Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Smarten lööb müügi ja logistika lahku
Smarteni juhatuse esimees Guido Kundla sõnul toimib praegu ettevõttes kaks äriideed koos ning see on kohati takistanud nii logistika kui ka müügi- ja turunduspoole arengut. Müük ja turundus muutub edaspidi sõltumatuks ühest logistikapartnerist, vältides brändide võimalikku konflikti ühes jaotussüsteemis. Samuti on müügi- ja turundusettevõtte partneriteks oma logistikakeskusi omavad ETK ja Kesko, kes logistika poolel võivad kohati olla Smarteni konkurentideks, selgitas Kundla.
?Aastavahetuse seisuga jaotame ettevõtte kaheks ? tänane juriidiline keha Smarten jääb sada protsenti logistikaettevõtteks, müügi-turundusdivisjon tõstetakse Smartenist välja ja hakkab toimima eraldi ettevõttena, mille nimi on AS Salestar,? ütles Kundla. Ta lisas, et kahe ettevõtte vahel ei ole ema-tütre suhteid, aga omanikuks on sama investorite grupp. ?Ettevõtted on nii juhtimiselt kui ka ideeliselt eraldiseisvad ja sõltumatud.?
Salestari juhi kohale asuv Smarteni müügi- ja turundusdirektor Tiina Uudelt lausus, et kui mõni tootja on valinud rohkem kui ühe kesklao oma toodete müüjaks, siis Salestar saab hakata nende kõigiga tegema täiesti võrdsetel alustel koostöös. ?Me pole ühegi logistikapartneri juurde kinnistatud, nagu täna Smarteni sees olles võib näida,? lisas ta.
Smarteni juhtide sõnul jäävad brändide ja müügiedendusega tegelema hakkavale Salestaril kõik praegused partnerid samaks. Tulevikus on samuti plaanis asuda tegelema degusteerimiste ja presentatsioonidega, välistatud pole tarbijauuringud.
Logistika osas Smarteni on arenguprioriteet kesklaoteenuste pakkumises jaekettidele. ?Nõudlus on olemas Prisma näol,? märkis Kundla. ?Prisma on välja öelnud, et nemad endale ise keskladu tegema ei hakka.?
Kundla ütles, et praegu on küll logistika osas Smarteni põhivaldkond toit- ja esmatarbekaubad, aga tulevikus pole välistatud muud kaubagrupid või spetsiaallahendused tootjatele. ?Partneriks võib olla kas või Elcoteq,? tõdes ta. ?Oleksime rohkem sarnased Schenkeri või Danzasega kui Kesko või ETK Hulgiga, pakkudes erinevat logistikateenust, mis pole seotud ainult jaekaubandusega.?
Smarteni pooldumist kommenteerides ütles logistikaettevõtte Via 3 L juhatuse esimees Ago Raudsepp, et nemad tegid peaaegu sama asja ära 1,5 aastat tagasi. Siis lahutas Via 3 Li üks asutajatest ning 50 protsendi omanik hulgifirma Jungent oma müügi- ja logistikafunktsiooni, keskendudes ise müügitegevusele. ?Kahe asjaga ei saa tegeleda võrdselt hästi,? märkis Raudsepp.
Raudsepp ütles, et uuest aastast ennast puhtalt logistikaettevõttena defineeriv Smarten logistikavallas konkurentsi ei suurendaks. ?Pigem neil endal lähevad asjad selgemaks, täna on neil ühes potis koos logistika- ja müügitulud,? lisas ta, kuid viitas samas eraldumisprotsessi keerulisusele ? kas või selles osas, mis hinnaga hakkab üks ettevõte teiselt teenust ostma.