Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liviko üheksa kuu müük oli 7,3 miljonit liitrit, kasv 22%
Alkoholitootja Liviko müüs selle aasta üheksa kuuga 7,3 miljonit liitrit kangeid alkohoolseid jooke,
Eelmise aasta sama ajaga võrreldes kasvas müük 1,6 miljoni liitri ehk 22 protsendi võrra, teatas ettevõtte esindaja.
Liviko turundusdirektor Janek Kalvi ütles pressiteate vahendusel, et müügiandmeid analüüsides ja käesoleva ning järgmise aasta prognoose tehes tuleb jagada aasta kaheks. Esiteks tuleb arvestada perioodi, mis eelnes 1. maile. Teiseks peab keskenduma sellele, mis on toimunud pärast Euroopa Liiduga ühinemist.
Täpse pildi turismikaubanduse mõjust saame alles järgmise aasta mais, kui viinaralli algusest on möödunud aasta ning tehakse esimesi kokkuvõtteid, rääkis Kalvi. Tema hinnangul laekub tänavu riigieelarvesse alkoholiaktsiisi umbes paarsada miljonit krooni rohkem kui prognoositi.
Käesoleva aasta üheksa kuuga müüs Liviko 7,3 miljonit liitrit kangeid alkohoolseid jooke, millest viin moodustas 5,7 ja muud kanged alkohoolsed joogid 1,6 miljonit liitrit.
Eesti turule müüs Liviko üheksa kuuga 5,6 miljonit liitrit alkohoolseid jooke, sellest 4,7 miljonit liitrit moodustas viin ja 900 000 liitrit muud alkohoolsed joogid. Liviko hinnangul rändas erinevate turistidele mõeldud toodetena riigist välja umbes 25 protsenti üheksa kuu müügist.
Liviko üheksa kuu eksport moodustas kogumüügist 23 protsenti ja oli 1,7 miljonit liitrit, mis kasvas aasta taguse ajaga võrreldes enam kui 31 protsenti.
Liviko on vanim alkohoolsete jookide tootja Eestis. Ettevõte kuulub täielikult Eesti kapitalile, Liviko ainuomanik on valdusfirma NG Investeeringud.