Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autode lammutamise maks ikka lahtine
?Arutelusid on olnud, kuid konkreetset otsust ei ole veel tehtud,? ütles keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna spetsialist Urmas Maivel.
Jäätmeseadusesse sissekirjutatud ELi romuauto direktiivi järgi peab Eesti käitlema vanad autovrakid ja võtma saadava materjali taaskasutusse. Selleks, et autoomanikud autod käitlemisse tooks, tahab riik rakendada motiveerivat maksu. ELis on rakendatud kolme erinevat maksuvarianti. Rootsis makstakse auto äratoojale tasu, mis omakorda eeldab, et uue auto soetaja on selle tasu aastaid varem juba ise sisse maksnud. Maiveli sõnul seda mehhanismi Eestis rakendada ei saa, kuna selle maksu kogumisega on juba aastaid hiljaks jäädud. Belgias käsitletakse väärteona ülevaatusel käimata auto pidamist ja selle eest nõutakse trahvi. Ülejäänud riikides on aga rakendatud auto aastamaksu.
?Keskkonnaministeeriumi seisukoht on, et ka Eesti võiks kasutada aastamaksu,? ütles Maivel. Millisesse suurusjärku need summad võiksid jääda, ei osanud ta öelda.
Riigikogus lugemisel olev uus jäätmeseaduse eelnõu peaks hakkama kehtima tuleva aasta 1. aprillil, kuid seaduse vastuvõtmise viibimisel võib see aeg lükkuda ka 1. maile. ÄP
Autor: ÄP