Aastaid kestnud paberlehtede tiraaži langus
sai hoogu juurde. Eile avaldatud statistika kohaselt langes lehtede levik II-III
kvartalis aasta varasemaga võrreldes 5%.
Nõnda süveneb veelgi pabermeedia pingeline rahaline seis, kirjutas New York Times. Riigi suuruselt neljas ajaleht Los Angeles (LA) Times ilmub argipäeviti 739000 eksemplaris, selle sajandi algul oli number 1,1 miljonit. Siis töötas toimetuses 1300 inimest, nüüdseks on see arv koondamistega kahanenud umbes poolele.
LA Times oligi suurlehtedest suurimaid kaotajaid. Numbrid vähenesid kõigil suurtel päevalehtedel, Washington Posti 1,9 %st Atlanta Journal-Constitutioni 13,6%ni. Üle 10% langes väljaannete Houston Chronicle, Boston Globe, Newarki Star-Ledger, Philadelphia Inquirer, Orange County Register ja Detroit News tiraaž.
Asjast kirjutaval New York Timesil endal kahanes eksemplaride arv 3,6% ühe miljonini. Erandiks olid USA kaks suurima levikuga väljaannet USA Today ja Wall Street Journal, mille levi jäi samaks vastavalt 2,3 miljoni ja 2 miljoni eksemplariga. Üle saja vähemalt 100000 eksemplariga väljaande hulgas ei olnud ühtegi, kus levi oleks kasvanud rohkem kui protsendi murdosa võrra. Uuringu viis läbi Audit Bureau of Circulations ajalehtede endi esitatud andmete põhjal ning see käsitles eraldi argipäeva- ja nädalalõpunumbreid. Viimaste levi on suurem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ajalehtede levi on mitmeid aastaid langenud umbes 2%, kuid see hakkas kiirenema eelmisel aastal. 2007. a kevadine uuring näitas tööpäevadel langust 3,6% ja pühapäevaväljaannetel 4,6%. Viimane number oli väljaandjatele eriti häiriv, sest just nädalavahetuse lehed toovad sisse suurima osa reklaami- ja lehemüügitulust.
Väljaandjad on avalikult hinnanud leviku langust ebaoluliseks, kuivõrd lehtede veebisaitide külastatavus ja sealne reklaamimüük on kasvanud, tehes tasa trükiväljaannete kaotusi ning kokkuvõttes suurendades lugejaskonda.
Vähemalt osa trükilevi langusest on olnud sihilik, peegeldades kulude kokkuhoidu ja keskendumist kõige kasumlikumale, kuid sel aastal pole interneti reklaamimüük hiilanud. Reklaamitulud on langenud järjest kaks aastat ning seega suurendanud iga müügikanali, ka trükitud reklaami, tähtsust.
Analüütikud on viimaseil aastail hoiatanud, et pakkudes trükitud lehte üha vähem välja, kutsuvad ajalehed ise lugejaid ostmast loobuma. Paljud ajalehed on tugevalt vähendanud paberväljaande mahtu: vähem lehekülgi väiksemas formaadis vähemate lugudega ja ühtlasi vähemate ajakirjanikega, kes neid toodavad.
“Mulle tundub võimatu kulusid drastiliselt vähendada, ilma et see mõjuks ajalehe sisulisele kvaliteedile," märkis Goldman Sachsi ajakirjandusanalüütik Peter Appert.