• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 19.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus laevaliin Helsingisse

Liini hakkab teenindama 20 miljonit naela (ligikaudu 500 miljonit krooni) maksev SuperSeaCat IV. 100 meetri pikkune alus võtab peale 752 reisijat, 164 sõiduautot ja neli bussi.
90 minutiga Tallinna ja Helsingi vahemaa läbiv kiirpraam hakkab seilama Itaalia lipu all, teatas Sea Containers. Suvehooajal on kavas teha neli edasi-tagasi reisi päevas.
Laeva haldamiseks asutab Sea Containers Eestis tütarfirma ning peab läbirääkimisi Silja Line'iga müügiesinduse avamiseks Helsingis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kiirpraam kasutab liikumisel hüdrodünaamilise uuendusena veealust T-kujulist tiiba, mis töötab sarnaselt õhkpadjaga ning on ühtlasi aluse stabilisaatoriks. See võimaldab
SuperSeaCatil saavutada Tallinna ja Helsingi vahel keskmiseks kiiruseks 37,8 sõlme ehk ligi 42 miili tunnis.
«Me oleme kindlad, et eeloleval hooajal suureneb reisijate arv sellel liinil tänu kasvanud kiirusele, sõidugraafiku tihedusele ning kvaliteetsele teenindusele veelgi,» ütles Sea Containersi asepresident David G. Benson.
«Kuue miljoni reisijaga turg on kasvanud 300-400 tuhande reisija võrra aastas, kiirpraamide osakaal suureneb eeldatavalt veelgi kiiremini,» lisas ta.
Sea Containers opereerib SuperSeaCati kolme sõsarlaevaga praegu Iiri merel ja Inglise kanalis.
Konkurents kiirlaevaliikluses on Tallinna--Helsingi vahel viimastel aastatel pidevalt tihenenud.
Möödunud aasta kevadel tõi laevandusfirma Hansatee samale liinile suure katamaraani Tallink Autoexpress, mis mahutab 586 reisijat, 150 sõiduautot ning arendab kiirust kuni 36 sõlme.
Hansatee kavatseb osta teisegi suure katamaraani ja loobuda väikesest katamaraanist Tallink Express I.
Samuti tuli möödunud kevadel teise katamaraaniga liinile 1998. aastal alustanud Nordic Jet Line.
Autor: BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele