Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Renault Scenic: praktiline ja säästlik

    Renault Secenicusse sisse istudes ja nähes kütusekogust tähistavat elektroonilist nivood, mille pulgad enamuses kustunud, tekib esimene mõte, et kui vaid jõuaks lähima tanklani, oleks väga hea. Kui pardakompuutrilt abi otsides teatab aga auto, et selle ?tilgaga? paagipõhjas saab sõita veel 250 km, on esimene mõte, et pardaelektroonika jupsib. Praktiliselt tühja paagiga autoga ei ole võimalik ju sõita veerand tuhat kilomeetrit! Aga selgub, et on küll. Kui veel kümmekond liitrit peale kallata nii, et juba kaks pulka nivoos süttivad, näitab pardakompuuter, et autoga saab sõita 450 km. Ja just täpselt nii testisõidul ka oli. Teadupoolest arvestab arvuti teekonna pikkust keskmise kulu järgi, ehk 5 l/100 km keskmiseks kuluks saada on selle auto jaoks käkitegu ja maanteel kohati vajub hetkekulu isegi 3,8 liitri peale. Olgugi, et tegemist mahtuniversaali, ehk igati korraliku ja mahuka pereautoga.
    Scenic II on Renault?le omasele trendikale disainile lisaks muutunud ka kogukamaks: pikkus on kasvanud 8 cm, telgede vahe 105 mm võrra. Ohtralt leiab autost erinevaid panipaiku, armatuuri kujustus jätab autost suure ja avara mulje.
    Nagu ikka uutele Renault?dele kombeks, on ka Scenic ilma võtmeta, ehk süüte sisselülitamine ja uste avamine käib vastava kaardi abil, mootori käivitamine ja seiskumine aga suure nupu kaudu. Tagaistmed on eraldi väljavõetavad ja kokkuklapitavad, mis võimaldab autost üsna lihtsa liigutusega väikest kaubikut tekitada.
    Mis on aga Scenicu leivanumber ja millele ka müüjad kõvasti panustavad, on tema turvalisus. EuroNCAPi testilt saadud viis tärni tähendavad eeskätt tugevat kerekonstruktsiooni, kuid mitte vähemolulised ei ole baasvarustuses olevas ABS- ja äkkpidurdussüsteem, avarii raskusele kohanduvad juhi ja kaassõitja eesmised turvapajad, juhi- ja kaassõitja rindkeret kaitsvad külgturvapadjad, sõitjate päid kaitsvaid turvakardinaid ees ja taga jne. Autol, mille baashind algab 219 900 kroonist (1,4-liitrine ja 98 hj bensiinimootor), ei ole see sugugi väheoluline tegur. Lisaks on selle raha eest baasvarustuses olemas ka pardaarvuti, esimesed elektriaknad jpm ning sisuliselt peale raadio ei peagi midagi hädavajalikku lisama.
    Plusspoolele võib liigitada ka tema laia mootorivaliku: kolm bensiinimootorit ja kolm diislit kombinatsioonis 5- ja 6-astmeliste käigukastidega ning kiirlülitusi võimaldava Proactive automaatkäigukastiga. Diiselmootoriga versiooni hinnad algavad alates 234 900 kroonist (1,5 dCi, 80 hj).
    Kui keegi leiab, et sellise mõõtmetega Scenic ikkagi väikeseks jääb, siis tasub veel veidi aega oodata. Peatselt jõuab müügile ka Grand Scenic, mis on 23 sentimeetrit pikem ja sisaldab juba 7 istekohta.
  • Hetkel kuum
Dmitri Fefilov: mida rohkem edasi, seda ohtlikumaks läheb
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nike juht süüdistab kehvas innovatsioonis kaugtööd
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.