Liis Kängsepp • 15. detsember 2003 kell 9:15

Delfi müüdi 80 miljoniga Norra meediafirmale

Norra üks juhtivaid meedia ja kataloogifirmasid Findexa ostab Baltimaade suurimalt IT grupilt MicroLink Delfi portaalid 80 miljoni krooniga.

Uue omaniku plaaniks on jätkata Delfi senist tegevust ning kindlustada firma juhtpositsiooni ja arengut internetimeedia valdkonnas, teatas MicroLink.

'Delfi müümine on MicroLinki restruktureerimise loogiline tulemus, sest tegu on meediafirmaga ja seetõttu ei kattu ta MicroLinki, kui IT ettevõtte põhitegevusaladega. Samas võib MicroLink rahul olla Delfi seniste tulemustega ning firmat müües pidasime oluliseks, et uus omanik sooviks jätkata sama teed,' ütles MicroLinki juhatuse esimees Allan Martinson.

Findexa rahvusvaheliste operatsioonide juht Margus Sonnorpi sõnul on Findexa otsinud teid laiendamaks oma tegevust Baltimaade internetiturul. 'Delfi ostmine on loogiline samm oma eesmärkide saavutamiseks. Tuginedes oma olemasolevatele ressurssidele ja oskustele näeb Findexa võimalust stimuleerida Delfi arengut juhtiva internetimeedia firmana Eestis, Lätis ja Leedus.?

Sonnorp usub, et olenemata erinevast ajaloost ning kogemusest võib Findexa ja Delfi tegevuses leida olulist sünergiat, mis on kasulik mõlemale ettevõttele.

MicroLink asutas Delfi Eestis ja Lätis 1999. aasta sügisel ning Leedus 2000. aasta talvel. Portaalid kasvasid kiiresti juhtivateks uudiste, e-maili teenuse ja kataloogikeskkondadeks. MicroLinki omanduses sai Delfist Baltimaade suurim internetikeskkond, mida TNS EMORi meediauuringute kohaselt külastab üle 1,1 miljoni kasutaja.

Delfi opereerib 6 portaali Baltimaades: kohalikus keeles portaalid kõigis kolmes riigis ning vene keelsed portaalid Lätis ja Eestis, lisaks kataloogikeskkond www.centras.lt Leedus. Vastavalt TNS Emori viimasele uuringule on Delfil Eestis 365 000 kasutajat. Delfi käive oli juulist 2002. kuni juunini 2003. kestnud finantsaastal 23,2 miljonit krooni.

Findexa on üks Norra juhtivaid meedia- ja infokataloogifirmasid, millel on tütarettevõtted 8 Euroopa riigis väljaspool Norrat. Ettevõte käive 2002. aastal oli ligi 4 miljardit krooni ning firmas töötab üle 3000 inimese. Findexa omab tugevat turupositsiooni nii trüki- kui ka online meedia valdkonnas. Eestis kuuluvad lisaks infotelefonile 119 Findexa Eesti toodete hulka Eesti Ettevõtete Telefoniraamat, kohalikud telefoniraamatud INFO+ kaubamärgi all ning internetikataloog www.infopluss.ee.

Hetkel kuum