• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.10.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Abiks teise Tallinna?Tartu maantee otsijaile

Tallinna kesklinnast Tartu kesklinna on 189 km. Alternatiivseks Tallinn?Tartu maanteeks on pakutud Piibe maanteed, mis teeks sõidu pikkuseks 200 km. On pakutud autode suunamist lõuna poolt Türi ja Põltsamaa kaudu.
Üks, 194 km pikkune rada on jäänud justkui kahe silma vahele. See kulgeks marsruudil Tallinn?Jüri?Peningi?Alavere?Vetla?Lehtmetsa?Albu? Seidla ? Järva-Jaani ? Jõgeva ? Tartu, ehk Järva-Jaanist alates ühtiks Piibe maanteega.
Käesoleval ajal on 90 tollest teest asfaltkatte all ja vaid 19 km on kruusateid. Selle variandi eeliseks on teede suhteline sirgus, mõisaajast pärit käänulisust leidub vaid Lehtmetsa ja Albu ning Seidla ja Järva-Jaani vahel. Ent nood kurvid on silutavad, nagu õgvendati mõni aasta tagasi Piibe maanteed Järva-Jaani ja Koeru vahel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui Piibe maantee pudelikaelaks on Aegviidu?Jäneda lõik, mida on võrdlemisi raske sirgeks ajada (ühes servas järved ja künkad, teises majad ja raudtee), siis kõnealune tee on õgvendust vajavatest kohtadest võrdlemisi lage. Lõigata annaks 90° pööret Lehtmetsas ja mõnes muus kohas; kõik sirgendused kokku annaksid paar-kolm kilomeetrit võitu, seega tuleks uus tee umbes sama pikk, kui on praegune Tallinna?Tartu maantee.
Vetla kandis jälle on tee õige sirge ja lai ja hea kattega; puudub vaid teekattemärgistus. Perila ja Alavere vahelised sirged on kitsavõitu ja lainetava asfaldiga. Vetla ning Lehtmetsa vahel on tee samuti sirge ja lai, ent 6 km ulatuses kruusakattega.
Teiseks sealtkaudu sõitmise eeliseks on lähedus Tallinn? Tartu põhimaanteele: keskmiselt 12 km. Piibe maantee jookseb igatahes palju kaugemalt.
Kes siinkirjutatut ei usu, löögu lahti maanteede atlas ning summeerigu kilomeetrid. Ei saa jätta mainimata, et hea maantee rajamine elavdab kahtlemata selle äärde jäävate alade majandust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele