• OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,02%8 417,34
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,4
  • OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,02%8 417,34
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,4
  • 05.03.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Värvivalikul jääb teabest puudu

Kuidas läheb kliendil, kes elus esmakordselt seinavärvi ostab? Kas saab usaldada kõik müüja hooleks või peab ise omama mingil määral eelteadmisi, et esitada suunavaid küsimusi parima tulemuseni jõudmiseks?
Läksimegi asja lähemalt uurima kahte esimesse ettejuhtuvasse ehitusmaterjalide poodi.
Kõigepealt läksime Ehituse ABCsse seinavärvi ostma. Kindla sihiga, et olen klient, palun tegelege nüüd minuga. Aga loomulikult lastakse rahulikult ringi jalutada, ei tükita ligi, et kas saab mind aidata.
Lõpuks otsustasin siiski ise müüja üles otsida. Leidsingi leti tagant asjaliku noormehe, kes oli väga abivalmis ja hea huumorimeelega.
Sai hästi hakkama minusuguse algajaga: ma teadsin, kui kõrge on see sein, mida värvima hakkan, aga laius oli mul sammudega mõõdetud (sest mõõdulint on ju alati kadunud, kui teda vaja on).
Noormees küsis näha, kui pika sammuga mõõtsin, ja väikse arvutuse tulemusena saime ruutmeetrite arvu teada. Olin värvipaletist endale meelepärase värvi valinud ja nii oldigi valmis värvi segama minema.
Küsiti veel, et millisesse ruumi see värv läheb (elutuppa). Siis öeldi, et tavaliselt valitakse poolmati või poolläikiva vahel. Küsisin näha teste, milline siis poolläikiv või poolmatt värv reaalselt välja näeb.
Lõpuks ütles noormees, et ta segab hoopis siidmati värvi, et see on veel parem. Ootasime leti ääres, kuni värv valmis sai. Seinalt haarasime kaasa veel vihiku, kuidas värvida siseseinu, ja läksime maksma. Kassas pakkusime ise kliendikaarti, seda ei küsitud.
Müüja käest uurisin, mis vahe on erinevatel värvifirmadel (Sadolin, Tikkurila, Caparol jne). Selgus, et isegi seinavärvidel on oma hierarhia algajatest proffideni.
Mõni värv katab ka defektidega seina, mõni värv on aga nii nõudlik, et seda peab kindla profikäega korrektselt viimistletud seinale kandma.
Aknaümbruse otsustasin teha seinavärvist erinevat tooni. Läksime seda otsima järgmisesse poodi, nimelt K-Rautasse. Leidsime värviriiulid üles, aga sobivat tooni ei olnud värvistendil pakutud. Küsisin müüja käest kreemjate toonide näidiseid. Mulle laoti ette kuus paletti, mille hulgast sai lemmiku valida.
Müüja oli juures ja natuke aitas tooni valikul - kuidas see teise värvi kõrval kumama võib jääda ja millisest värvist on see kreemikas toon tulnud (milliselt põhjalt).
Sobiv toon leitud, öeldi kenasti, et nüüd läheb natuke aega.
Vaatasime seni maja peal ringi ja leidsime põnevaid asju. Kassas taas kliendikaarti ei küsitud, pakkusime ise. Kassapidaja oli väsinud ja tüdinud klientide teenindamisest.
Kahe poe peale kokku sai üldmulje hindeks tubli 3+. Müüjad muutusid elavaks siis, kui nende poole pöörduti, kuid ka ainult nii palju, kui konkreetselt vaja oli, mitte sammugi rohkem. Näiteks Ehituse ABC müüja oleks võinud ise pakkuda kaasa materjali "Kuidas värvida siseseina", kuna ütlesin, et ostan esmakordselt värvi ja hakkan esimest korda seina värvima.
Samuti oleks ta võinud üle küsida, on mul olemas värvirull ja kauss, kuhu värv valada, ja siis suunata mind edasi neid ostma (või veel parem - ise kaasa tulnud ja aidanud valida). Muidu oli suhtlemine väga ladus.
Toonivalik on paremini kättesaadav Ehituse ABCs. K-Rautas tuleb küsida ja siis laotakse ette tohutu valik värvitoone. Klient saab rahus jalutada mõlemas kohas, ei tulda ligi abi pakkuma.
Samas, kui klient juba kuuendat tiiru värviriiuli vahel teeb, võiks tulla luurama, milles asi.
Müüjaid täielikult ikkagi usaldada ei saa. Kui ma oleksin tõesti siiras esmakordne ostja, siis ma oleksin koju läinud suvalise läikega värviga ja avastanud, et mul pole ju pintslitki. Ja mida üldse arvata värvi seinale kandmisest?
Teipida midagi kinni? Aga millise teibiga ja kust ma seda küsima lähen? Õnneks öeldi, küll ainult Ehituse ABCs, et õige tooni jaoks on vaja kaks korda värvida.
Üldiselt jäi Ehituse ABCs parem mulje, müüja seletas ka hinnavahed ära ja tegeles natuke meiega. Aga et klient ennast tõeliselt oodatuna tunneks, oleks vaja veel veidi arendada müümis- ja suhtlemisoskusi.
Ehituse ABC, Peterburi tee 71
Esmane värvivalik oli piisav, muidugi saab ju küsida ka rohkem värve näha.
Tegelikult võiks müüja veidi varem tulla abi pakkuma, mitte ei peaks ise müüjat mööda poodi taga ajama.
Samas, kui ükskord vaba müüja õnnestub leida, on teenindus positiivne. Selle koha pealt on Ehituse ABC kindlasti edasi arenenud. Meeldiv.
Ilmselt ka valiku mõttes on edasi mindud.
Ideaalis võiks olla selline klienditeenindus, et kui inimene on oma ostuga koju läinud ja tekib mõni küsimus, saaks tagasi helistada ja nõu küsida - n-ö järelteenindus oleks vajalik.
K-Rauta, Peterburi tee 61
Teenindus on jätnud professionaalsema mulje, võibolla ka sellepärast, et tegu on Põhjamaade kontserniga. Kuna tegemist oli ilmselt väiksema poega, oli ka värvivalik rohkem palettidena, mitte näidistena stendidel. Teenindus oli hea, aga alati võiks ju parem olla. Sissesõiduteel võiks paar auku ära parandada, et ei peaks enne poodi sisenemist kohe kiruma hakkama.
Poode külastas Marko Lepik
Autor: Susan Lahesalu

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele