Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopat ähvardab transpordikaos

    Ähvardavast transpordi- ja keskkonnakaosest saab Euroopat päästa ainult kaasaegse raudteetranspordi väljaarendamine, väidab Euroopa Komisjon. Juba praegu ei suuda Euroopa lennuväljad ja maanteed enam kasvava koormusega toime tulla.
    Nädal tagasi otsustas Belgia sulgeda aastast 2003 Brüsseli Zaventemi rahvusvahelise lennuvälja öistele kaubavedudele. Põhjuseks ümbruskonna elanike kaebused müra üle, mida põhjustavad iga seitsme minuti järel õhku tõusvad ja maanduvad kaubalennukid.
    Samasugune keeld kehtib praegu juba Genfi, Zürichi, Hamburgi, Müncheni, Stuttgarti ning Pariisi Orly lennuväljadel.
    Autovedude osas pole olukord parem. Väikseimgi tõrge transpordis põhjustab kaost mitmetes tööstusharudes, mis on oma tootmise üles ehitanud minimaalsetele laovarudele, eeldades vajaliku kauba kiiret kohalejõudmist.
    Ilmekalt tuli see esile alles selle nädala esmaspäeval, kui Prantsuse veoautojuhid blokeerisid maanteed, et protestida valitsuse otsuse vastu viia sisse 35tunnine tööpäev. Juhid väidavad, et jäävad konkurentsis teistele riikidele alla, kui neil pole enam õigust sama palju tööd teha.
    Praegusel hetkel ei ole raudteeliiklus siiski veel mingi arvestatav alternatiiv. Kaubavedude liikumise keskmine kiirus on Euroopa raudteedel vaid 17 kilomeetrit tunnis. Põhjuseks asjaolu, et Euroopa riikides on kasutusel neli erinevat rööpalaiust, viis erinevat elektripinget ning 16 signaalsüsteemi.
    «Pole sugugi imelik, et raudteetransport on viimase 30 aasta jooksul peaaegu kahe kolmandiku võrra vähenenud,» ütles Euroopa Komisjoni transpordivolinik Loyola de Palacio.
    Euroopa Liit tahab alustada signalisatsioonisüsteemide ühtlustamisest ning aegamööda Euroopa olulisemad raudteelõigud ühtseks Transeuropean Network (TEN) süsteemiks ümber ehitada.
    Viimasel viiel aastal on Euroopa Investeerimispank (EIB) laenanud ELi transpordi, energeetika- ja telesidesektorile umbes 35,7 miljardit dollarit. Tervelt 80 protsenti transpordisektorile antud laenudest on läinud raudteevõrgu arendamiseks.
    Praegu moodustavad autoveod Euroopa kaubavedudest umbes 73 protsenti ning raudteeveod vaid 15 protsenti. Suurim osakaal on raudteevedudel Euroopa Liidu riikidest Rootsil, moodustades 37 protsenti vedudest. Kreekas on raudteevedude osakaal vaid kaks protsenti.
    Kõige pikem raudteevõrk Euroopa Liidu riikidest on Saksamaal -- kokku 385 kilomeetrit, lühim aga Luksemburgis -- kõigest 2,7 kilomeetrit.
    Autor: DN
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.