?Arutelusid on olnud, kuid konkreetset otsust ei ole veel tehtud,? ütles keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna spetsialist Urmas Maivel.
Jäätmeseadusesse sissekirjutatud ELi romuauto direktiivi järgi peab Eesti käitlema vanad autovrakid ja võtma saadava materjali taaskasutusse. Selleks, et autoomanikud autod käitlemisse tooks, tahab riik rakendada motiveerivat maksu. ELis on rakendatud kolme erinevat maksuvarianti. Rootsis makstakse auto äratoojale tasu, mis omakorda eeldab, et uue auto soetaja on selle tasu aastaid varem juba ise sisse maksnud. Maiveli sõnul seda mehhanismi Eestis rakendada ei saa, kuna selle maksu kogumisega on juba aastaid hiljaks jäädud. Belgias käsitletakse väärteona ülevaatusel käimata auto pidamist ja selle eest nõutakse trahvi. Ülejäänud riikides on aga rakendatud auto aastamaksu.
?Keskkonnaministeeriumi seisukoht on, et ka Eesti võiks kasutada aastamaksu,? ütles Maivel. Millisesse suurusjärku need summad võiksid jääda, ei osanud ta öelda.
Riigikogus lugemisel olev uus jäätmeseaduse eelnõu peaks hakkama kehtima tuleva aasta 1. aprillil, kuid seaduse vastuvõtmise viibimisel võib see aeg lükkuda ka 1. maile. ÄP
Autor: ÄP
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
Ärid ostab ERGO kindlustus
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele