Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedajad ennustavad Saksamaa teemaksu kehtestamisest probleeme

    Saksamaa teemaksu arvestamise ja kogumise süsteemi välja töötav firma Toll Collect korraldas eelmisel nädalal Tallinnas uute seadmete ja maksusüsteemi tutvustuse. Eesti veofirmade küsimused näitasid muret süsteemi keerukuse ja funktsionaalsuse pärast.
    Lisaks ennustasid veofirmad, et 1. jaanuarist, mil maks kehtima hakkab, on oodata probleeme ja seisakuid nn manuaalsetes makseterminalides, sest paljud veofirmad ei jõua seadmete (OBU) kättesaamatuse tõttu neid tähtajaks autodele paigaldada. Ühelegi Eesti firmale Toll Collect hetkel veel paigaldamist usaldanud ei ole ja firma esindajad soovitasid näiteks Poolas või Saksamaal autole tehnika paigaldada lasta.
    ?Eesti firmadele on lähim punkt paigaldamiseks Poolas,? selgitas ASi Allando Trailways müügiosakonna juhataja Antoon van Rens. Et Eestis ei saa seadmeid paigaldada, tähendab veofirmale tühja sõitu autoga paigalduspunkti välismaal. Seadmete hankimine ei ole siiski täielikult võimatu, näiteks on abikäe ulatanud nii Hollandi kui Taani teenusepakkujad.
    Lisaks on probleemne ka maksmine, sest Toll Collect ei anna Eesti firmadele krediiti. See tähendab, et firma peab avama uue arvelduskonto, kuhu peab kandma ca 156 000 kroonise ehk 10 000 eurose ettemakse. ?See on lisamajandusrisk, sest see summa jääb sinna arvele kinni. Teistpidi saame osadelt klientidelt teemaksu tagasi küsida ainult TollCollecti arve alusel, seega tekib ka siin väike viivitus, mil raha on kliendi käes kinni,? selgitas ASi Allando Trailways müügiesindaja Jaanika Vakker.
    Samuti näitas Rumeenia veokijuhtidega tehtud test, et maksmiseks kulus veoki kohta ca 30 minutit. Samas siseneb Saksamaale Pomelleni piiripunkti kaudu päevas tuhandeid veokeid ja järjekord piiril võib olla pikem kui enne esimest maid,? ennustas Rens. ?Terminalides tekivad järjekorrad niikuinii, ei ole loogiline, et iga autojuht saab makseautomaadi kasutamise selgeks esimese korraga ja et ühe autojuhi õpetamiseks kulub ainult neli minutit,? ennustas Vakker. ?Pealegi pole automaat ei vene- ega eestikeelne.?
    Ekspedeerijad ei ole uue süsteemiga päri, sest see pole kasutajasõbralik Saksamaalt väljaspool asuvatele firmadele. ?Suurim probleem on meile, et vaid kuu aega enne süsteemi tööle hakkamist ei ole täiesti kindel, kuidas süsteem tööle hakkab,? leidis Rens.
    ?Kliendid teavad, et teemaks tuleb, kuid kuna me ise ei tea veel kindlalt kui palju peaks hindasid tõstma, pole see teema ka klientidega selgeks räägitud,? selgitas Vakker.
    Samas jäävad teenusepakkujad hinnakergitamisega ettevaatlikuks. ?Samuti on oluline faktor turg, vedaja võib ju mõelda, et ta muudkui lisab hinda, kuid kui konkureeriv vedaja seda ei tee, on esimene firma kliendist ilma.?
    Teemaksu mõjud hindadele on erinevad. On ennustatud nii 10-15% hinnalisa kui vaid maksumäära väljatoomist eraldi arvel. ?Kui teemaks on täielikult jõustunud, saame hinnad kehtestada. Hinnalisa sõltub marsruudist, näiteks Pomellen-Enschede suunal võib maks lisada kuni 1600 krooni ehk 100 eurot, samas Lübeck/Rostock-Enschede suunal ca 800 krooni ehk 50 eurot,? tõi Rens näited. ?Enamasti lepime klientidega kokku vedude täishinnad ehk eraldi hinnaosi välja ei too, välja arvatud mõned Lääne-Euroopa kliendid, kellega on lepingus ette nähtud, et teemaks tasutakse meile tsekkide/väljavõtete alusel,? lisas Vakker.
    KMV Eesti ASi juhataja Heiki Ohu sõnul aga plaanib KMV teemaksumäära arvel eraldi välja tuua, et kliendil oleks selgem ülevaade. Sama plaanib teha ASi SP Transit juhataja Roman Loovi sõnul tema juhitud firma.
    Maksust pääsemiseks on üheks võimaluseks veomarsruutide ümber kujundamine, et sõidetaks ringiga või kasutatakse väiksemaid ning vähem tähtsaid teid. Seda aga veofirmad teha ei plaani. ?Enamus veokitest sõidab juba täna laevadega Euroopasse, seda kütusehinna tõttu, lisaks säästab aega jne, vaid Ida-Saksamaale sõitvad veokid sõidavad maanteed mööda läbi Poola,? selgitas Rens. ?Marsruudimuutusi küll eriti kavas pole, Saksamaa jääb nii või teisiti Euroopas ette, ükskõik kuhu sõita.?
    Saksamaa teemaks pidi kehtima hakkama juba eelmise aasta alguses, kuid tõrked maksukogumissüsteemis lükkasid seda kahel korral edasi.
    Toll Collecti avalike suhete osakonna juht Hans Christian Maas rääkis eelmisel nädalal, et nüüdseks on tehnilised probleemid kõrvaldatud ning 1. jaanuarist maksusüsteem ka kindlasti käivitatakse.
    Maksustamise eesmärk on jaotada ühtlaselt Saksamaa teede kasutamise kulud tee kasutajate vahel, hinnanguliselt sõidab riigi teedel kuus kuni 500 000 välismaist veoautot.
    Saksamaa kilomeetripõhine teemaks onmõeldud raskeveokitele, millel massi üle 12 tonni. Sõltuvalt veokist ja selle heitgaaside hulgast on kulud iga Saksamaa kiirteel läbitud kilomeetriga kasvanud kaks krooni kilomeetri kohta. Näiteks Prantsusmaa või Itaalia veo puhul, mil sõidetakse palju Saksamaa kiirteedel, tähendab see koorma kohta kuni 2000 krooni lisakulu.
    Sõidukitesse paigaldatakse nende liikumist jälgivad pardaseadmed. Maanteedele paigaldatavad infrapunased jälgimissüsteemid jälgivad autode registreerimisnumbreid ja kontrollivad, kas need on kantud süsteemi andmebaasi.
    Sellele lisandub politsei- poolne pisteline kontroll.
    Ühtekokku maksustatakse Saksamaal 12 000 kilomeetri ulatuses kiirteid.
    Seni kehtinud Eurovinjeti süsteemist, mis oli ajapõhine maks, erineb uus selle poolest, et on kasutuspõhine. Ehk firma maksab maksu selle eest, mida kasutab.
    Euroopas kehtib hetkel Maasi sõnul kuus erinevat teemaksusüsteemi, Saksamaa omaga ühildub hetkel Austrias kehtiv süsteem. Tõenäoliselt saab ühilduma ka peagi kehtestatav Prantsusmaa teemaks.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.