• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • 21.12.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaheta oma kliendiga tundeid ja teadmisi

Uue aastatuhande tarbija tunneb vajadust ja soovi rääkida teenuse pakkujaga klientsuse vääristamisest. Tunnete ja teadmiste vahetamiseks klientide ja teenuse pakkuja vahel on mitu võimalust:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- tellida teenuse pakkuja soovidele vastav uuring professionaalselt turu-uuringufirmalt
- kasutada uuringufirmade regulaarseid turuseireid

Artikkel jätkub pärast reklaami

- viia läbi kliendiküsitlus(i), kasutades ainult organisatsioonisiseseid ressursse
- kaasata tarbijaid teenuse arendamise töögruppi, näiteks luua klientidele pidevalt toimiv(ad) kanal(id) teenuseideede ja ettepanekute edastamiseks.
Tunnete ja teadmiste vahetamise vorm teenuse pakkuja ja kliendi vahel sõltub probleemi ulatusest ja olulisusest, samuti sihtrühmast ja selle suurusest, kelle hoiakuid ja arvamusi teada soovitakse.
Professionaalsete turu-uuringufirmade teenuste valik Eestis on lai.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Koostööd uuringufirmadega tuleb arendada turu üldise mastaabi saamiseks, turu arengutrendide selgitamiseks, samuti konkurentsisituatsiooni hindamiseks.
Tegevuse tulemuslikkuse kontrollimiseks saab kasutada ka uuringufirmade poolt pakutavaid regulaarseid turuseireid.
Lõpmatuseni ei saa usaldada teenuse pakkuja tehtud kliendi rahulolu uuringuid, sest säilima peab küsija neutraalsus, et vältida vastuste mõjutamist.
Sageli võib tänapäeval kohata veel seisukohta, kus uuringufirmade tööd hinnatakse liialt teoreetiliseks ja tulemustes ei osata näha rakenduslikku eesmärki. Uuringufirmade ülesanne ongi anda neutraalse vaatlejana edasi turu üldisi hinnanguid ja suundumust.
Teenindusorganisatsiooni sisemist ressurssi kasutades võib välja selgitada klientide hinnanguid kontaktitasandil ja kasutada tulemusi pideva operatiivse töö arendamiseks.
Sõltumata sellest, kas teenindusorganisatsiooni valik tunnete ja teadmiste vahetamiseks langeb professionaalse uuringufirma või isetegemise kasuks, tuleb

Artikkel jätkub pärast reklaami

- defineerida konkreetne küsitluse eesmärk
- määratleda sihtrühm, kelle hinnanguid soovime teada

Artikkel jätkub pärast reklaami

- sihtrühma suurusest ja kättesaadavusest lähtuvalt valida küsitlemise meetod -- kas vahetu kontakt, telefonivestlus, internet, otsepost või e-post
- koostada esinduslik küsitluse valim (st kõik küsitletud kliendid esindavad võrdset arvu sihtrühma klientidest), see peab olema piisavalt suur, et vähendada tulemuste subjektiivsust

Artikkel jätkub pärast reklaami

- arvestada, et kontakti saamine ei õnnestu 100%-liselt, seega koostada küsitlejate valim vähemalt kahekordses mahus soovitud tulemusest
- küsimustik koostada ühetähenduslik kõigile vastajatele ja nii, et küsija ning vastaja arusaamine on kattuv. Hea, kui suudame tagada küsimuste järjekorra loogilisuse ja sujuvuse

Artikkel jätkub pärast reklaami

- vastuste hinnanguskaala valida piisavalt lai, et küsimuste tulemused diferentseeruma hakkaksid
- lisaks etteantud vastustele kasutada ka lahtisi küsimusi, mis on vabad suunamisest ning võimaldavad selgitada kliendi hinnangute põhjusi ja kliendil soovi korral teha ettepanekuid.
Autor: Anneli Puusild

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele