Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Järgmist turundusaastat planeeri ratsionaalselt
Tänaseks on selge, et juba ainuüksi meedia mahitusel on paljudel omanikel-juhtidel plaanis järgmisel aastal ettevaatlikult tegutseda. Ettevaatlikkus tähendab seda, et riske ei võeta ning püütakse pigem säilitada olemasolev positsioon senisest väiksemate kulutustega.
Samas on piisavalt uusi tulijaid, kellele jutt majanduse jahenemisest on nagu hane selga vesi. Nemad näevad olukorras võimalust. Lisaks segavad soovitud vaikelu tarbijad, kes teavad üha paremini termineid lisaväärtus, trend ja margitoode. Ettevaatlikud vanad olijad on seega puu ja koore vahel. Proovi sa ettevaatlikult tegutsedes vee peale jääda tingimustes, kus uued tulijad ähvardavad turuosa võtta ja tarbijad soovivad läbi küllaltki kallilt loodavate brändide tunda ennast osana millestki suuremast.
Eriti raske on sellistes tingimustes turundustöö tegijail, kellelt eeldatakse järgmisel aastal lühidalt öeldes väiksemate vahenditega suurema efekti saavutamist. Millele siis tähelepanu pöörata, et ratsionaalsemate võtetega turundustööd teha.
Uskuge vaid seda, mida näete. Adekvaatse turuinfo omamine on tähtsam kui kunagi varem. Testidega saab ära hoida suuri ebaõnnestumisi. Uuringupartneri valikul pidage silmas oma ettevõtte võimaluste vastavust uuringufirma pakutavaga. Suurem ettevõte vajab detailsemat infot ning see eeldab uuringufirmalt vastava infrastruktuuri olemasolu.
Ühendage turundus ja müük veelgi tugevamaks rusikaks. Koguge kokku oma organisatsiooni turundusmeeskond ja otsige võimalusi koostööd ettevõtte sees, eeskätt turunduse ja müügi vahel veelgi tõhustada. Selleks, et turundajad saaksid parimal võimalikul moel kliendi ostuotsust ette valmistada, peab neil olema kogu info ettevõtte müügiväelt.
Jälgige oma brändi kommunikatsiooni. Kas ettevõttes eneses on olemas piisav usk brändi või tuleb bränd oma töötajatele maha müüa enne, kui asutakse brändi väärtuseid kommunikeerima kliendile. Samuti olge ettevaatlikud, kui agentuur proovib puudujääke planeerimises kinni katta eelarvega. Innovatiivsed ja integreeritud lahendused turukommunikatsioonis lisavad sõnumile väärtust, mitte ülepaisutatud katvus.
Vaadake üle oma suhted kommunikatsiooniagentuuriga. Kas koostööd on võimalik suunata nii, et agentuuril tekiks senisest veelgi suurem sidusus tehtava töö tulemuslikkusega.
Esitle ideid kannatlikult. Olgu siis tippjuht, edasimüüja või klient ? kõik turunduse sidusrühmad on sama ettevaatlikud kui teie enese organisatsioon. Ellu jäävad vaid head ideed ? ideed, millel on selle tarbija jaoks reaalne väärtus ning sedagi vaid siis, kui neid suudetakse piisavalt oskuslikult ja kannatlikult argumenteerida.
Hooli kliendist rohkem kui kunagi varem. See on tasuta. Vaata enda sisse ja otsusta, kas suhe kliendiga on ettevõttes sellisel tasemel, nagu seda süda vajalikuks peab. Armasta klienti ja levita seda armastust kogu organisatsioonis. Kui kliendibaas on kolossaalselt suur, tee muudatusi strateegias ja leia lahendusi, mis võimaldavad klientidelt infot koguda ning neile sobivaid tooteid tarnida.
Ratsionaalne turundus ei ole igav turundus. Nõuded ratsionaalseks tegutsemiseks panevad meid olukorda, kus suudame genereerida ideid ja rakendusi kohelda klienti talle sobivate emotsioonidega, kuid senisest väiksemate vahenditega. Sellistes ja ainult sellistes olukordades toimub tegevusalal reaalne kvalitatiivne areng.
Autor: Endrik Randoja