• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 15.12.10, 23:00

Tunne oma äripartnerit

Maailmamajanduses on tähtis tunda kohalikku kultuuri ja traditsioone. Kui me ei arvesta kohalike tavadega, siis on raskendatud ka meie edu. Teadmatus võib tekitada isegi piinlikke või üsna koomilisi situatsioone, mille lahendamiseks kulub hiljem palju aega ja meelekindlust.
Suhtlus välispartneritega on kunst. Enne oma äri alustamist on eriti oluline õppida tundma sihtmaa kultuurilisi põhijooni. Väliskaubandus ja kultuurideülene turg pole tegelikult üks ja sama, vaatamata sellele, et kõikjal ollakse harjunud tarbima väga suures valikus importkaupa.
Kultuuridevaheline turustamine on rahvusvaheline müügikorraldus, mis arvestab partnerite kultuurilisi omapärasid, kui planeeritakse turunduskampaaniaid ja meetmeid. Paljukultuurilises keskkonnas õnnestub ühtlustada kaubamärgi sõnumit eri rahvusest inimeste jaoks, kui kasutame kultuurist lähtuvaid õigeid strateegiaid. Lähenemine oma toote turustamisse on riigiti erinev. Ei sobi ka ühesugune kodulehe kujundus.
Sihtriigi kultuuri tundmine aitab olla edukas koostöös välispartneritega ja lihtsustab märkimisväärselt oma niši leidmist, aitab turustada tooteid ja edastada oma sõnumeid õigemini. Et olla edukas ja säästa raha, tuleb investeerida kultuuridevahelisse kommunikatsiooni enne, kui alustame tootekujundust või müügitegevust võõral maal.
Autor: Andres Sooneste

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele