Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turundusplaani alusta eesmärkide püstitamisest
Turundusplaani koostades on tark alustuseks kirja panna strateegiline eesmärk ning alles seejärel kaardistada rahalised vahendid selle suunas liikumiseks.
Millest alustada, et kõik oluline plaani mahuks, et midagi tähtsat kogemata kahe silma vahele ei jääks ning et samas suudetaks püsida võimaldatud eelarve piires?
Tihti kipub olema nii, et ette on antud eelarve number ning just sellelt kohalt hakatakse niite lahti harutama ja vaatama, kui kaugele nad ulatuvad.
Tegelikult on aga tark teha vastupidi. Alustuseks tuleb kirjeldada oma strateegiline eesmärk ja alles pärast seda kaardistada vahendid määratud sihi suunas liikumiseks.
Ükski numbriline lähtekoht ei saa olla turundusplaani koostamisel ainuke orientiir, sest sel juhul jääb lõppeesmärk tahaplaanile.
See tähendab, et efektiivne turundusplaneerimine algab alati eesmärgi püstitamise, olemasoleva info korrastamise ja turuolukorra kirjeldamisega.
Olulisim komponent on siinkohal kogu turundustegevuse eesmärgi kirjeldamine: tõsta teadlikkust brändi või toote suhtes, motiveerida kliente konkreetseid tooteid ostma, end positsioneerida või muud eesmärgid.
Eesmärgi kirjeldamine aitab eelkõige täpsemini efektiivset plaani koostada ja on garantiiks, et oled oma tegevustes sihipärane ja õigel teel. Edukas plaan võiks sisaldada turu-ülevaadet, trende, sihtgruppide kirjeldusi, konkurentsieeliseid, positsioneeringut, teenuste või toodete kirjeldust, hinnastamise põhimõtteid, reklaami ja ka suhtekorraldusplaani.
Ei tohi hetkekski unustada, et turunduse põhifookus on suunatud kliendi vajaduste rahuldamisele.
See tähendab, et kui ettevõte oma kliente piisavalt hästi ei tunne ning ei suuda klientide vajadusi adekvaatselt hinnata, kannatab kliendi rahulolu ning lisamüük. Ka on oma klienti tundmata raske mõista seda, mis veenaks uut klienti just teie ettevõtte juurde tulema.
Kui kogutud ja kirja pandud olulisim lähteinfo, võib juba alustada konkreetse plaani koostamisega.
Määratleda tuleb oma ärivaldkond, konkurentsieelised, kliendid ja nende käitumisharjumused, koostada taktikaline plaan ning eelarve ja panna paika tagasiside viisid.
Autor: Aive Levandi