Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Smarten lööb müügi ja logistika lahku

    Smarteni juhatuse esimees Guido Kundla sõnul toimib praegu ettevõttes kaks äriideed koos ning see on kohati takistanud nii logistika kui ka müügi- ja turunduspoole arengut. Müük ja turundus muutub edaspidi sõltumatuks ühest logistikapartnerist, vältides brändide võimalikku konflikti ühes jaotussüsteemis. Samuti on müügi- ja turundusettevõtte partneriteks oma logistikakeskusi omavad ETK ja Kesko, kes logistika poolel võivad kohati olla Smarteni konkurentideks, selgitas Kundla.
    ?Aastavahetuse seisuga jaotame ettevõtte kaheks ? tänane juriidiline keha Smarten jääb sada protsenti logistikaettevõtteks, müügi-turundusdivisjon tõstetakse Smartenist välja ja hakkab toimima eraldi ettevõttena, mille nimi on AS Salestar,? ütles Kundla. Ta lisas, et kahe ettevõtte vahel ei ole ema-tütre suhteid, aga omanikuks on sama investorite grupp. ?Ettevõtted on nii juhtimiselt kui ka ideeliselt eraldiseisvad ja sõltumatud.?
    Salestari juhi kohale asuv Smarteni müügi- ja turundusdirektor Tiina Uudelt lausus, et kui mõni tootja on valinud rohkem kui ühe kesklao oma toodete müüjaks, siis Salestar saab hakata nende kõigiga tegema täiesti võrdsetel alustel koostöös. ?Me pole ühegi logistikapartneri juurde kinnistatud, nagu täna Smarteni sees olles võib näida,? lisas ta.
    Smarteni juhtide sõnul jäävad brändide ja müügiedendusega tegelema hakkavale Salestaril kõik praegused partnerid samaks. Tulevikus on samuti plaanis asuda tegelema degusteerimiste ja presentatsioonidega, välistatud pole tarbijauuringud.
    Logistika osas Smarteni on arenguprioriteet kesklaoteenuste pakkumises jaekettidele. ?Nõudlus on olemas Prisma näol,? märkis Kundla. ?Prisma on välja öelnud, et nemad endale ise keskladu tegema ei hakka.?
    Kundla ütles, et praegu on küll logistika osas Smarteni põhivaldkond toit- ja esmatarbekaubad, aga tulevikus pole välistatud muud kaubagrupid või spetsiaallahendused tootjatele. ?Partneriks võib olla kas või Elcoteq,? tõdes ta. ?Oleksime rohkem sarnased Schenkeri või Danzasega kui Kesko või ETK Hulgiga, pakkudes erinevat logistikateenust, mis pole seotud ainult jaekaubandusega.?
    Smarteni pooldumist kommenteerides ütles logistikaettevõtte Via 3 L juhatuse esimees Ago Raudsepp, et nemad tegid peaaegu sama asja ära 1,5 aastat tagasi. Siis lahutas Via 3 Li üks asutajatest ning 50 protsendi omanik hulgifirma Jungent oma müügi- ja logistikafunktsiooni, keskendudes ise müügitegevusele. ?Kahe asjaga ei saa tegeleda võrdselt hästi,? märkis Raudsepp.
    Raudsepp ütles, et uuest aastast ennast puhtalt logistikaettevõttena defineeriv Smarten logistikavallas konkurentsi ei suurendaks. ?Pigem neil endal lähevad asjad selgemaks, täna on neil ühes potis koos logistika- ja müügitulud,? lisas ta, kuid viitas samas eraldumisprotsessi keerulisusele ? kas või selles osas, mis hinnaga hakkab üks ettevõte teiselt teenust ostma.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.