Severstaltrans kuulub nüüd kolmele mehele

Sevestaltrans on Eestisse investeerinud miljardeid kroone, mis on suunatud uue, varem Trendgate'i nime all tegutsenud kütuseterminali rajamisse, E.O.S.-i terminali ülesotsmisse ning transpordifirma Spacecom arendamisse. Pärast seda, kui enamusosalus Trendgate'is ja E.O.S.-is läks Severstaltransi kätte, liideti need aasta alguses E.O.S.-i nime all üheks äriühinguks. Severstaltransile kuulub ka raudteefirma Balttransservice, kes on suurim konteiner- ja kütuseveo korraldaja Venemaa ja Eesti vahel.

Severstaltransi omanikest tuntakse Eestis kõige enam Filatovit, kelle Eesti kodakondsuse saamise taotluse lükkas valitsus eelmise aasta lõpul tagasi.

Ehkki Severstaltransi 50 protsendi aktsiate hinda pole otseselt avaldatud, on Vene teabekanalid pakkunud tehingu väärtuseks 700 miljonit USA dollarit ehk ligi 8 miljardit krooni.

Venekeelse Forbesi viimases numbris avaldatud Vene rikkurite edetabelis oli Mordašov 12,1 miljardi dollarini ulatuva varandusega üheksandal kohal. Ta oleks ilmselt eespool, kui läinud aastal oleks korda läinud Mordašovi kontrolli all tegutseva Severstali ning rahvusvahelise metallifirma Arcelor ühinemine, mille tulemusena oleks Mordašovist saanud maailma suurima metallifirma suurim aktsionär. See aga ebaõnnestus, sest temast pakuti üle.

Ühtaegu osaluse müümisega Severstaltransis sõlmiti veel teinegi müügitehing, mille kohaselt ostab Mordašov 100 miljoni dollari ehk 1,1 miljardi krooni eest Peterburi sadamas musta metalli alal tegutseva firma Neva-Metall, mis oli seni Severstaltransi omanduses.

Vene-Eesti suhete ning transiidiäri asjatundja Raivo Vare tunnistas, et tema jaoks on täielik müstika tehingu tegemiseks valitud aeg. On ju Kreml juba pikemat aega hoidnud kuumana Tallinna pronkssõduri teemat, millega on kaasnenud ähvardus Eestit läbivad transiidivood mujale suunata.

Hetkel kuum