AS Logman Invest korrastas Bekkeri sadama territooriumi ja kaid ning kavatseb lähema aasta jooksul sinna investeerida veel 60 miljonit krooni.
Ehkki Bekkeri sadam on kistud Balti Baasi pikaleveninud pankrotiprotsessi, on sadama vara omandanud AS Logman Invest investeerinud sadamasse 1998. aasta algusest saadik omavahendite arvel 22 miljonit krooni ja kavatseb lähema aastaga investeerida veel 55--60 miljonit krooni.
Veel sel aastal on plaanis alustada raudtee remonti ja viienda kai ehitust. Uue kai valmimine võimaldab kaubakäivet mitmekordistada.
Kokku vajab Bekkeri sadama esmaklassiliseks muutmine Endel Sifi väitel 200 miljonit krooni. Tema sõnul hakkab sadam omanikele kasu tooma hiljemalt viie aasta pärast.
Firma juhatuse liige ja üks omanikke Aat Kuum rääkis, et 250le töökohale lisandub lähiaastail uusi. Edaspidi on kavas hakata sadamas ka kaupadele lisaväärtust looma, näiteks elektroonikadetailidest aparaate kokku panema.
Siff ütles, et soovis Bekkeri sadamat ja naabruses paiknevat Tallinna Masinatehase territooriumi omandades teha sellest 1914. aastal arengus peatunud sadamast igati moodsa kaubasadama.
Bekkeril on Sifi sõnul suuri eeliseid Muuga sadamaga võrreldes, kuna see annab läände laevatamisel kuni neli tundi ajavõitu ja paikneb Tallinna kesklinnale palju lähemal.
Naftaterminaali Sifi väitel Bekkeri sadamasse igal juhul ei tule.
Siff tunnistas raskusi sadama arendamisel seoses Balti Baasi pankrotiprotsessi venimisega. «Oleme investorina seetõttu muidugi teatud riski võtnud, kuid oleme kindlad, et juriidilised vaidlused lahenevad meie kasuks,» märkis ta.
Bekkeri sadama detailplaneeringu projekt on praegu linnavalitsuses kooskõlastusringil.
AS Logman alustas Bekkeri sadamas tegevust eelmise aasta lõpul, pärast seda, kui oli ostnud ära Balti Baasile kuulunud sadama territooriumi ja vara peale kasutusvalduslepingut omanud OÜ Rasmusson aktsiad.
Seotud lood

Kuula ka podcasti rahvusvahelisest õppest