Kasutatud autode turule jõudnud hinnatõus on jäänud püsima.
Meil tuleb samasuguse sõiduki eest aastataguse ajaga võrreldes 8% rohkem maksta.
Kusjuures sõidukiklasside hinnatõusude vahe näitab hinna selget sõltuvust kasutuskuludest - säästlikumate mudelite hinnad on tõusnud rohkem kui suurte mootorite ja kallima remondiga sõidukite omad.
Mõni ökonoomne ja töökindel mudel on muutunud lausa defitsiitseks, sest praegused omanikud neid autosid müüma ei kiirusta ja taolisi ei suudeta ka teistest ELi riikidest juurde tuua.
Justkui imeväel kallimaks läinud auto eest saate raha kätte siiski alles teda maha müües.
Märtsis müümata jäänud autode tõttu imporditi aprillis tavalise tõusutempo asemel 200 kasutatud sõidukit vähem. Oma mõju oli ostjate ettevaatlikumaks muutumisel.
Üks kemplus leidis ka lahenduse. Vastuseks küsimusele, kas osta auto uuena salongist või kasutatult turult, on statistika pöördunud selgelt uute autode kasuks: nende müüjad on suutnud kasvatada oma müüki kasutatud autode turu arvelt tervelt 10%.
Rekordeid lööv uute autode müük moodustab kasutatud autode impordist siiski veel pelgalt kolmandiku (32%).
Autoesinduste senisest jõulisemad ning pikemad turunduskampaaniad on kandnud vilja. Uute sõidukite müügile on kaasa aidanud ka liisingufirmad, kes pakuvad uute sõidukite ostjaile soodsamaid intresse.
Autor: Rein Reinpõld