• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 14.11.03, 00:00

Uus Renault Scenic: praktiline ja säästlik

Renault Secenicusse sisse istudes ja nähes kütusekogust tähistavat elektroonilist nivood, mille pulgad enamuses kustunud, tekib esimene mõte, et kui vaid jõuaks lähima tanklani, oleks väga hea. Kui pardakompuutrilt abi otsides teatab aga auto, et selle ?tilgaga? paagipõhjas saab sõita veel 250 km, on esimene mõte, et pardaelektroonika jupsib. Praktiliselt tühja paagiga autoga ei ole võimalik ju sõita veerand tuhat kilomeetrit! Aga selgub, et on küll. Kui veel kümmekond liitrit peale kallata nii, et juba kaks pulka nivoos süttivad, näitab pardakompuuter, et autoga saab sõita 450 km. Ja just täpselt nii testisõidul ka oli. Teadupoolest arvestab arvuti teekonna pikkust keskmise kulu järgi, ehk 5 l/100 km keskmiseks kuluks saada on selle auto jaoks käkitegu ja maanteel kohati vajub hetkekulu isegi 3,8 liitri peale. Olgugi, et tegemist mahtuniversaali, ehk igati korraliku ja mahuka pereautoga.
Scenic II on Renault?le omasele trendikale disainile lisaks muutunud ka kogukamaks: pikkus on kasvanud 8 cm, telgede vahe 105 mm võrra. Ohtralt leiab autost erinevaid panipaiku, armatuuri kujustus jätab autost suure ja avara mulje.
Nagu ikka uutele Renault?dele kombeks, on ka Scenic ilma võtmeta, ehk süüte sisselülitamine ja uste avamine käib vastava kaardi abil, mootori käivitamine ja seiskumine aga suure nupu kaudu. Tagaistmed on eraldi väljavõetavad ja kokkuklapitavad, mis võimaldab autost üsna lihtsa liigutusega väikest kaubikut tekitada.
Mis on aga Scenicu leivanumber ja millele ka müüjad kõvasti panustavad, on tema turvalisus. EuroNCAPi testilt saadud viis tärni tähendavad eeskätt tugevat kerekonstruktsiooni, kuid mitte vähemolulised ei ole baasvarustuses olevas ABS- ja äkkpidurdussüsteem, avarii raskusele kohanduvad juhi ja kaassõitja eesmised turvapajad, juhi- ja kaassõitja rindkeret kaitsvad külgturvapadjad, sõitjate päid kaitsvaid turvakardinaid ees ja taga jne. Autol, mille baashind algab 219 900 kroonist (1,4-liitrine ja 98 hj bensiinimootor), ei ole see sugugi väheoluline tegur. Lisaks on selle raha eest baasvarustuses olemas ka pardaarvuti, esimesed elektriaknad jpm ning sisuliselt peale raadio ei peagi midagi hädavajalikku lisama.
Plusspoolele võib liigitada ka tema laia mootorivaliku: kolm bensiinimootorit ja kolm diislit kombinatsioonis 5- ja 6-astmeliste käigukastidega ning kiirlülitusi võimaldava Proactive automaatkäigukastiga. Diiselmootoriga versiooni hinnad algavad alates 234 900 kroonist (1,5 dCi, 80 hj).
Kui keegi leiab, et sellise mõõtmetega Scenic ikkagi väikeseks jääb, siis tasub veel veidi aega oodata. Peatselt jõuab müügile ka Grand Scenic, mis on 23 sentimeetrit pikem ja sisaldab juba 7 istekohta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele