Rahvusvaheline Tarbijaorganisatsioonide Liit (Consumers International) tähistab igal aastal 15. märtsil rahvusvahelist tarbija õiguste päeva, tänavu algab samal ajal reklaamikampaania ?Oska osta?.
15. märtsil 1962 deklareeris Ameerika Ühendriikide president J. F. Kennedy esmakordselt avalikult tarbija põhiõigused, mis võeti aluseks ÜRO tarbijakaitsejuhiste väljatöötamisel ja millel omakorda põhinevad Eesti tarbijakaitseseaduses § 4 sätestatud tarbija põhiõigused:
nõuda kohustuslikele nõuetele vastavat kaupa või teenust;olla kaitstud oma elule, tervisele, varale ja keskkonnale ohtliku kauba või teenuse eest;saada vajalikku ja tõest teavet teadliku valiku tegemiseks;taotleda oma huvide arvestamist oma liitude ja ühingute kaudu;nõuda riiklikku kaitset oma õiguste ahistamise korral;nõuda hüvitust müüja poolt tekitatud materiaalse ja moraalse kahju eest.
Käesoleval aastal on Rahvusvaheline Tarbijaorganisatsioonide Liit tarbija õiguste päeva teemaks valinud ?Tarbijal on õigus esindatusele?. Tarbija huvide esindamine on tugevasti seotud seaduste ning efektiivse tarbijapoliitikaga. Tarbijate õiguste tõhusa kaitse tagamisel on oluline osa ka tarbijate informeeritusel ning tarbijakoolitusel. Tarbijatel peab olema võimalus teadmisi omandada, et olla vääriline vastane teenuste ja kaupade pakkujatele.
Hetkel kuum
Investorite seas on FedEx ja Foxconn
11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini
Seoses rahvusvahelise tarbija õiguste päevaga algatab tarbijakaitseamet reklaamikampaania ?Oska osta?, et pöörata tähelepanu nii tarbija õigustele kui ka tarbija kohustustele. Olles teadlik oma õigustest, on tarbijal lihtsam hoiduda kahjulikest ostudest ning ebasoodsatest lepingutingimustest. Teades oma kohustusi, saab tarbija ennetada mitmeid võimalikke probleeme ning arusaamatusi.
Tarbija õiguste päeval, 15. märtsil, käivituv reklaamikampaania on valminud Euroopa Liidu Phare Twinningu projekti raames. Rahvusvahelise infokampaania hanke võitis Itaalia firma GICO, kelle Eesti-poolseks partneriks ning reklaami teostajaks on reklaamiagentuur Vincent. Reklaam jõuab avalikkuse ette Eesti Televisiooni vahendusel ning ka välireklaamina Eesti suuremates linnades. Reklaamikampaania kestab 15. aprillini.
Autor: Kristina Vaksmaa
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini