30. november 1999 • 3 min
Jaga lugu:

Parim e-äri müüb arvuteid

Paljud online-kaupluste juhid pidasid mainekaima elektronpoe nimetamist keeruliseks ülesandeks põhjusel, et nad ka ise ei tarvita online-poodide teenuseid. Viimased kuud on toonud klientidele olulise muudatuse.

Võitja, OK Online'i juhi Allan Sombri arvates on internetipoed viimastel kuudel surnud ringist välja saamas, kus poeomanikel ei laekunud raha, et poode arendada, raha ei laekunud, kuna puudusid ostjad, ostjad puudusid, kuna poed polnud piisavalt arendatud.

Murranguliseks arenguks on olnud poodide makseviiside integreerimine internetipankadega, mis lubab kogu ostutehingu sooritada poest lahkumata. Hetkel on selliste poodide hulk ainult ca 10%.

OK Arvutite online-poodi peeti tuntuimaks, kuna ta oli üks esimesi turule tulijaid. Hinnati poe kodulehekülje korralikku ülesehitust ja head maksmissüsteemi.

Laserplaate ja raamatuid peeti internetimüügi kõige sobivamateks toodeteks. Nii raamatut kui CD-plaati saab valida pealkirja ja kirjelduse järgi, paljude teiste toodete puhul on otsustamine ainult kirjelduse järgi keeruline. CD oli ka üldse esimene kaubaartikkel, mida läbi Interneti müüma hakati. Kõige kummalisem tundus Sadavesi parfüümide internetipoe jõudmine väljavalitute hulka, sest lõhna on ainult pildi ja kirjelduse järgi keeruline müüa.

Epohhiloovaks peeti osta.ee poe jõulist turule tulemist. PoKonkurendid hindasid eelkõige nende uuenduslikkust, sest oksjonisüsteem erineb teistest poodidest. Selline kauba pakkumine ja ostmine tõmbab asjatundjate arvates ligi ka lihtsalt suhtlejaid, kellel tekib harjumus tulla Internetti kauplema ja nende ligimeelitatud kliendid hakkavad teistestki poodidest ostma.

- OK Online'i tugevus on eelkõige mugav makseviis ja integreeritus inter-netipangaga, püsiklienti soosiv soodne hinnaprogramm.

- Oluline on ka suur kliendibaas. Täna on kauplusel 700 registreeritud püsiklienti.

- Arendame personaalset teeninda-mist, kus klient saaks kasutada järjest rohkem lahendusi, näiteks ostuajaloo jälgimine, püsiostude sisestamine jne.

- Tulevikus hakkavad kiirelt arenema need poed, kes arendavad välja müügi firmaklientidele. Pisut aeglasemalt arenevad lõpptarbijale suunatud poed. Uus valdkond võiks olla Interneti vahendusel teenuseid müüvad poed.

- Poel on lihtne ja turvaline tasumissüsteem. Tasu- da on võimalik Hansapanga Internetipanga kaudu, online- -arvega, telefonipanga vahendusel ja panga-ülekandega. Tellijad USAst saavad tasuda t?ekiga.

- Kiire raamatute kohaletoomine. Kuller toimetab raamatu kohale Tallinnas 2--3, mujal 2--5 päevaga.

- Eesmärk on teha nii kohaliku kui välismaise kirjan-duse kättesaamine lugejale lihtsaks ja mugavaks. Uusi võimalusi näeme personaliseeritud pakku-miste tegemises.

- Esiteks seda, et me oleme tegevad alles seitsmendat nädalat. Verinoore ettevõtmise kohta on meie tulemus hämmastav!

- Teiseks muidugi on osta.ee taga kasutajad. Just nemad on need, kes siin ostavad ja müüvad.

- Kolmandaks on siin osta.ee püüe luua turvaline keskkond, kus kõik saaksid lõbusalt ja lihtsalt kaubelda, kas tasuta või väga väikeste kuludega.

- Teie küsitlus näitab, et oleme õigel teel.

Mainekaim online kauplus selgitati välja küsitledes 15 online kaupluse pidajat ning lastes põhjendada paari lausega valikut. Mainekuse kriteeriumid võis vastaja vabalt valida.

Iga esimene asetus andis neli kohapunkti, teine positsioon andis kaks kohapunkti ja kolmas positsioon ühe kohapunkti.

Oma firma poodidele punkte anda ei saanud.

Autor: Anu Tarvis

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt