• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 31.10.01, 00:00

Tootearendus tagab ettevõtte edu

Ettevõtte edukus rajaneb eelkõige tootearendusel ja tugeval kaubamärgikujundamisel, millega kaasneb õige turunduspoliitika ja hästi ajastatud reklaamikampaania.
Teatud osa on soodsal turukonjunktuuril, mille õigeaegne tunnetamine annab ettevõttele hea stardipositsiooni. Näiteks 1999. aasta madalad toorainehinnad soodustasid lihatööstuse kasumi suurenemist. Tarbijate nõudluse kasv kanaliha järele, kuna sigade ja veiste lihas võis olla ohtliku haigust, võimaldas rohkem toota kanalihatooteid ja suurendada müügikäivet, soe suvi mõjus soodsalt õlletööstusele 1999. ja 2000. aastal. Ka ekspordivõimalused aitavad ettevõtte edukusele kaasa.
Soodsa turukonjunktuuriga peaksid kindlasti kaasnema nii tootearendus kui ka õige turunduspoliitika, nagu seda on teinud senised TOPi esikolmikus esinevad ettevõtted.
Need kaks faktorit ? tootearendus ja tugeva kaubamärgi kujundamine, mida on tehtud turu ja sihttarbija käitumise tunnetamise kaudu ? ongi olnud peamisi edu allikaid TOP 2000 esikolmiku ettevõtetele. Sealjuures on nende kolme ettevõtte turundusstrateegiad küllaltki erinevad. Tartu Õlletehase AS tuli turule jõuliselt A. le Coqi kaubamärki kandva õllega, kuna turul oli ees tugev konkurent, Saku Õlletehas. Kasutati kõiki müügivõimalusi kauplustes ja pubides. Uue kaubamärgi turuletoomisega kaasnesid nii reklaami- kui ka võidumängude kampaaniad. Uue kaubamärgi turuletulekule järgnesid kohe uued õllesordid ja tooted ? siidrid, limonaadid, mineraalveed.
ASile Tallegg oli 2000. aasta soodne küll turukonjunktuuri poolest ? nõudluse kasv linnulihale ? kuid ettevõte alustas juba varem laialdase tootearenduse programmiga, kus on esindatud lai valik nii valmis- kui ka pooltooteid, mida järjekindlalt reklaamitakse.
AS Japsi edu alus on olnud orienteeritus välisturule. Ettevõttel on Euroopa Liidu tunnustus juba neli aastat ning peaaegu kogu toodang eksporditakse. AS Japs fileerib, külmutab ja pakendab nii magevee kui ka pelaagilisi kalu ? kilu ja räime. Fileerimine on käsitsitöö ning odav tööjõukulu on võimaldanud ettevõttel läbi murda välisturu konkurentsist.
Toiduainetööstusele püsib soodne turukonjunktuur ka edaspidi, sest elanikkonna ostujõud tõuseb ning nõudlus järjest suureneb.
Autor: Liina Ernits

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele