Kaja Koovit • 23 juuli 2003

Amazon suurendas müüki ja vähendas kvartalikahjumit

Amazon.com teatas, et suurendas järsult müüki ning suutis teises kvartalis kahjumit poole võrra vähendada, kirjutab The New York Times.

Maailma suurim internetikaubamaja tõdes, et tulemused paranesid tänu allahindlustele ning postikuluta saadetistele.

Amazoni <GR#US.AMZN>müük kasvas 37% 1,1 mld dollarini (15,1 mld krooni). Müüki toetas euro kursi tõus, mis suurendas Amazoni Euroopa müüki 55 miljoni dollari võrra. Kui valuutakursid oleksid olnud eelmise aasta tasemel, oleks Amazoni müük selle aasta teises kvartalis kasvanud 30%.

Teises kvartalis kaotas Amazon 43,3 miljonit dollarit (595,8 mln krooni) ehk 11 USA senti aktsia kohta. Mullu samal ajal oli ettevõtte kahjum 93,6 mln dollarit ehk 25 senti aktsai kohta.

Kui aktsiakompensatsioonide kulud, võlakoormaga seotud valuutavahetuskulud ning veel mõne erakorralise iseloomuga kulud välja arvata, teenis Amazon nn. pro forma kasumit 46 miljonit dollarit. Mullu samal ajal oli pro forma kahjum 4 miljonit dollarit.

?Amazon on ilmne näide sellest, kuidas hindu alandades on võimalik firmat kasvatada,? lausus analüütik Safa Rashtsky. ?Nüüd kasvab ettevõte juba turust kiiremini,? lisas ta.

Amazon avaldas tulemused eile pärast aktsiaturu sulgemist. Pärast tulemsute avaldamist kerkis aktsia hind järelkauplemises enam kui 6 protsenti 37 dollarini.

Hetkel kuum