• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 28.10.08, 18:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USAs kiireneb paberajalehtede levi langus

Aastaid kestnud paberlehtede tiraaži langus sai hoogu juurde. Eile avaldatud statistika kohaselt langes lehtede levik II-III kvartalis aasta varasemaga võrreldes 5%.
Nõnda süveneb veelgi pabermeedia pingeline rahaline seis, kirjutas New York Times. Riigi suuruselt neljas ajaleht Los Angeles (LA) Times ilmub argipäeviti 739000 eksemplaris, selle sajandi algul oli number 1,1 miljonit. Siis töötas toimetuses 1300 inimest, nüüdseks on see arv koondamistega kahanenud umbes poolele.
LA Times oligi suurlehtedest suurimaid kaotajaid. Numbrid vähenesid kõigil suurtel päevalehtedel, Washington Posti 1,9 %st Atlanta Journal-Constitutioni 13,6%ni. Üle 10% langes väljaannete Houston Chronicle, Boston Globe, Newarki Star-Ledger, Philadelphia Inquirer, Orange County Register ja Detroit News tiraaž.
Asjast kirjutaval New York Timesil endal kahanes eksemplaride arv 3,6% ühe miljonini. Erandiks olid USA kaks suurima levikuga väljaannet USA Today ja Wall Street Journal, mille levi jäi samaks vastavalt 2,3 miljoni ja 2 miljoni eksemplariga. Üle saja vähemalt 100000 eksemplariga väljaande hulgas ei olnud ühtegi, kus levi oleks kasvanud rohkem kui protsendi murdosa võrra. Uuringu viis läbi Audit Bureau of Circulations ajalehtede endi esitatud andmete põhjal ning see käsitles eraldi argipäeva- ja nädalalõpunumbreid. Viimaste levi on suurem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ajalehtede levi on mitmeid aastaid langenud umbes 2%, kuid see hakkas kiirenema eelmisel aastal. 2007. a kevadine uuring näitas tööpäevadel langust 3,6% ja pühapäevaväljaannetel 4,6%. Viimane number oli väljaandjatele eriti häiriv, sest just nädalavahetuse lehed toovad sisse suurima osa reklaami- ja lehemüügitulust.
Väljaandjad on avalikult hinnanud leviku langust ebaoluliseks, kuivõrd lehtede veebisaitide külastatavus ja sealne reklaamimüük on kasvanud, tehes tasa trükiväljaannete kaotusi ning kokkuvõttes suurendades lugejaskonda.
Vähemalt osa trükilevi langusest on olnud sihilik, peegeldades kulude kokkuhoidu ja keskendumist kõige kasumlikumale, kuid sel aastal pole interneti reklaamimüük hiilanud. Reklaamitulud on langenud järjest kaks aastat ning seega suurendanud iga müügikanali, ka trükitud reklaami, tähtsust.
Analüütikud on viimaseil aastail hoiatanud, et pakkudes trükitud lehte üha vähem välja, kutsuvad ajalehed ise lugejaid ostmast loobuma. Paljud ajalehed on tugevalt vähendanud paberväljaande mahtu: vähem lehekülgi väiksemas formaadis vähemate lugudega ja ühtlasi vähemate ajakirjanikega, kes neid toodavad.
“Mulle tundub võimatu kulusid drastiliselt vähendada, ilma et see mõjuks ajalehe sisulisele kvaliteedile," märkis Goldman Sachsi ajakirjandusanalüütik Peter Appert.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele