Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Eesti peaks taotlema ajapikendust tax-free kaubandusele?

    Kindlasti. Hansateed mõjutab tax-free kaotamine väga halvasti. Tõusevad piletihinnad ja mis kõige hullem -- me kaotame konkurentsis soomlastega. Soomlastel jääb ju tax-free alles. Kui me oleme ühes ja samas basseinis ja soomlastel on Ahvenamaa, siis peab meil jääma tax-free sama kauaks, kuni Ahvenamaa on eristaatuses. Vähemalt kümme aastat pärast Euroopa Liitu astumist peaks see aeg olema. ELi üks põhimõtteid on ka võrdne konkurents. Jürgenson on igati õigel teel olnud. Kui valitsus on teist meelt, siis põhjusel, et me oleme teda liiga vähe informeerinud.
    Tax-freesid on kaks -- inimene ostab maal ja saab raha piiril tagasi -- seda võib-olla polegi vaja, sest Eestis on võrreldes teiste riikidega kaubad odavad. Aga kauplemine, mis käib laevas, peaks jääma.
    Tax-free kaubandus on olnud Eesti majandusele väga oluline. Valitsus võiks taotleda tax-free'le pikendust. Ning Eestis peaks olema tax-free kaubandus mitte ainult laevades ja lennujaamas, vaid ka sadamates ja maismaapiiripunktides.
    Tax-free kaotamine mõjub raskelt eelkõige laevafirmadele. Samuti kui Talllinna lennuväljalt lendavad lennukid ELi maadesse, kuhu suurem jagu lende on, siis see vähendab lennujaama tulusid kaubandusest. Tõusevad lennuväljamaksud, piletihinnad.
    Võimalus osta Eestist kaupa tax-free süsteemis on minu meelest ainult positiivne Eestile ja Eesti majandusele tervikuna. Ma ei näe mingit negatiivset mõjurit siin, miks ta ei võiks olla ja miks me peaksime sellise atraktiivse võimaluse turisti jaoks maha matma. Ma loodan, et see ei osutu läbirääkimistel ELiga kriitiliseks punktiks.
    Neid inimesi, kellel on raha rohkem, see võib-olla väga palju ei mõjuta, kel vähem, jällegi mõjutab. Nagu kaupluses käimisel ikka.
    Eestis on tax-free turismifirmade jaoks küllalt väheoluline punkt. Olulisem on see laevafirmadele ja lennujaamale. Lõviosa nende tuludest tuleb tax-free müügist.
    Eesti turistile ta olulist tähtsust ei oma. Kui võrrelda tax-free hindu ja hindu, mis on maal, siis maapealsed on reeglina odavamad.
    Tax-free säilimisega saavutaksime eelise Rootsi ja Soome laevafirmade ees. Meil oleks võimalik tõmmata võib-olla siis Eesti firmadesse seda raha, mis jääks nende firmade kätte. Kui Eesti ajapikendus oleks pikem kui Soome Ahvenamaa-variant, siis võib-olla sunniksime rohkem Soome laevu läbi Tallinna sadama käima, mis on sadamale ja ka Tallinnale kasulik.
    Selles mõttes ei olegi see idee väga rumal. Aga Eesti inimesele ta käegakatsutavalt palju ei anna. Saaksime võib-olla rohkem Soome- ja Rootsi turiste siia meelitada.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.