• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 12.12.03, 00:00

Hyundai linnamaastur muutus säästlikumaks

Et Hyundai uus kaheliitrine ühissurve sissepritsega diiselmootor ja automaatkäigukast linnamaasturi Santa Fe kapoti all on ostjate seas väga oodatud kooslus, annab tunnistust see, et isegi proovisõiduauto müüdi maha kohe pärast seda, kui Äripäev oli auto mõneks ajaks enda käsutusse võtnud. Proovisõit jäi seega plaanitust lühemaks, kuid mingi pildi autost siiski andis. Ja see pilt oli igati positiivne. Olgugi et diiselmootori 113 hobujõudu ei ole poolteist tonni kaaluva auto jaoks teab mis sportlik jõuallikas, on see siiski piisavalt tegus. Keskmine kütusekulu 7,6 liitrit 100 km kohta on omane pigem sõiduautole kui linnamaasturile. Mis veel asja juures oluline: kui siiani oli automaatkäigukastiga Santa Fe saadaval üksnes 2,7-liitrise bensiinimootoriga, mille hinnaks oli kokkuvõttes 375 000 krooni, siis koos diiselmootoriga on automaatkäigukastiga auto isegi odavam ? 355 000 krooni. Lisaks tõsiasi, et bensiinimootor kulutab samas konditsioonis ligi 4 liitrit kütust 100 km kohta rohkem. Arvestades Santa Fe 70 liitrit mahutavat kütusepaaki, pole säästliku sõidu puhul ka 1000 km läbimine ilma tankimata mingi probleem.
Automaatkäigukast toimib koos diiselmotooriga igati korrektselt, on ka võimalus käike käsitsi vahetada. Müratase on üllatavalt madal ning nii linnas kui maanteel tuleb auto oma tööga suurepäraselt toime. Sisuliselt ei leia ühtegi suuremat puudust, mis uuel autol sõidu ajal silma torkaks. Kui, siis ehk vaid erinevaid rooli asendeid võiks olla rohkem, praegu saab rooli liigutada vaid üles-alla, sisse-välja liigutada ei saa. Vedrustus on maanteesõidul pehme ja mugav, ekstreemtingimustes autot katsetada ei jõudnud.
Igatahes selle raha eest on siin autot küll ning ka baasvarustus on üsna rikkalik. Olemas on nii kliimaseade, elektriaknad, püsikiiruse hoidja, valuveljed, raadio ja palju muud. Sisuliselt ei ole vaja baasvarustusele midagi lisada, kui on soovi, saab lisaraha eest veel katuseluugi, nahksisu jms.
Ka Santa Fe peamisel konkurendil Kia Sorentol on diiselmootori ja automaatkäigukastiga versioon. Tema mootor on veidi võimsam, 2,4-liitrine ja sestap on pisut kõrgem ka tema baashind ? 379 900 krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele