Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    VW Bora muutus universaalseks

    Golfi konkurendiks ei taha Volkswageni müüjad Borat mingil juhul nimetada. Tegemist on siiski täiesti omanäolise autoga, mille ostab inimene, kes tahab just nimelt universaalkerega Borat, mitte lihtsalt universaalkerega Volkswagenit. Paratamatult tekitab ta aga paljudes küsimuse: mis vahet neil siis ikkagi Golfiga on? Põhi on üks, telgede vahe sama, laius sama, vaid pikkuses on Bora Variant Golf Variandist veidi enam kui sentimeetri jagu üle.
    Kes universaalauto ostul vaid pagasiruumi pikkuse-laiuse-kõrguse suhet arvestab, siis sel ilmselt on tõesti üsna ükskõik, kumba eelistada. Selles osas neil olulist vahet ei ole. Vaid Bora pagasiruumi põhi on tõstetud 7 mm kõrgemale, mis veidi vähendab pagasiruumi kõrgust, kuid samas on sama palju alandatud ka laadimiskõrgust, mis kokkuvõttes tähendab seda, et kui Golf Variandil peab tõstma pakke üle ?kõrge ukseläve? sügavasse pagasiruumi, siis Boral on uksepakk madalam ja põrand kõrgem. Sellega nende kahe auto mõõtude erinevus suuremalt jaolt piirdubki.
    Küll aga on Bora sootuks midagi muud oma põhiolemuselt. Klass kogukamat Passatit meenutav kandiliste tulede ja etteulatuva iluvõrega esiots on üks asi, mis Bora soliidsemaks teeb, kuid vahet on tunda ka autosse sisse istudes. Kui keskkonsool sõltub suuresti ostja soovidest, ehk millise raadio või kliimaseadme ta on soovinud sinna paigutada, siis selge erinevus on näidikupaneelil. Nii spidomeetrit kui tahhomeetrit ümbritseb hõbedane võru, mis lisab üksjagu sportlikkust.
    Sõiduomadustelt on Bora Variant, nagu üks Saksa tipptehnoloogia olema peabki. Rooli saab liigutada üles-alla, ette-taha, istet samuti. Õige sõiduasendi leidmine pole mingi probleem. Proovisõiduauto 2-liitrise mootori ja automaatkäigukasti koostöö sujub vähimagi tõrketa. Volkswageni automaatkäigukasti suurepärane omadus fikseerida iga käik kindlasse asendisse on sportlikuma sõidustiili harrastajale igati tervitatav. Käsitsi ette-taha käike vahetades saab paremini hoogu maha pidurdada, kiirendada jne. Automaatne käiguvahetus toimib kiiresti ja täpselt, ilma et auto võimsus normaalpööretel oluliselt langeks.
    Ainus, mis proovisõidul häirima hakkab, on natuke liiga üle võimendatud rool. Parklas autot siia-sinna kruttida on päris mugav, maanteel suuremal kiirusel ootaks roolilt aga veidi jäigemat suhtumist. Kui üks käsi vabalt roolile toetub, siis aukudes kipub rool käe raskuse mõjul vänderdama. Iga väiksemgi liigutus rooli taga olles kandub edasi ratastele. Tõenäoliselt pole see aga ainult Bora, vaid ka teiste VW märki kandvate autode eripära ja kes on sellega harjunud, see ilmselt ei pane kerget rooli tähelegi.
    Bensiinimootoritest on saadaval kaks erinevat 1,6-liitrist (102 ja 105 hj), 2-liitrine (115 hj) ning 2,3-liitrine (170 hj). Diiselmootoreid on kaks: hargpritsega turbodiisel (119 hj) ja pump-düüs turbodiisel (130 hj), mõlemad 1,9-liitrised. Seega on Bora mudelivalikust jäänud välja Golfile paigaldatav 1,4-liitrine, mis oma 75 hobujõuga on universaalkerega autole ka ilmselgelt lahja. Samas on lisandunud 2,3-liitrine, mida Golfi mudelivalikus ei ole.
    Kui võtta aluseks sama mootor ja sama varustuspakett, siis on Bora Golfist vaid 10 000 krooni kallim. Samas on näiteks Comfortline?i varustuse puhul selle 10 000 sees isetumenev tahavaatepeegel, vihmasensor ja veel nipet-näpet, mida Golf Comfortline?il ei ole. Odavaim Bora Variant (Firstline?i varustusega 1,6 16 V) maksab 229 000 krooni, kalleim on 6käiguline ja nelikveoline 4Motion, millel kapoti all 130hj diiselmootor. Auto hinnaks 344 900 krooni.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Swedbank: uus korter jääb enamikule kättesaamatuks
Uued korterid jäävad enamiku inimeste jaoks rahaliselt kättesaamatuks, ka järelturu korterite taskukohasus ei ole kiita, ütles Swedbanki eluasemelaenude valdkonnajuht Anne Pärgma.
Uued korterid jäävad enamiku inimeste jaoks rahaliselt kättesaamatuks, ka järelturu korterite taskukohasus ei ole kiita, ütles Swedbanki eluasemelaenude valdkonnajuht Anne Pärgma.