Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liviko soovib omanikke juurde saada
Küsimusele, kas tuumikinvestoril on kavas Liviko 1551 väikeaktsionäri välja osta, vastas Käo, et vastupidi, nende arvu on kavas suurendada. ?Sellega saaksime juurde meie toodangule lojaalseid tarbijaid,? märkis ta.
Börsile minekust ettevõtte omanikud esialgu siiski ei mõtle. ?Äärmisel juhul tuleb kõne alla lisanimekiri, aga seegi pole veel järgmise aasta küsimus,? lisa ta. Mingi osa Eesti vanima ja tuntuma alkoholitootja aktsiaist on siiski ühel või teisel moel kavas avalikku müüki panna.
Käo kinnitas, et NG Investeeringutel on Livikoga pikaajalised plaanid ja seda edasi müüa pole praegu plaanis. ?Meie eesmärk on ettevõte korrastada ja panna senisest kasumlikumalt tööle, nii et see kujuneks meie jaoks heaks investeeringuks,? selgitas ta. Tootmisse ja seadmetesse omanike hinnangul investeerida pole tarvis, küll aga tuleb panustada turundusse. ?Vahendite taha asi pidama ei jää, sest need on nii Livikol kui firma omanikel olemas,? kinnitas Liviko nõukogu esimees Enn Kunila. Selle aasta viimase kvartali turunduseelarve oli 4 miljonit krooni, tuleva aasta eelarve pole veel valmis.
Käo hinnangul on Livikot seni hästi majandatud ja vara hoolega hoitud. Halvasti mõjus aga ettevõttele tema sõnul nelja aasta pikkuseks veninud erastamine. Olukorras, kus puudus selge omanik, oli niivõrd agressiivsel turul nagu alkoholiturg tema sõnul väga raske aktiivne olla.
Liviko tänane strateegia näeb turundusdirektori Janek Kalvi sõnul ette liidriosa säilitamise likööride osas, jõulise kohaloleku odavate viinade grupis ja Viru Valge kaubamärgi edasiarenduse, nii et sellest saaks aastal 2002 enimmüüdav viin Eestis.
Liviko uute omanike hinnangul puudub Eesti riigil korralik alkoholipoliitika ja ?statistika. Eriti teeb neile muret Euroopa keskmisest kõrgem aktsiis. Tulemuseks on salaalkoholi 44 protsendi suurune turuosa. Olukorra muutmiseks tuleb Käo sõnul alkoholiaktsiisi alandada praeguselt 145 kroonilt 115 kroonini liitrilt, mis on 1998. aasta tase. Leedus on selline samm tema väitel võitluses salaviinaga häid tulemusi andnud.
ASi Liviko selle aasta 9 kuu konsolideeritud netokäive oli 211,1 miljonit krooni ning puhaskasum 56,9 miljonit krooni. Liviko 2000. aasta käibeprognoos on 302 miljonit krooni ning ettevõtte puhaskasumiks kavandatakse 58,5 miljonit krooni.