• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.03.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lääne turist käib külas harvem

Eelmine aasta ei olnud Eesti välisturismile edukas: langes turistide arv, veel enam nende veedetud ööd majutusettevõtetes ja tulu välisturistidelt.
Kuigi meie langus võrreldes Põhja- ja Ida-Euroopaga oli väiksem, joonistus välja trend: meie sihtturgude osakaal on viie aasta taguse ajaga muutunud. Neli viiest toonasest suuremast turust - Soome, Rootsi, Saksamaa, Suurbritannia - on kahanenud ööbimiste arvult alla 2004. aasta taset ning kui Vene-Läti-Leedu turistide arv ja siseturism poleks vahepeal tugevalt kasvanud, oleks meie seis praegu hoopis kurvem.
Küsimus, mille iga turismisektoris tegutseja endale esitab, on küllap, kas see trend jääb püsima? Kas Lääne huvi on pöördumatult vähenemas ja peaksime hoopis paremini ära kasutama Venemaa potentsiaali?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Muidugi on selge, et kui miski kiiresti kasvab, siis kasvupotentsiaal ammendub. Hüppeline kasv 2004-2006 toimuski, taustaks kaks põhimõttelist muudatust, mis üksteise mõju tugevdasid: turistid tulid avastama Eestit kui värsket ELi liiget, sellega kaasnesid majandusbuum ja odavlennud, mis tegi huvi rahuldamise hõlpsaks ja kergekäelisekski. Tallinna kohvikutesse ilmusid sildid We don't host stag parties here.
Mõlemad suured ja sektorivälised tegurid on tänaseks mõju kaotanud. Eesti liitumine euroalaga on kindlasti positiivne, kas see aga ka turismis tunda annab, pole kindel.
Millised hoovad on meie käes? Tarbijate teadlikkust ja soovi tulla Eestisse püüab EASi turismiarenduskeskus tänavu tõsta kevadkampaaniaga Soomes ja Itaalias, suvekampaaniaga Rootsis, Lätis, Leedus ja Saksamaal, talvekampaaniaga Venemaal, Suurbritannias ja Norras. Lisaks osaleme üheksal suurel turismimessil. Täiendame riigi turismiinfoväravat visitestonia.com, sh Eesti-uudistega. Jätkuvad tootetutvustusreisid (tänavu 17) reisikorraldajatele, lisaks Eesti päevad Helsingis, mardilaat, ühistegevused välisturgudel, kus tutvustame kultuuripealinna 2011 jne. Olulised on ka nõudluse ja maine analüüs.
Tootearendus, uuringud, kampaaniad, koolitused on järjepidev töö, mida tahame koos sektoriga teha ja mis ei anna ehk kohe silmaga nähtavat tulemust, kuid loodetavasti seda püsivamat. Olen veendunud, et nii leiab tee Eestisse ka vahepeal haruldaseks muutunud Lääne-Euroopa turist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele