Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tehnikakauba e-äri kogub kiirust
?Kokku võiks hinnata selle valdkonna e-kaubanduse suurusjärguks umbes 150 miljonit krooni,? ütles E-Marketi tegevjuht Arno Valgma, prognoosides edasiseks plahvatuslikku kasvu nii globaalselt kui ka Eestis. ?Julgen ennustada vähemalt kahe-kolmekordset kasvu järgmiseks aastaks,? märkis ta.
Võrdluseks ? 150 miljonit krooni oli mullu Tartu kaubamaja käive, sama palju müüb kaupa korralik hüpermarket poole aastaga.
Valgma hinnangul soodustab suhteliselt madal alustamiskulu paljude tegijate lisandumist e-kaubanduse maastikule. ?Samas on e-keskkonna turundamine aega- ja rahanõudev ettevõtmine, millelt suurt kasuminumbrit oodata ei maksa,? tõdes ta.
Eesti suurim tehnikakaupade müügikeskkond on Valgma sõnul ettevõtetele suunatud
MarkiIT.ee , lisaks mainis ta Elioni
e-poodi,
zebra.ee,
wcam.ee ja
doctorpeep.ee keskkondi.
Üha populaarsemaks muutuva e-kaubanduse tulevikku nägid helgena ka teised Äripäeva küsitletud ettevõtete juhid ? olgu siis tegemist kas hulgimüüjaid ja ärikliente varustavate või siis lõpptarbijale suunatud müügikeskkondadega internetis.
Helmese tütarfirmat MarkIT oma suurimaks konkurendiks pidava Zebra Infosüsteemide juhataja Peeter Tamme sõnul kasvab veebikanali osatähtsus kiiresti, sest see aitab aega säästa, pakub suuremat mugavust ja valikut. ?Juba täna saab müüjatega online?is suhelda, tulevikus lisandub ka videotelefoni võimalus. E-kaubandus jõuab ka sinna, kuhu suured kaubandusketid kunagi ei lähe,? lausus ta, lisades , et e-kaubandus ei saa olla eesmärk omaette, see jääb üheks müügikanaliks.
Elioni veebihalduse teenistuse juhataja Rivo Saarna ütles, et Elion ei vaata oma e-poodi kui tüüpilist e-kaubanduse ärimudelit, kus äritulud peavad ületama tegevuskulu, vaid eelkõige on tegemist esindustes müüdavate toodete virtuaalse letiga. Kuid samas on ettevõttele oluline ka e-poes sooritatud ostumahu kasv.
Täna pidurdab Saarna hinnangul Eestis e-äri arengut väike tarbijakogemus ja harjumuse puudumine, samuti on levinud eelarvamused internetis teostatavate maksete turvalisuse osas.
ML Arvutite nõukogu esimees Aivar Paalberg lausus, et ettevõtte 210 miljoni kroonisest käibest ligi viiendiku moodustab müük arvutid.ee veebikeskkonnas. Sellest enamuse on andnud omakorda müük edasimüüjatele ning see valdkond on jõudsamalt edasi arenemas. ?Viimase aastaga on lõppklientide tellimiste osakaal suurenenud ligi 10%,? ütles Paalberg. Koduklientide ostuaktiivsus tõuseb just suuremate kampaaniate ajal, lisas ta.
DigiZone.ee?i virtuaalpoe kaubamärgi all tegutseva Triton Holdingu esindaja Silvar Priman mainis, et Eesti e-kaubanduses on toimumas muudatused ning sellest lähtuvad ka ettevõtte edasised sammud, kuid ta ei soovinud neid lähemalt kommenteerida.
Septembris alustas Eestis tegevust Euroopa üks suuremaid kaamerate internetipoode, Prantsuse päritolu Nomatica.
Ettevõtte esindaja Enel Lausa nimetas laienemise põhjusena kasutamata võimalusi Ida-Euroopa e-kaubanduses, lisaks eestlaste suurt internetilembust. ?Kuna turu korralikult tööle saamiseks kulub tavaliselt 2?3 aastat, siis oli see samm strateegiline. Paari aasta pärast on eestlaste ostujõud ja teadlikkus oluliselt kasvanud,? sõnas ta.
Eesti-konkurentidena tõstis Lausa esile Postifoto ja DigiZone?i . Seniseid tulemusi kommenteerides ütles ta, et Eestil läinud teiste Ida-Euroopa maadega läinud ?üsna hästi, päevas on tellimusi mitmete tuhandete eurode eest ja liiklus Nomatica kodulehel ca 400 külastust päevas.?
Nomatica tegutseb 70 riigis, tal on 350 000 klienti päevas. Ettevõtte tänavune käibeprognoos on 1,6 miljardit krooni.
Allikas: ettevõtted, krediidiinfo