Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Selverite hea kasum kosutas Tallinna Kaubamaja tulemusi
Käibe- ja kasuminumbrites üllatusi polnud, ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.
Kolmandas kvartalis ulatus kaubamaja kontserni kasum 73,2 miljoni kroonini. 2009. aastal oli kvartalikasum 15,4 miljonit krooni. Tänavune III kvartali käive oli 1,6 miljardit krooni, mis edestas eelmise aasta sama perioodi müüki 0,4%. Kontserni üheksa kuu käive vähenes aastatagusega võrreldes 3,6%, 4,8 miljadilt 4,6 miljardile kroonile.
Selverite üheksa kuu käive oli Eestis 3,5 miljardit krooni, suurenedes aastaga 0,7% võrra. Eesti supermarketite puhaskasum ulatus samas 121,9 miljonini, mis on mullusest 59,2 miljoni kroonisest kasumist üle kahe korra suurem.
Puusepp täpsustas, et kaubamaja kontsern ootaski Selveri keti kasumi kahekordistumist. "Oleme teinud õigeid otsuseid, vähendanud tegevuskulusid," tõi Puusepp esile kasumi hüppelise kasvu põhjusi.
Autode ja kingade müük jäi käibes 147-148 miljonile kroonile. Puusepp tunnistas, et kingaäri on tõepoolest võimsalt kasvanud.
LHV analüütik Nils Vaikla märkis, et Tallinna Kaubamaja tegi finantstulemustes märkimisväärse pöörde juba teises kvartalis, jätkates kolmandas kvartalis heade majandustulemustega. "Seega avaldatud kvartalitulemused olulisi üllatusi meile ei pakkunud. Nii ettevõtte ärikasum kui ka puhaskasum vastasid üsna täpselt meie prognoosidele," kommenteeris ta.
"LHV on andud Tallinna Kaubamaja aktsiale "osta" soovituse, sest usume, et tarbimise taastumine peegeldub ettevõtte finantstulemustes ja aktsia hinnas," ütles analüütik.
A-Selveri juht Andres Heinver polnud eile kommentaariks kättesaadav.