Liini hakkab teenindama 20 miljonit naela (ligikaudu 500 miljonit krooni) maksev SuperSeaCat IV. 100 meetri pikkune alus võtab peale 752 reisijat, 164 sõiduautot ja neli bussi.
90 minutiga Tallinna ja Helsingi vahemaa läbiv kiirpraam hakkab seilama Itaalia lipu all, teatas Sea Containers. Suvehooajal on kavas teha neli edasi-tagasi reisi päevas.
Laeva haldamiseks asutab Sea Containers Eestis tütarfirma ning peab läbirääkimisi Silja Line'iga müügiesinduse avamiseks Helsingis.
Kiirpraam kasutab liikumisel hüdrodünaamilise uuendusena veealust T-kujulist tiiba, mis töötab sarnaselt õhkpadjaga ning on ühtlasi aluse stabilisaatoriks. See võimaldab
SuperSeaCatil saavutada Tallinna ja Helsingi vahel keskmiseks kiiruseks 37,8 sõlme ehk ligi 42 miili tunnis.
«Me oleme kindlad, et eeloleval hooajal suureneb reisijate arv sellel liinil tänu kasvanud kiirusele, sõidugraafiku tihedusele ning kvaliteetsele teenindusele veelgi,» ütles Sea Containersi asepresident David G. Benson.
«Kuue miljoni reisijaga turg on kasvanud 300-400 tuhande reisija võrra aastas, kiirpraamide osakaal suureneb eeldatavalt veelgi kiiremini,» lisas ta.
Sea Containers opereerib SuperSeaCati kolme sõsarlaevaga praegu Iiri merel ja Inglise kanalis.
Konkurents kiirlaevaliikluses on Tallinna--Helsingi vahel viimastel aastatel pidevalt tihenenud.
Möödunud aasta kevadel tõi laevandusfirma Hansatee samale liinile suure katamaraani Tallink Autoexpress, mis mahutab 586 reisijat, 150 sõiduautot ning arendab kiirust kuni 36 sõlme.
Hansatee kavatseb osta teisegi suure katamaraani ja loobuda väikesest katamaraanist Tallink Express I.
Samuti tuli möödunud kevadel teise katamaraaniga liinile 1998. aastal alustanud Nordic Jet Line.
Autor: BNS