• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,31%6 217,36
  • DOW 30−0,08%44 458,57
  • Nasdaq 0,79%20 361,99
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,31%6 217,36
  • DOW 30−0,08%44 458,57
  • Nasdaq 0,79%20 361,99
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 29.06.09, 19:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti tahab tehnoülevaatuse autodiileritele anda

Läti plaanib sõidukite kohustusliku tehnoülevaatuse anda autodiilerite kätte, mis vähendab oluliselt tavaliste autohooldusfirmade konkurentsivõimet, vahendas rus.db.lv ajalehte Biznes Baltija.
Riigikantselei auditeerib praegu riiklikku tehnoülevaatuse korraldajat ja kõne all on olnud kaheaastane kasutatud autode ülevaatustähtaeg ja neljaaastane uute autode tehnilise ülevaatuse tähtaeg. Uue ettepanekuna arutatakse tehnoülevaatuse andmist autoriseeritud diileritele. Oletatakse, et ülevaatusõiguse saamiseks tuleb autofirmadel läbida eriline riiklik sertifitseerimine.
Praegu tuleb Lätis autode tehnilist korrasolekut kontrollida igal aastal. Tehnoülevaatus toimub kindlates kohtades, kus teenust osutavad konkursi korras valitud erafirmad. Näiteks Riias tegeleb autode tehnoülevaatusega Auteko Tuv Latvija. Sõiduauto tehnoülevaatus maksab 12,81-14,39 latti.
Küsitletud autodiilerid olid uue kohustuse lisandumisest huvitatud, kuna infrastruktuuri investeerida pole selleks vaja, kõik vajalikud mõõteriistad ja seadmed on varasemast juba olemas. "Saame tõenäoliselt uusi kliente, kes saavad puudused otse koha peal lahendada. Lisaks on kriis ametlike ja tavaliste autoteeninduste hinnad võrdsustanud," kommenteeris Toyotasid ja Lexuseid müüva Wess Motorsi tegevjuht Oleg Artemenkov.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul pole autode remontimises ja samaaegses tehnoülevaatuses mingit huvide konflikti, kuna klient saavat valida, kus sõidukit parandab. Teisest küljest, nende autoteeninduste konkurentsivõime, mis pole konkreetsete tootjate ametlikud esindused ega saa tehnoülevaatusi teha, väheneb järsult.
Auteko Tuv Latvija juhatuse liige Aivar Amolins polnud riigikantselei uuest ideest vaimustuses: "See on siiski meie äri. Tehnoülevaatuse süsteem on ammu paika pandud ja töötab efektiivselt." Amolins lisas, et korruptsioonioht suureneb, kui tehnoülevaatuse õigus läheb erinevate ettevõtete kätte, mistõttu kontroll näiteks pistisevõtmise üle paratamatult lõdveneb.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele