• OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 29.06.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hinnatõus autode järelturul

Kasutatud autode turule jõudnud hinnatõus on jäänud püsima.
Meil tuleb samasuguse sõiduki eest aastataguse ajaga võrreldes 8% rohkem maksta.
Kusjuures sõidukiklasside hinnatõusude vahe näitab hinna selget sõltuvust kasutuskuludest - säästlikumate mudelite hinnad on tõusnud rohkem kui suurte mootorite ja kallima remondiga sõidukite omad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mõni ökonoomne ja töökindel mudel on muutunud lausa defitsiitseks, sest praegused omanikud neid autosid müüma ei kiirusta ja taolisi ei suudeta ka teistest ELi riikidest juurde tuua.
Justkui imeväel kallimaks läinud auto eest saate raha kätte siiski alles teda maha müües.
Märtsis müümata jäänud autode tõttu imporditi aprillis tavalise tõusutempo asemel 200 kasutatud sõidukit vähem. Oma mõju oli ostjate ettevaatlikumaks muutumisel.
Üks kemplus leidis ka lahenduse. Vastuseks küsimusele, kas osta auto uuena salongist või kasutatult turult, on statistika pöördunud selgelt uute autode kasuks: nende müüjad on suutnud kasvatada oma müüki kasutatud autode turu arvelt tervelt 10%.
Rekordeid lööv uute autode müük moodustab kasutatud autode impordist siiski veel pelgalt kolmandiku (32%).
Autoesinduste senisest jõulisemad ning pikemad turunduskampaaniad on kandnud vilja. Uute sõidukite müügile on kaasa aidanud ka liisingufirmad, kes pakuvad uute sõidukite ostjaile soodsamaid intresse.
Autor: Rein Reinpõld

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele