• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 26.10.01, 00:00

Peavalurohust tuntuimaks brändiks

Kui esimesel tootmiseaastal müüdi soodavees segatud Coca-Cola siirupit vaid 50 dollari eest (üks jook maksis 5 senti), siis praeguseks on ettevõtte aastakäive üle 20 mld dollari (350 mld krooni) ning Coca-Colast on saanud suurim karastusjookide kontsentraatide ja siirupite tootja, levitaja ning turustaja maailmas.
Oma algupäevadel tugevaid stimulatsiooniaineid nagu Aafrika kola pähkleid ja koka lehti sisaldunud joogi ergutavatest ainetest on praeguseks järel vaid kofeiin, mida sisaldub joogis umbes sama palju kui tavalise kangusega tees. Kuigi tegelikult on siiani igas Coca-Colas veel kokaiini on selle kogus niivõrd minimaalne, et seda on praktiliselt võimatu mõõta.
Kui 19. sajandil sisaldasid tuhanded ravimid kokaiini, siis möödunud sajandil olukord muutus. 1903 aastal mil kokaiini kasutamine muutus problemaatiliseks otsustas Coca-Cola grupp hakata kasutama jõuetuid koka lehti ning lõpetas toote reklaamimise kui peavalu ja teiste tõbede leevendajana.
Ettevõte kasvamisega on lisandunud pidevalt lisandunud uusi tooteid. 1982. aastal tutvustati esmakordselt dieet Coca-Cola?t. Kaks aastakümmet varem ehk 1958. ja 1961. sündisid karastusjoogid Fanta ja Sprite.
Vähem tuntumatest toodetest pakub Coca- Cola koos toiduaineteettevõttega Nestle koheselt tarvitamiseks mõeldud teed ja kohvi. Põhja-Ameerikas on aga populaarne ?Minute Maid? brändi tooted, mille all müüakse mahlu ja mahlajooke. Kokku oli ettevõttel eelmise aasta lõpuks 239 kaubamärki, millest viimasena on välja töötatud tervislikkusele rõhuvaid mahla- kui ka spordijooke.
Coca-Cola on ka üks maailma tuntumaid ja kallemaid kaubamärke, mida teab mõnede allikate kohaselt 94% maailma rahvastikust.
Ettevõte sõnul müüakse Coca-Cola tooteid rohkem kui 200 riigis ning enamikus neis riikides on nad ka liidrid. Arvatakse, et maailmas juuakse päevas 773 mln Coca-Cola jooki päevas.
Kõikide ettevõte poolt toodetud toodete hulgas oli eelmisel aastal populaarseim ikkagi just Coke, mis moodustas 62% ettevõte kogumüügist.
Suurimad Coca-Cola armastajad on põhja-ameeriklased, kes joovad ära 30% ettevõte toodangust. Mehhiko, Brasiilia, Jaapan ja Saksamaa võtavad enda alla 26%.
Kuigi ettevõte aktsia on veidi üle kolme aasta olnud languses on Coca-Cola küllalt stabiilse müügi, kasumi ning pidevalt kasvava dividendipoliitikaga, mistõttu ta on endiselt küllalt kõrgelt hinnatud. Vaatamata normaalsetele dividendidele on aktsia tõusnud viimase 14 aastaga 10 korda ning aktsia P/E ulatub hetkel 35ni.
Coca-Cola on alates 1984. aastast tegutsenud hoogsalt oma aktsiate tagasiostmisega. Selle aja jooksul on kokku ostetud üle miljardi oma aktsia, mis moodustab kokku 32% 1984. aasta aktsiakapitalist. Hetkel on ettevõte bilansis järgi veel 2,5 mld aktsiat, mis igaüks maksis üleeile õhtul New Yorkis 48,77 dollarit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele