Seega tasuvad maksumaksjad kaks kuud, jaanuarist veebruari lõpuni autode pealt 1595 krooni kuus põhiseadusega vastuolus oleva õigusakti alusel.
Ehkki algul oli kavas jõustada seadusemuudatus tagasiulatuvalt 1. jaanuarist, otsustas Riigikogu rahanduskomisjon seda mitte teha ja praeguse eelnõu järgi jõustub see 1. märtsil.
Komisjoni esimehe Meelis Atoneni sõnul ei saa seadusandja selliseid koormavaid kohustusi tagantjärele kehtestada, sest see oleks vastuolus üldise õiguskindluse põhimõttega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Atonen ei välistanud võimalust, et mõni võib maksu tasumise seetõttu ka kohtus vaidlustada, kuid ta ei pidanud seda eriti mõistlikuks.
Tulumaksuseaduse paragrahv 48 täieneb lõikega 8, mis sätestab tööandja auto kasutamisel ettevõtlusega mittesoetud eesmärkidel erisoodustuse hinna ülempiiriks 2000 krooni kuus. Seni oli see kehtestatud rahandusministri määrusega, mis oli õiguskantsleri hinnangul põhiseadusega vastuolus.
Erisoodustuse konkreetne hind määratakse rahandusministri kehtestatud arvestuse korra alusel. Rahandusministeeriumis ettevalmistatud määruses on arvestuse aluseks võetud 4 krooni ühe kilomeetri koha.
Õiguskantsler Allar Jõks juhtis eelmise aasta lõpul rahandusministri tähelepanu asjaolule, et autode erisoodustust käsitlev ministri määrus on mitmes punktis vastuolus põhiseadusega ja andis selle muutmiseks aega üks kuu.