Läti plaanib sõidukite
kohustusliku tehnoülevaatuse anda autodiilerite kätte, mis vähendab
oluliselt tavaliste autohooldusfirmade konkurentsivõimet, vahendas rus.db.lv
ajalehte Biznes Baltija.
Riigikantselei auditeerib praegu riiklikku tehnoülevaatuse korraldajat ja kõne all on olnud kaheaastane kasutatud autode ülevaatustähtaeg ja neljaaastane uute autode tehnilise ülevaatuse tähtaeg. Uue ettepanekuna arutatakse tehnoülevaatuse andmist autoriseeritud diileritele. Oletatakse, et ülevaatusõiguse saamiseks tuleb autofirmadel läbida eriline riiklik sertifitseerimine.
Praegu tuleb Lätis autode tehnilist korrasolekut kontrollida igal aastal. Tehnoülevaatus toimub kindlates kohtades, kus teenust osutavad konkursi korras valitud erafirmad. Näiteks Riias tegeleb autode tehnoülevaatusega Auteko Tuv Latvija. Sõiduauto tehnoülevaatus maksab 12,81-14,39 latti.
Küsitletud autodiilerid olid uue kohustuse lisandumisest huvitatud, kuna infrastruktuuri investeerida pole selleks vaja, kõik vajalikud mõõteriistad ja seadmed on varasemast juba olemas. "Saame tõenäoliselt uusi kliente, kes saavad puudused otse koha peal lahendada. Lisaks on kriis ametlike ja tavaliste autoteeninduste hinnad võrdsustanud," kommenteeris Toyotasid ja Lexuseid müüva Wess Motorsi tegevjuht Oleg Artemenkov.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tema sõnul pole autode remontimises ja samaaegses tehnoülevaatuses mingit huvide konflikti, kuna klient saavat valida, kus sõidukit parandab. Teisest küljest, nende autoteeninduste konkurentsivõime, mis pole konkreetsete tootjate ametlikud esindused ega saa tehnoülevaatusi teha, väheneb järsult.
Auteko Tuv Latvija juhatuse liige Aivar Amolins polnud riigikantselei uuest ideest vaimustuses: "See on siiski meie äri. Tehnoülevaatuse süsteem on ammu paika pandud ja töötab efektiivselt." Amolins lisas, et korruptsioonioht suureneb, kui tehnoülevaatuse õigus läheb erinevate ettevõtete kätte, mistõttu kontroll näiteks pistisevõtmise üle paratamatult lõdveneb.