Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Keskerakond tahab alkoholireklaami keelata
Keskerakonna fraktsiooni algatas täna
reklaamiseaduse muutmise seaduse, mille eesmärgiks on alkoholireklaami keelamine
televisioonis, raadios ja välireklaamina.
„Eelnõu esmaseks eesmärgiks on tagada laste ja noorte kaitse alkoholireklaami eest ning vähendada laste ja noorte alkoholi tarbimist ning selle tagajärjel tekkivate kahjude summat ühiskonnale. Tänases situatsioonis ei ole see enam laste ja noorte küsimus vaid hõlmab kogu ühiskonda ning alkoholi tagajärjel tekkinud kahjud on ületanud igasuguse taluvuse piiri,” selgitas Keskerakonna fraktsiooni liige Helle Kalda.
Kalda sõnul on alkoholi reklaamil võime kujutada alkoholi tarvitamist kui sotsiaalselt heakskiidetud ja soovitatavat tegevust.
„Alkoholireklaamil on soodne mõju nii uute tarbijate „värbamisele” kui ka juba alkoholi tarbivate inimeste poolt manustatavate alkoholi koguste suurenemisele ja sageduse tihenemisele,” selgitas ta.
„Vajadus alkoholi tarbimise leviku piiramiseks on ühiskonna täiesti olemas, eelkõige võib välja tuua seose, et aasta aastalt on joobes juhtide arv kasvanud ja seda eriti noorte seas – võrreldes 2006 aasta 7 kuuga on alla 20 aastaste joobes juhtide arv kasvanud 40% ning 38% kõigist joobes juhtidest olid nooremad kui 25 aastased,” märkis Kalda.
„Joobes alaealised on selle aasta 7 kuuga põhjustanud 14 liiklusõnnetust ning noorim neist oli 13 aastane.”
Regulaarseid alkoholi tarvitajaid on 14-15-aastaste hulgas 52% ning 16-18-aastaste hulgas 69%. Enamus lapsi ei joo end purju mitte kangest alkoholist vaid lahjadest alkohoolsetest jookidest, mida uuringute põhjal lapsed ise alkoholiks ei pea.
Autor: ÄP praktikant