Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saku on Ice'i idee autor Cardo Remmel
Viibides kuuma päikese käes välismaal tekkis Saku Õlletehase juhatuse esimehel Cardo Remmelil mõte, mis viis selle suve populaarseima joogini Eestis.
Saku Õlletehases on tavaline, et juhatus tegeleb tootearenduse ja margiehitusega -- need on osad turundusest, mis kuulub kogu juhatuse vastutusvaldkonda.
«Selleks, et millegi eest vastutada, tuleb seda ala tunda. Tippjuht ei pea olema turundusspetsialist, kuid ta peab valdkonda piisavalt hästi tundma, et suuta antud teemal kaasa rääkida,» leiab Cardo Remmel.
Kuigi Saku on Ice'i idee autori Cardo Remmeli käsi on tugevasti mängus ka Rock-õlle loomises ning pisut vähemal määral teiste Saku toodete arenduses, soovib ta eelkõige tõsta esile meeskonnatööd. Nii näiteks Saku reklaamiga tegelev Rain Pikand büroost Division ei teadnudki, et idee autor on Cardo Remmel ise.
Saku on Ice'i turuletoomisel ei olnud vaja rõhuda imagoreklaamile, sest toode ise on uudne ja hea. Uudis on kork ja valmistamise meetod.
Uue toote idee peakski tulema tippjuhtkonnalt, sest see suunab ettevõtet. Näiteks meie reklaamibüroo kõigi suurklientide tippjuhtkond on kaasatud marketingi.
Cardo Remmel on inimene, kes on meiega rääkides alati kõik molekulideks harutanud. Ta on mind isegi haiglasse kutsunud, et nõu pidada.
Saku Õlletehases on Eesti kõige arenenum marketing. Turundusinimesed käivad tihti koolitusel ja tööd tehakse järjekindlalt.
Selline populaarsemate markide järjestus, mis saadi Emori uuringu tulemusel, meid ei üllata, kuna Eesti Coca-Cola Joogid on karastusjoogituru liider.
Õlle Saku on Ice asetumine esimesele kohale ei ole samuti üllatav, kuna Saku omab juhtivat osa õlleturul ja uue toote turuletoomine äratab üldjuhul ikka tarbijate tähelepanu.
Ma ei arva, et Saku on Ice'i edul oleks saladust. Toote nimes on «Saku» ja see on nähtav.
Küsimust, kui kauaks võib selle suve populaarseim jook Saku on Ice edetabeli etteotsa jääda, ei soovi kommenteerida.
Saku on Ice'i edu põhjus on see, et üle pika aja sai tarbijale tutvustatud toodet, mis tõesti ka uudsena mõjus. Kõigutas ju Saku on Ice kõiki seniseid Eesti õlleturul valitsenud tõekspidamisi, erinedes nii sisu kui ka välimuse poolest. Uus kerge maitse, uut tüüpi «sõrmuskork» ning jäiselt särav halogeenetikett muutsid ühelt poolt toote tarbijale atraktiivseks ja teisalt tarbija toote suhtes tavalisest «tundlikumaks» (esmakordne õlle ostmine-maitsmine toimus paljudel juhtudel lihtsalt uudishimust).
Tootearendus eeltööna ja reklaam toote tarbijani viimiseks on niivõrd uudse toote edukaks müügiks hädavajalik. Kerge maitse tõttu on Saku on Ice mõnusaks janukustutajaks suvises kuumuses, edevalt silmatorkava välimuse ja mugava pakendi tõttu aga sobiv toode ka ööklubides ja keeglisaalides.
Tavalisest enam investeerisime tootearendusse. Ettevõtte strateegia ei luba aga numbreid avaldada.
Õlu Saku on Ice on maheda, kergelt magusa maitsega, vähese humala kibedusega karge jook. Pruulitud kvaliteetsetest heledatest linnastest, maisist, õllepärmist ning veest. Maheda maitse saamiseks on Saku uue õlle valmistamisel erilise tehnoloogilise võttena kasutatud õlle jahutamist külmumise piirini.