Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustuses pole kitsas aeg möödas

    Kindlustusturg jätkab langemist, sest masu ajal kindlustavad ettevõtted vähem oma vara ning ülitiheda konkurentsi tõttu on seltsid hoidnud kindlustusmaksed madalana.

    Statistikaameti andmeil kukkus kindlustusturg tänavu kolmandas kvartalis 8% võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Kui vaadata olulisemate kindlustusmaksete mahtu, kukkus enim juriidiliste isikute sõidukite kindlustus (-18%) ja juriidiliste isikute varakindlustus (-12,8%). Samas reisikindlustuse maksete maht kasvas 6,6%.
    "Meie turul on stabiliseeruv langus," iseloomustas Salva Kindlustuse ASi kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt. "Kindlustusturg on tema sõnul Eesti majanduse kõverpeegeldus. "Kindlustusturg langeb natuke hiljem kui majandus, aga samas hakkab ka tõusma natuke hiljem kui majandus. Ma tahaks uskuda, et kahjukindlustuse turg hakkab järgmise aasta teisest poolest vaikselt otsa ülespoole sättima," rääkis ta.
    Kivirüüt rõhutas, et statistikaameti numbrid ei näita, kui palju kliente on turul, vaid seda, millise summa eest on kliendid endale kindlustuskaitset ostnud. Tema sõnul on kindlustusmaksete vähenemise üheks oluliseks põhjuseks ülitihe konkurents turul ning hindade langus.
    "Eestis ei ole kaskokindlustust ja juriidilise isiku vara kindlustust mitte kunagi nii odavalt müüdud, kui seda tehakse täna," ütles Kivirüüt. "Ma ei arva, et see pikemas perspektiivis jätkusuutlik oleks," lisas ta.
    Kivirüüdi sõnul pole hullu hinnalangust olnud reisikindlustuses, vaid vastupidi – pikemat aega kindlustusseltsi jaoks kahjumis olnud toote hind on veidi tõusnud – ja see kajastub statistikaski. "Inimesed on tänavu võrreldes eelmise aastaga natuke rohkem reisima hakanud," põhjendas ta reisikindlustuse mahu kasvu. „Inimeste teadlikkus reisikindlustuse vajalikkusest on pidevalt kasvanud ja teadlikkuse kasv sai täiendava tõuke ka seoses kevadise tuhateemaga," rääkis ta.
    Seesam Rahvusvaheline Kindlustuse ASi turundusspetsialist Eve-Liis Arvisto ütles, et kuna sõidukite kindlustus moodustab turumahust ligi 65%, mõjutavad seal toimunud muutused turgu enim. "Kindlasti on languse üheks põhjuseks see, et paljud ettevõtted on vähendanud oma autoparki või vahetanud hinnalisemad sõidukid keskklassi autode vastu," sõnas ta.
    Statistikaameti andmeil suutis suurtest kindlustusseltsidest III kvartalis turuosa kasvatada enim ehk 1,3% Seesam. "Meie klientide arv on aastaga suurenenud peamiselt kodukindlustuse lõikes, kus me tõime turule klientide jaoks lihtsama ja terviklikuma kindlustustoote," põhjendas Arvisto. "Oleme pidevalt tõhustanud oma sisemisi protsesse ja panustanud müügijuhtimisse," lisas ta.
    Urmas Kivirüüdi hinnangul kasvas mullu ehk masu ajal eraklientide arv, kes kindlustasid oma kodu ja vallasvara. "Mida vähem on inimesel raha, seda rohkem vajab ta kindlustust," lausus ta. "Kindlasti ei peaks majanduslike raskuste tõttu loobuma kindlustusteenuse ostmisest, vaid kriitiliselt üle vaatama, millised on kõige olulisemad riskid, mille vastu end kindlustada. Sest headel aegadel on meil kõigil palju raha ja suudame väiksematest õnnetustest ise üle saada. Aga raskematel aegadel muutub kindlustuse teema olulisemaks," märkis Kivirüüt.
     
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.