• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 26.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bekkeri sadam saab rahasüsti

AS Logman Invest korrastas Bekkeri sadama territooriumi ja kaid ning kavatseb lähema aasta jooksul sinna investeerida veel 60 miljonit krooni.
Ehkki Bekkeri sadam on kistud Balti Baasi pikaleveninud pankrotiprotsessi, on sadama vara omandanud AS Logman Invest investeerinud sadamasse 1998. aasta algusest saadik omavahendite arvel 22 miljonit krooni ja kavatseb lähema aastaga investeerida veel 55--60 miljonit krooni.
Veel sel aastal on plaanis alustada raudtee remonti ja viienda kai ehitust. Uue kai valmimine võimaldab kaubakäivet mitmekordistada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kokku vajab Bekkeri sadama esmaklassiliseks muutmine Endel Sifi väitel 200 miljonit krooni. Tema sõnul hakkab sadam omanikele kasu tooma hiljemalt viie aasta pärast.
Firma juhatuse liige ja üks omanikke Aat Kuum rääkis, et 250le töökohale lisandub lähiaastail uusi. Edaspidi on kavas hakata sadamas ka kaupadele lisaväärtust looma, näiteks elektroonikadetailidest aparaate kokku panema.
Siff ütles, et soovis Bekkeri sadamat ja naabruses paiknevat Tallinna Masinatehase territooriumi omandades teha sellest 1914. aastal arengus peatunud sadamast igati moodsa kaubasadama.
Bekkeril on Sifi sõnul suuri eeliseid Muuga sadamaga võrreldes, kuna see annab läände laevatamisel kuni neli tundi ajavõitu ja paikneb Tallinna kesklinnale palju lähemal.
Naftaterminaali Sifi väitel Bekkeri sadamasse igal juhul ei tule.
Siff tunnistas raskusi sadama arendamisel seoses Balti Baasi pankrotiprotsessi venimisega. «Oleme investorina seetõttu muidugi teatud riski võtnud, kuid oleme kindlad, et juriidilised vaidlused lahenevad meie kasuks,» märkis ta.
Bekkeri sadama detailplaneeringu projekt on praegu linnavalitsuses kooskõlastusringil.
AS Logman alustas Bekkeri sadamas tegevust eelmise aasta lõpul, pärast seda, kui oli ostnud ära Balti Baasile kuulunud sadama territooriumi ja vara peale kasutusvalduslepingut omanud OÜ Rasmusson aktsiad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele