• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,62%6 063,16
  • DOW 300,21%44 394,24
  • Nasdaq 1,15%19 747,28
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,04
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,62%6 063,16
  • DOW 300,21%44 394,24
  • Nasdaq 1,15%19 747,28
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,04
  • 28.05.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vana ustav kummipaat

Võrreldes kaatrite või isegi tavaliste paatidega on kummipaadi hoidmine ja transport peaaegu olematu probleem. Õhust tühjaks lastuna võib seda säilitada kas või kuurinurgas, samas on mõnus, kui kokkupakitud kummipaat näiteks suvi läbi auto pagasnikust võtta. Ning kohtadesse, kuhu d?iibi ja paaditreileriga ilmumine üleriigilise protestikisa tekitaks, võib kummipaadi vedada kasvõi iseenda laiadel õlgadel.
Kummipaadi peamine ujuvmaterjal on õhk (linnalegendid räägivad küll ka kummipaadi täispumpamisest mootorsõiduki väljalasketorust, kuid asjatundjate tungiv soovitus on seda meetodit kodustes tingimustes mitte kasutada). Järelikult püsib kummipaat vastavalt füüsikaseadustele väga kindlalt vee peal, eriti juhul, kui õhk on juhuslike vigastuste puhuks üksteisest eraldatud sektsioonidesse jagatud. Kui suured raudlaevad peaksid põhja minema, usaldavad nende meeskonnad oma elu kõhklematult täispuhutavate paatide hoolde.
Hea ujuvus muudab kummipaadi paraku raskesti juhitavaks ? tuul ja hoovused pillutavad seda üsna omaenda suva järgi, samuti kipub paat liikuma mitte otse, vaid külgsuunas libisema. Kuid mootoriga kummipaat ? enamik kaasaegseid tootjaid varustab oma vähegi suuremad kummipaadid spetsiaalse kinnituskohaga mootori jaoks ning täispuhutava või vineerist kiiluga ? liigub vee peal üsna jõudsasti ning enam-vähem sinna, kuhu paadijuht soovib. Kummipaadile paigaldatava mootori võimsusega ei maksa siiski üle pingutada ? pole just meeldiv kogemus, kui paadipontoonid mootorit kanda ei jõua ehk siis võimas mootor mitte just väga jäigast materjalist ujuvvahendi keskelt kokku pressib... Muide, vastavalt laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seadusele nimetatakse 2,5 meetri pikkust paati, ka täispuhutavat, juba D-kategooria väikelaevaks ning see tuleb registreerida. Kui paadimootori võimsus on suurem kui 10 kW, peab sellega liiklemiseks taskus olema paadijuhi tunnistus.
Viimastel aastatel on Eesti turul jõulise renessansi läbi teinud Vene päritolu kummipaadid, mille kvaliteedile, veel vähem aga hinnale suurem jagu kohalikke kummipaadientusiaste suurt midagi ette heita ei oska. Need ajad, mil Vene kummipaadid iseseisvalt ja omal algatusel õhust tühjaks kippusid minema, näikse nüüd õnneks möödas olevat ning sellised kaubamärgid nagu Nõrok, Jaz ja Orion jälle tõusuteel. Muidugi saab Eestist osta ka Prantsuse firma Zodiac toodangut, mille tuntuim seeria kannab kuulsa arsti ja kummipaadiseikleja Bombard?i nime.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.02.25, 08:00
Tehisintellektist ja muust
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele