Hoolimata Eesti Panga hoiatustest üritavad pangad koostöös suurpoodidega meelitada jõulukampaaniatega üha uusi kliente krediitkaartidega raha kulutama.
Keskpanga pidevatest märkustest hoolimata on pangad asunud ka tänavu jõulude eel laenuklientide lausvärbamisele, pommitades potentsiaalseid laenajaid otsepostitustega intressivabast krediidist ja laenudega kaasnevatest allahindlustest, kirjutab Postimees.
Näiteks Stockmann pakub püsiklientidele krediitkaarti, millega saab kaks kuud intressivabalt sisseoste teha.
Kaubamaja pakub aga koos Sampo Pangaga partnerkaardi omanikele jõuluostudeks etteotsustatud järelmaksulimiiti ja aasta lõpuni 0-protsendilist krediiti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hansapank peibutab Ego kaardi omanikke hinnaalandustega ja mitmetes kauplustes on kohal Ühispanga krediidinõustajad.
Tallinna Kaubamaja finantsdirektori Katrin Mühlsi sõnul kasvab detsembris krediitkaardimaksete osakaal küll kolmandiku võrra, ent moodustab siiski kõigest 8% käibest.
«Eestlane teeb oma ostud kaalutletult ning ei vaja pioneerijuhti, kes teda mõistusele kutsuks,» märkis Mühls.
Seda, et inimesed siplevad pankade laenuvõrgus, tõestab siiski see, et hüppeliselt suurenenud laenukoormus sunnib inimesi üha enam kasutama järelmaksukaarte esmatarbekaupade ostmiseks, sest autoliisingu ja kodulaenu kõrval ei vea inimeste rahakott enam palgapäevani välja.