Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamifriigid, ühinege
Sel aastal täitub kakskümmend aastat esimesest The Night of The Ad Eaters üritusest, mida korraldatakse Eestis juba viiendat korda. Reklaamiinimestele on see ühtlasi iga-aastane kohtumispaik. Kokku tulevad ju kõik oma ala tegijad, kellega saab mõtteid vahetada.
Kogu show kuulub prantslasele Jean Marie Boursicot?le. Mehele, kelle kogus on rohkem kui 400 000 erinevat reklaamiklippi ? Guinessi rekordite raamatu järgi rohkem kui kellelgi teisel maailmas. Klippide koguväärtus on 14,5 miljonit Eesti krooni.
Boursicot hakkas reklaamiklippe koguma juba lapsepõlves. Seitseteist aastat tagasi tuli prantslane mõttele näidata oma varandust ka teistele. Alguses üüris mees Prantsusmaal väikesed kinoruumid ning kutsus kohale vaid oma ala tegijad. Kuna vaatemäng osutus Prantsusmaal ülimenukaks, tuli Boursicot mõttele viia klipid laia maailma. Tänaseks on Boursicot? klippidest osa saanud New York, Montreal, London, Lissabon, Hongkong, Moskva, Kiiev jt suurlinnad.
Boursicot valmistab oma etenduse ette ise ning vaatamisele minevad reklaamiklipid otsib ta välja oma sisetunde ja kogemuse põhjal. Klippides on rõõmu ja kurbust, nalja ja tõsidust. On lühemaid ja pikemaid klippe. Kõrvuti lihtsa iluga on kommerts ning esindatud on kõik maailmajaod.
Vaatamisele minevaid klippe ei tõlgita, sest Boursicot usub, et reklaamikeel on kõigile üheselt arusaadav.
Meelelahutusagentuuri FBI pressiesindaja Ingrid Peek ütleb, et programm on igal aastal uus ja erinev ning sisaldab endas maailma parimaid ja halvimaid reklaame. Hea ja halva määratlemine kujuneb rohke publiku tõttu kindlasti eriliseks. Kui ühele meeldib ema, siis teisele meeldib tütar ja vastupidi. Ometi ei pane ürituse korraldajad pahaks, kui publik oma vastumeelsust või poolehoidu teatud reklaamiklippide puhul välja elama hakkab. Lubatud on trampimine, röökimine, vilistamine, plaksutamine. Kindlad piirangud puuduvad.
Kes saalis reklaame vaadata ei taha, võib seda teha ka Sakala keskuse fuajees, kuhu pannakse üles suured ekraanid. See annab Peegi sõnul võimaluse end igal pool mugavalt tunda ja reklaamiõgijate ööle kaasa elada. Pärast Eesti etendust lähevad reklaamiklipid edasi Kemerovosse ja sealt Genfi.
Peek lisab: kuna tegemist on juubeliüritusega, siis on pidu seekord täis rohkesti üllatusi ning näha saab ka Eesti retrofilme. Viimased osutusid eelmisel aastal vaatajate seas ülimenukaks. Pärast vaatemängu jätkub pidu Club Hollywoodis.
Küsimusele, kes veel peale reklaamifriikide võiks menukast show?st osa võtta, on Boursicot vastanud nii: ?Etendus on pühendatud kõigile, kellele meeldib telereklaame vaadata ja neid vahel analüüsida.?
11. novembril kell 20 Sakala keskuses, pilet 249 krooni
www.fbi.eewww.lanuitdespublivores.com