Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vana ustav kummipaat

    Võrreldes kaatrite või isegi tavaliste paatidega on kummipaadi hoidmine ja transport peaaegu olematu probleem. Õhust tühjaks lastuna võib seda säilitada kas või kuurinurgas, samas on mõnus, kui kokkupakitud kummipaat näiteks suvi läbi auto pagasnikust võtta. Ning kohtadesse, kuhu d?iibi ja paaditreileriga ilmumine üleriigilise protestikisa tekitaks, võib kummipaadi vedada kasvõi iseenda laiadel õlgadel.
    Kummipaadi peamine ujuvmaterjal on õhk (linnalegendid räägivad küll ka kummipaadi täispumpamisest mootorsõiduki väljalasketorust, kuid asjatundjate tungiv soovitus on seda meetodit kodustes tingimustes mitte kasutada). Järelikult püsib kummipaat vastavalt füüsikaseadustele väga kindlalt vee peal, eriti juhul, kui õhk on juhuslike vigastuste puhuks üksteisest eraldatud sektsioonidesse jagatud. Kui suured raudlaevad peaksid põhja minema, usaldavad nende meeskonnad oma elu kõhklematult täispuhutavate paatide hoolde.
    Hea ujuvus muudab kummipaadi paraku raskesti juhitavaks ? tuul ja hoovused pillutavad seda üsna omaenda suva järgi, samuti kipub paat liikuma mitte otse, vaid külgsuunas libisema. Kuid mootoriga kummipaat ? enamik kaasaegseid tootjaid varustab oma vähegi suuremad kummipaadid spetsiaalse kinnituskohaga mootori jaoks ning täispuhutava või vineerist kiiluga ? liigub vee peal üsna jõudsasti ning enam-vähem sinna, kuhu paadijuht soovib. Kummipaadile paigaldatava mootori võimsusega ei maksa siiski üle pingutada ? pole just meeldiv kogemus, kui paadipontoonid mootorit kanda ei jõua ehk siis võimas mootor mitte just väga jäigast materjalist ujuvvahendi keskelt kokku pressib... Muide, vastavalt laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seadusele nimetatakse 2,5 meetri pikkust paati, ka täispuhutavat, juba D-kategooria väikelaevaks ning see tuleb registreerida. Kui paadimootori võimsus on suurem kui 10 kW, peab sellega liiklemiseks taskus olema paadijuhi tunnistus.
    Viimastel aastatel on Eesti turul jõulise renessansi läbi teinud Vene päritolu kummipaadid, mille kvaliteedile, veel vähem aga hinnale suurem jagu kohalikke kummipaadientusiaste suurt midagi ette heita ei oska. Need ajad, mil Vene kummipaadid iseseisvalt ja omal algatusel õhust tühjaks kippusid minema, näikse nüüd õnneks möödas olevat ning sellised kaubamärgid nagu Nõrok, Jaz ja Orion jälle tõusuteel. Muidugi saab Eestist osta ka Prantsuse firma Zodiac toodangut, mille tuntuim seeria kannab kuulsa arsti ja kummipaadiseikleja Bombard?i nime.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Kohus nõuab ettevõtjalt äritüli keskel sadu tuhandeid eurosid
Ärimees Priit Kotkase ettevõtetel tuleb kohtuotsusega maksta pea 200 000 eurot ettevõttele, kus ta on teiste omanikega aastaid tülitsenud.
Ärimees Priit Kotkase ettevõtetel tuleb kohtuotsusega maksta pea 200 000 eurot ettevõttele, kus ta on teiste omanikega aastaid tülitsenud.