Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tootearendus tagab ettevõtte edu

    Ettevõtte edukus rajaneb eelkõige tootearendusel ja tugeval kaubamärgikujundamisel, millega kaasneb õige turunduspoliitika ja hästi ajastatud reklaamikampaania.
    Teatud osa on soodsal turukonjunktuuril, mille õigeaegne tunnetamine annab ettevõttele hea stardipositsiooni. Näiteks 1999. aasta madalad toorainehinnad soodustasid lihatööstuse kasumi suurenemist. Tarbijate nõudluse kasv kanaliha järele, kuna sigade ja veiste lihas võis olla ohtliku haigust, võimaldas rohkem toota kanalihatooteid ja suurendada müügikäivet, soe suvi mõjus soodsalt õlletööstusele 1999. ja 2000. aastal. Ka ekspordivõimalused aitavad ettevõtte edukusele kaasa.
    Soodsa turukonjunktuuriga peaksid kindlasti kaasnema nii tootearendus kui ka õige turunduspoliitika, nagu seda on teinud senised TOPi esikolmikus esinevad ettevõtted.
    Need kaks faktorit ? tootearendus ja tugeva kaubamärgi kujundamine, mida on tehtud turu ja sihttarbija käitumise tunnetamise kaudu ? ongi olnud peamisi edu allikaid TOP 2000 esikolmiku ettevõtetele. Sealjuures on nende kolme ettevõtte turundusstrateegiad küllaltki erinevad. Tartu Õlletehase AS tuli turule jõuliselt A. le Coqi kaubamärki kandva õllega, kuna turul oli ees tugev konkurent, Saku Õlletehas. Kasutati kõiki müügivõimalusi kauplustes ja pubides. Uue kaubamärgi turuletoomisega kaasnesid nii reklaami- kui ka võidumängude kampaaniad. Uue kaubamärgi turuletulekule järgnesid kohe uued õllesordid ja tooted ? siidrid, limonaadid, mineraalveed.
    ASile Tallegg oli 2000. aasta soodne küll turukonjunktuuri poolest ? nõudluse kasv linnulihale ? kuid ettevõte alustas juba varem laialdase tootearenduse programmiga, kus on esindatud lai valik nii valmis- kui ka pooltooteid, mida järjekindlalt reklaamitakse.
    AS Japsi edu alus on olnud orienteeritus välisturule. Ettevõttel on Euroopa Liidu tunnustus juba neli aastat ning peaaegu kogu toodang eksporditakse. AS Japs fileerib, külmutab ja pakendab nii magevee kui ka pelaagilisi kalu ? kilu ja räime. Fileerimine on käsitsitöö ning odav tööjõukulu on võimaldanud ettevõttel läbi murda välisturu konkurentsist.
    Toiduainetööstusele püsib soodne turukonjunktuur ka edaspidi, sest elanikkonna ostujõud tõuseb ning nõudlus järjest suureneb.
    Autor: Liina Ernits
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Poliitmuda lendab mis kole, aga tegelikult pole katki midagi
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Marek Kiisa nipid iduinvesteeringute valimiseks
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Neinar Seli: mul on praegu täpselt samasugune tunne nagu 2008. aastal
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Suur galerii: InvesteerimisFestivali esimene päev
Eile algas kolm päeva kestev InvesteerimisFestival.
Eile algas kolm päeva kestev InvesteerimisFestival.
Comodule koondab ärid ühe katuse alla ja saab uue tegevjuhi Kristjan Maruste jätkab emafirma juhina
Eesti tehnoloogiaettevõte Comodule muudab ettevõtte struktuuri ja loob grupi, mis koondab enda alla kolm ettevõtet. Senine Comodule'i juht Kristjan Maruste asub juhtima emaettevõtet, Comodule'i ette astub teine asutaja Teet Praks.
Eesti tehnoloogiaettevõte Comodule muudab ettevõtte struktuuri ja loob grupi, mis koondab enda alla kolm ettevõtet. Senine Comodule'i juht Kristjan Maruste asub juhtima emaettevõtet, Comodule'i ette astub teine asutaja Teet Praks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.