• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105
  • 20.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

IT-strateegia avab ärile uued võimalused

Paljudel ettevõtetel on ärieesmärkide saavutamist toetava infotehnoloogia (IT) rakendamisega probleeme. Näiteks ei suudeta luua infosüsteeme, mis võimaldavad teha õige info põhjal kiireid juhtimisotsuseid, rääkimata sellest, et ettevõtte eesmärkide määramisel arvestatakse kõikide infotehnoloogia võimalustega.
Üks samm IT eesmärgipärasemaks arendamiseks on käivitada ettevõttes IT strateegilise planeerimise protsess. See aitab avastada uued ärivõimalused näiteks elektronäris ning tagada koostöö ärijuhtide ja IT-üksuse vahel.
Äri- ja IT-spetsialistide koostöö tulemusena pannakse paika konkurentsieelist tagavad ärieesmärgid, neid toetav IT-strateegia ning konkreetsed arendustööd eesmärkide saavutamiseks.
Kõikide asjassepuutuvate osapoolte kaasamine tagab parima tulemuse. IT strateegilise planeerimise protsessi formaalne tulemus on IT strateegia. Kuid IT strateegilise planeerimise ainus eesmärk ei ole IT strateegia kui dokumendi koostamine, vaid kõikide asjassepuutuvate osapoolte kaasamine sellesse protsessi ja nendevahelise konsensuse saavutamine.
Kuna paljud Eesti ettevõtete tippjuhid veel aktiivselt IT planeerimisse ei sekku, on IT-üksused tihti arendustööde kavandamisel omapead. Tulemus on ebakõla ärieesmärkide ning IT-strateegia vahel ? äri suundub ühes ning IT teises suunas.
IT strateegilise planeerimine rajaneb juhtkonna sõnastatud ärieesmärkide prioriteetidel ja vajadustel, kusjuures võtmeküsimus on see, kuidas infosüsteem toetab ettevõtte eesmärke praegu ja tulevikus ning kuidas võtab osa kogu organisatsiooni arengust.
Lihtsustatud kujul võib IT-strateegiat vaadelda kui vastust kolmele küsimusele.
Esiteks peab aru saama ettevõtte hetkeseisust ? nii äri kui ka infotehnoloogia vaatenurgast. Kindlaks peab tegema, milliseid ettevõtte tegevusi infotehnoloogia hetkel toetab. Samuti peaks vastuses sisalduma ettevõtte põhitegevuse olemuse ja infovajaduste analüüs.
See on kolmest küsimusest kõige keerulisem, sest vastus määrab need ettevõtte ärieesmärgid, mida olemasolev ja tuleviku infotehnoloogia on võimeline toetama. Teisest küljest määrab vastus need IT eesmärgid, mida on omakorda vaja saavutada ärieesmärkide parimaks võimalikuks toetamiseks. Tulemus on seega uute ärieesmärkide ja neile vastavate IT-eesmärkide määramine.
Viimane etapp annab ettevõttele konkreetsed vastused IT-eesmärkide täitmiseks vajalikest sammudest ehk IT-strateegia rakenduskava. Tähelepanu all on eelkõige määratud IT-eesmärgid, konkreetsed projektid eesmärkide saavutamiseks ning projektide läbiviimiseks vajalik ressurss.
IT strateegiline planeerimine kaasab kõikide asjassepuutuvate osalejate teadmised äri- ja IT-eesmärkide määramisel. Kuid mis kõige tähtsam ? ettevõte avastab enda jaoks uued ärivõimalused.
- aitab avastada uued ärivõimalused uute infotehnoloogiliste lahenduste kaudu
- loob ning tagab pideva koostöö äri ja IT vahel
- kaasab protsessi ettevõtte kogu oskusteabe
- tippjuhtkond
- äriüksuste juhid
- infotehnoloogia juhid ning spetsialistid
- infotehnoloogia teenuste tarnijad
Autor: Erik Mell

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele