• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    VW Bora muutus universaalseks

    Golfi konkurendiks ei taha Volkswageni müüjad Borat mingil juhul nimetada. Tegemist on siiski täiesti omanäolise autoga, mille ostab inimene, kes tahab just nimelt universaalkerega Borat, mitte lihtsalt universaalkerega Volkswagenit. Paratamatult tekitab ta aga paljudes küsimuse: mis vahet neil siis ikkagi Golfiga on? Põhi on üks, telgede vahe sama, laius sama, vaid pikkuses on Bora Variant Golf Variandist veidi enam kui sentimeetri jagu üle.
    Kes universaalauto ostul vaid pagasiruumi pikkuse-laiuse-kõrguse suhet arvestab, siis sel ilmselt on tõesti üsna ükskõik, kumba eelistada. Selles osas neil olulist vahet ei ole. Vaid Bora pagasiruumi põhi on tõstetud 7 mm kõrgemale, mis veidi vähendab pagasiruumi kõrgust, kuid samas on sama palju alandatud ka laadimiskõrgust, mis kokkuvõttes tähendab seda, et kui Golf Variandil peab tõstma pakke üle ?kõrge ukseläve? sügavasse pagasiruumi, siis Boral on uksepakk madalam ja põrand kõrgem. Sellega nende kahe auto mõõtude erinevus suuremalt jaolt piirdubki.
    Küll aga on Bora sootuks midagi muud oma põhiolemuselt. Klass kogukamat Passatit meenutav kandiliste tulede ja etteulatuva iluvõrega esiots on üks asi, mis Bora soliidsemaks teeb, kuid vahet on tunda ka autosse sisse istudes. Kui keskkonsool sõltub suuresti ostja soovidest, ehk millise raadio või kliimaseadme ta on soovinud sinna paigutada, siis selge erinevus on näidikupaneelil. Nii spidomeetrit kui tahhomeetrit ümbritseb hõbedane võru, mis lisab üksjagu sportlikkust.
    Sõiduomadustelt on Bora Variant, nagu üks Saksa tipptehnoloogia olema peabki. Rooli saab liigutada üles-alla, ette-taha, istet samuti. Õige sõiduasendi leidmine pole mingi probleem. Proovisõiduauto 2-liitrise mootori ja automaatkäigukasti koostöö sujub vähimagi tõrketa. Volkswageni automaatkäigukasti suurepärane omadus fikseerida iga käik kindlasse asendisse on sportlikuma sõidustiili harrastajale igati tervitatav. Käsitsi ette-taha käike vahetades saab paremini hoogu maha pidurdada, kiirendada jne. Automaatne käiguvahetus toimib kiiresti ja täpselt, ilma et auto võimsus normaalpööretel oluliselt langeks.
    Ainus, mis proovisõidul häirima hakkab, on natuke liiga üle võimendatud rool. Parklas autot siia-sinna kruttida on päris mugav, maanteel suuremal kiirusel ootaks roolilt aga veidi jäigemat suhtumist. Kui üks käsi vabalt roolile toetub, siis aukudes kipub rool käe raskuse mõjul vänderdama. Iga väiksemgi liigutus rooli taga olles kandub edasi ratastele. Tõenäoliselt pole see aga ainult Bora, vaid ka teiste VW märki kandvate autode eripära ja kes on sellega harjunud, see ilmselt ei pane kerget rooli tähelegi.
    Bensiinimootoritest on saadaval kaks erinevat 1,6-liitrist (102 ja 105 hj), 2-liitrine (115 hj) ning 2,3-liitrine (170 hj). Diiselmootoreid on kaks: hargpritsega turbodiisel (119 hj) ja pump-düüs turbodiisel (130 hj), mõlemad 1,9-liitrised. Seega on Bora mudelivalikust jäänud välja Golfile paigaldatav 1,4-liitrine, mis oma 75 hobujõuga on universaalkerega autole ka ilmselgelt lahja. Samas on lisandunud 2,3-liitrine, mida Golfi mudelivalikus ei ole.
    Kui võtta aluseks sama mootor ja sama varustuspakett, siis on Bora Golfist vaid 10 000 krooni kallim. Samas on näiteks Comfortline?i varustuse puhul selle 10 000 sees isetumenev tahavaatepeegel, vihmasensor ja veel nipet-näpet, mida Golf Comfortline?il ei ole. Odavaim Bora Variant (Firstline?i varustusega 1,6 16 V) maksab 229 000 krooni, kalleim on 6käiguline ja nelikveoline 4Motion, millel kapoti all 130hj diiselmootor. Auto hinnaks 344 900 krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Roheline või punane – potjomkinlus peab lõppema
Äbarik ja kiirustades tehtud punaste jalgrattaradade projekt pealinnas näitab ainuvõimule omaste võtete jätkumist uutes värvides, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Äbarik ja kiirustades tehtud punaste jalgrattaradade projekt pealinnas näitab ainuvõimule omaste võtete jätkumist uutes värvides, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Euroopa aktsiad näitavad täna tugevust
Euroopa aktsiaturud olid täna tõusmas, sest reisifirmade taastumine ning USA turgude tugevus aitasid leevendada Hiina majanduse aeglustumisega seotud muresid, vahendab Reuters.
Euroopa aktsiaturud olid täna tõusmas, sest reisifirmade taastumine ning USA turgude tugevus aitasid leevendada Hiina majanduse aeglustumisega seotud muresid, vahendab Reuters.
Töötajaid pole! Ettevõtjad küsivad rohkem välismaalasi ja vaatavad peeglisse
Tööjõudu napib enamikul tegevusaladel ja see on Eesti arengu lähiaja suurim takistus, leiavad kolmapäeval Äriplaani konverentsil lavale astuvad tippettevõtjad, kellel on nii riigile kui ka teistele ettevõtjatele välja pakkuda mitu mõtet, kuidas olukorda parandada.
Tööjõudu napib enamikul tegevusaladel ja see on Eesti arengu lähiaja suurim takistus, leiavad kolmapäeval Äriplaani konverentsil lavale astuvad tippettevõtjad, kellel on nii riigile kui ka teistele ettevõtjatele välja pakkuda mitu mõtet, kuidas olukorda parandada.
Probleemid, millega kasvada soovivad e-poed peavad täna tegelema
Eesti E-Kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät tõi esile e-kaubanduse metsikult kiirelt kasvanud mahud ning kaasuvad probleemid, millega e-kauplejad peaksid tegelema, et püsida kiire kasvu kursil.
Eesti E-Kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät tõi esile e-kaubanduse metsikult kiirelt kasvanud mahud ning kaasuvad probleemid, millega e-kauplejad peaksid tegelema, et püsida kiire kasvu kursil.