Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Abiks teise Tallinna?Tartu maantee otsijaile

    Tallinna kesklinnast Tartu kesklinna on 189 km. Alternatiivseks Tallinn?Tartu maanteeks on pakutud Piibe maanteed, mis teeks sõidu pikkuseks 200 km. On pakutud autode suunamist lõuna poolt Türi ja Põltsamaa kaudu.
    Üks, 194 km pikkune rada on jäänud justkui kahe silma vahele. See kulgeks marsruudil Tallinn?Jüri?Peningi?Alavere?Vetla?Lehtmetsa?Albu? Seidla ? Järva-Jaani ? Jõgeva ? Tartu, ehk Järva-Jaanist alates ühtiks Piibe maanteega.
    Käesoleval ajal on 90 tollest teest asfaltkatte all ja vaid 19 km on kruusateid. Selle variandi eeliseks on teede suhteline sirgus, mõisaajast pärit käänulisust leidub vaid Lehtmetsa ja Albu ning Seidla ja Järva-Jaani vahel. Ent nood kurvid on silutavad, nagu õgvendati mõni aasta tagasi Piibe maanteed Järva-Jaani ja Koeru vahel.
    Kui Piibe maantee pudelikaelaks on Aegviidu?Jäneda lõik, mida on võrdlemisi raske sirgeks ajada (ühes servas järved ja künkad, teises majad ja raudtee), siis kõnealune tee on õgvendust vajavatest kohtadest võrdlemisi lage. Lõigata annaks 90° pööret Lehtmetsas ja mõnes muus kohas; kõik sirgendused kokku annaksid paar-kolm kilomeetrit võitu, seega tuleks uus tee umbes sama pikk, kui on praegune Tallinna?Tartu maantee.
    Vetla kandis jälle on tee õige sirge ja lai ja hea kattega; puudub vaid teekattemärgistus. Perila ja Alavere vahelised sirged on kitsavõitu ja lainetava asfaldiga. Vetla ning Lehtmetsa vahel on tee samuti sirge ja lai, ent 6 km ulatuses kruusakattega.
    Teiseks sealtkaudu sõitmise eeliseks on lähedus Tallinn? Tartu põhimaanteele: keskmiselt 12 km. Piibe maantee jookseb igatahes palju kaugemalt.
    Kes siinkirjutatut ei usu, löögu lahti maanteede atlas ning summeerigu kilomeetrid. Ei saa jätta mainimata, et hea maantee rajamine elavdab kahtlemata selle äärde jäävate alade majandust.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Tanklates langes bensiini hind kuu ajaga 9%
Maailmaturul toimunud naftahinna langus on jõudnud ettevaatlikult ja osaliselt ka tanklatesse.
Maailmaturul toimunud naftahinna langus on jõudnud ettevaatlikult ja osaliselt ka tanklatesse.
Toomas Arak: aktsiate hoidmistunnistustega käivad võimalused ja riskid käsikäes
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
Bank of America ootab 2023. aasta alguses majanduslangust
Bank of America majandusteadlaste prognooside kohaselt võib 2023. aasta esimeses kvartalis saabuda majanduslangus.
Bank of America majandusteadlaste prognooside kohaselt võib 2023. aasta esimeses kvartalis saabuda majanduslangus.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Slacki tegevjuht astub ametist tagasi ja lahkub ettevõttest
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Eliisa Matsalu: häbi, Jaak Roosaare ja LHV!
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Tanklates langes bensiini hind kuu ajaga 9%
Maailmaturul toimunud naftahinna langus on jõudnud ettevaatlikult ja osaliselt ka tanklatesse.
Maailmaturul toimunud naftahinna langus on jõudnud ettevaatlikult ja osaliselt ka tanklatesse.

Olulisemad lood

Eesti riigifirma valmistub vedama Venemaa niklit Operaili juht: Miks mitte?
Ajal, mil Soome raudteefirma otsustas Venemaa nikli vedamise täielikult lõpetada Ukrainas alanud massiivse sõja tõttu, on Eesti riigifirma Operail valmis selle üle võtma ja on juba reserveerinud Soome raudteevõrgustiku vedude jaoks, kirjutab Yle uudisteportaal.
Ajal, mil Soome raudteefirma otsustas Venemaa nikli vedamise täielikult lõpetada Ukrainas alanud massiivse sõja tõttu, on Eesti riigifirma Operail valmis selle üle võtma ja on juba reserveerinud Soome raudteevõrgustiku vedude jaoks, kirjutab Yle uudisteportaal.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.