja Konsumi kauplustes mõnel päeval pagaritoodete päevane müügimaht kuni 40% tavalisest suurem. Keskmiselt kasvas saia ja leiva müük ETK Leiva pagaritoodete nädalal Maksimarketis 5%.

Hetkel kuum