Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Leedu tootja avab Eestis spordipoed
Pikaajalise Nike allhankepartnerina tuntud Audimasel on praeguseks kokku 14 brändikauplust Leedus ja Lätis, viimati avati teine kauplus Riias oktoobri alguses. Leedu tootja ning jaemüüja ligi 300 miljoni kroonine aastakäive on märgatavalt suurem kui Eesti tuntud spordirõivatootjal Ilves-Extral ja spordiketil Rademar kokku.
AB Audimas projektijuht Gitana Grickunaite ütles, et ettevõte on viimasel ajal oma arengus märksa rohkem keskendunud Balti turule ? mullu laienes firma oma kaubamärgi all Lätti ning praegu on sihikul Eesti turg. Grickunaite lisas, et hulgimüüjad on kaubelnud Audimase toodetega Eestis pea viis aastat ning seetõttu on ettevõttele siinne turg tuttav.
Mustamäe Kaubanduskeskuses laupäeval 220 ruutmeetril avatav brändikauplus pole siiski Audimasele esimene oma jaekaubanduslik katsetus Eestis. Laagri Maksimarketis tegutsev kauplus sai oma asukoha tõttu halvaks kogemuseks, tunnistas Audimas OÜ juhatuse liige Ludmila Lugavskaja.
Lisaks Mustamäe poele avatakse Lugavskaja sõnul järgmise aasta märtsis Audimase pood Ülemiste keskuses: ?Edasi on jutt Tartu piirkonnast.? Ta lisas, et neljanda poe asupaik pole veel selge, kuid kindlasti ei tule see Tallinna.
Lugovskaja lausus, et oma poeketi rajamise üheks põhjuseks oli vajadus esitleda Audimase kogu tootekollektsiooni, mida uuendatakse kaks korda aastas. Senised spordikettidest partnerid tervikkollektsiooni ei müünud.
Ta lisas toodete hinnaklassi kommenteerides, et tuntud spordirõivaste tootjatele allhanget tegev Audimas pakub tipp-brändi toote kvaliteeti soodsamalt: ?Võrreldes Nike ja Adidasega on hinnad madalamad ? oleme suunatud keskmisele ostjale.?
Audimase brändikaupluste tulekut siinsele turule kommenteerides ütles Sportlandi poeketi juht Janar Toomesso, et Leedu ettevõtte puhul oli algul tegemist tootjaga, kes müüs oma toodangut jaekettidele. ?Edaspidi jäi kettidele mõistetamatuks nende strateegia ? kas nad tahavad olla tootjad või müüa ise. Seetõttu loobusime meie koostööst,? märkis ta.
Eesti kontekstis tuleb Audimas sinna hinnatasemele, kus mõjutab Toomesso sõnul Spantal Sporti ja Giacomellit ehk väiksema sissetulekuga tarbija jaoks. ?Odavama brändi tõttu ta Sportlandiga ei konkureeri, küll aga meie NetoSpordiga,? lisas ta.
Audimase tänavune üheksa kuu konsolideeritud käive oli 235 miljonit krooni, kaks kolmandikku sellest moodustas eksport. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas ettevõtte üheksa kuu käive 15 protsenti ja eksport 19 protsenti. Audimas teenis 2002. aastal 280 miljoni kroonise käibe juures ligi 5 miljonit krooni kasumit.