Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    VW Bora muutus universaalseks

    Golfi konkurendiks ei taha Volkswageni müüjad Borat mingil juhul nimetada. Tegemist on siiski täiesti omanäolise autoga, mille ostab inimene, kes tahab just nimelt universaalkerega Borat, mitte lihtsalt universaalkerega Volkswagenit. Paratamatult tekitab ta aga paljudes küsimuse: mis vahet neil siis ikkagi Golfiga on? Põhi on üks, telgede vahe sama, laius sama, vaid pikkuses on Bora Variant Golf Variandist veidi enam kui sentimeetri jagu üle.
    Kes universaalauto ostul vaid pagasiruumi pikkuse-laiuse-kõrguse suhet arvestab, siis sel ilmselt on tõesti üsna ükskõik, kumba eelistada. Selles osas neil olulist vahet ei ole. Vaid Bora pagasiruumi põhi on tõstetud 7 mm kõrgemale, mis veidi vähendab pagasiruumi kõrgust, kuid samas on sama palju alandatud ka laadimiskõrgust, mis kokkuvõttes tähendab seda, et kui Golf Variandil peab tõstma pakke üle ?kõrge ukseläve? sügavasse pagasiruumi, siis Boral on uksepakk madalam ja põrand kõrgem. Sellega nende kahe auto mõõtude erinevus suuremalt jaolt piirdubki.
    Küll aga on Bora sootuks midagi muud oma põhiolemuselt. Klass kogukamat Passatit meenutav kandiliste tulede ja etteulatuva iluvõrega esiots on üks asi, mis Bora soliidsemaks teeb, kuid vahet on tunda ka autosse sisse istudes. Kui keskkonsool sõltub suuresti ostja soovidest, ehk millise raadio või kliimaseadme ta on soovinud sinna paigutada, siis selge erinevus on näidikupaneelil. Nii spidomeetrit kui tahhomeetrit ümbritseb hõbedane võru, mis lisab üksjagu sportlikkust.
    Sõiduomadustelt on Bora Variant, nagu üks Saksa tipptehnoloogia olema peabki. Rooli saab liigutada üles-alla, ette-taha, istet samuti. Õige sõiduasendi leidmine pole mingi probleem. Proovisõiduauto 2-liitrise mootori ja automaatkäigukasti koostöö sujub vähimagi tõrketa. Volkswageni automaatkäigukasti suurepärane omadus fikseerida iga käik kindlasse asendisse on sportlikuma sõidustiili harrastajale igati tervitatav. Käsitsi ette-taha käike vahetades saab paremini hoogu maha pidurdada, kiirendada jne. Automaatne käiguvahetus toimib kiiresti ja täpselt, ilma et auto võimsus normaalpööretel oluliselt langeks.
    Ainus, mis proovisõidul häirima hakkab, on natuke liiga üle võimendatud rool. Parklas autot siia-sinna kruttida on päris mugav, maanteel suuremal kiirusel ootaks roolilt aga veidi jäigemat suhtumist. Kui üks käsi vabalt roolile toetub, siis aukudes kipub rool käe raskuse mõjul vänderdama. Iga väiksemgi liigutus rooli taga olles kandub edasi ratastele. Tõenäoliselt pole see aga ainult Bora, vaid ka teiste VW märki kandvate autode eripära ja kes on sellega harjunud, see ilmselt ei pane kerget rooli tähelegi.
    Bensiinimootoritest on saadaval kaks erinevat 1,6-liitrist (102 ja 105 hj), 2-liitrine (115 hj) ning 2,3-liitrine (170 hj). Diiselmootoreid on kaks: hargpritsega turbodiisel (119 hj) ja pump-düüs turbodiisel (130 hj), mõlemad 1,9-liitrised. Seega on Bora mudelivalikust jäänud välja Golfile paigaldatav 1,4-liitrine, mis oma 75 hobujõuga on universaalkerega autole ka ilmselgelt lahja. Samas on lisandunud 2,3-liitrine, mida Golfi mudelivalikus ei ole.
    Kui võtta aluseks sama mootor ja sama varustuspakett, siis on Bora Golfist vaid 10 000 krooni kallim. Samas on näiteks Comfortline?i varustuse puhul selle 10 000 sees isetumenev tahavaatepeegel, vihmasensor ja veel nipet-näpet, mida Golf Comfortline?il ei ole. Odavaim Bora Variant (Firstline?i varustusega 1,6 16 V) maksab 229 000 krooni, kalleim on 6käiguline ja nelikveoline 4Motion, millel kapoti all 130hj diiselmootor. Auto hinnaks 344 900 krooni.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.