Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinki kasum oodatust väiksem
Tallink teenis majandusaasta esimeses kvartalis vaid 1,1 mln eurose puhaskasumi, teatas ettevõte börsile.
Mullu samal ajal oli ettevõtte kahjum 1,2 mln eurot. Käive kasvas 12 protsenti, 203 mln eurole.
Analüütikud ootasid Tallinkilt majandusaasta esimeses kvartalis kasumit. SEB Enskilda ootab Tallinkilt seitsme miljoni eurost kasumit 200 miljoni eurose käibe juures. Swedbank Marketsi analüütik Pertti Rahnel ootab Tallinkilt 200,8 mln eurose käibe juures 5,289 mln euro suurust puhaskasumit.
Kontserni müügitulu märkimisväärne kasv oli tingitud suurenenud reisijate- ja kaubaveomahtudest. Võrreldes eelnenud aasta esimese kvartaliga suutis kontsern kasvatada reisijateveoga seotud müügitulu (piletitulu, poodide- ja restoranide müügitulu) 268 miljoni krooni (17 miljoni euro) võrra. Vastav müügitulu kasv ühe reisija kohta oli keskmiselt 1,6%. Mahtude ja müügitulu kasv oli suurem Eesti-Soome, Eesti-Rootsi ja Läti-Rootsi liinidel, kus pardamüügi marginaalid ei ole nii kõrged kui Soome-Rootsi liinidel, kus reisijate arvu kasv oli esimeses kvartalis 2% ning müügitulu kasv oli 5%.
Võrreldes möödunud majandusaasta esimese kvartaliga kasvas kontserni brutokasum 45 miljoni krooni võrra (2,9 miljoni euro võrra) ulatudes 556 miljoni kroonini (35,5 miljoni euroni). Kontserni finantskulude, maksude ja kulumieelne kasum EBITDA kasvas 22 miljoni krooni (0,5 miljoni euro) võrra 430 miljoni kroonini (27.5 miljoni euroni) ja puhaskasum suurenes 37 miljoni krooni (2,3 miljoni euro) võrra 18 miljoni kroonini (1.1 miljoni euroni).
Kontserni investeeringud majandusaasta esimeses kvartalis ulatusid 56 miljoni kroonini (3,6 miljoni euroni), olles põhiliselt seotud kolme kruiisilaeva - Romantika, Silja Festivali ja Silja Serenade uuendustöödega laevade plaaniliste dokiremontide ajal. Samal ajal viidi läbi ka paljud regulaarsed hooldustööd, mille tulemusel suurenesid esimese kvartali jooksul antud laevadele tehtud kulutused. Kruiisilaeva Silja Serenade dokis viibimise ajal asendas teda Soome-Rootsi liinil kruiisilaev Silja Europa, mida omakorda asendas tavapäraselt Eesti-Rootsi liinil opereeriv kruiisilaev Baltic Queen. Antud ajutise vahetusega suutis kontsern säilitada reisijatemahud ning pakkuda Soome-Rootsi liinide reisijatele uusi ja positiivseid reisielamusi erinevatel laevadel. Majanduslikust küljest oli laevade ajutine ümberpaigutamine kasumlik, kuid muudatustega kaasnenud suurematest kuludest tingituna jäi liini rentaablus siiski madalamaks võrreldes liini tavapärase tulemusega.
Rootsi kroon on euro suhtes märgatavalt tugevnenud. See mõjub positiivselt kontserni Rootsi turult saadavale müügitulule. Samal ajal suurendab tugevnenud kurss ka Rootsi laevapersonali ja kontorikulusid eurovääringus mõõdetuna. 2010/2011 majandusaasta esimese kvartali kütusekulud olid 484 miljonit krooni (31 miljonit eurot), mis on 78 miljoni krooni (5 miljoni euro) võrra suurem kui eelmise majandusaasta samal perioodil.
Kontserni esimese kvartali tulemused vastasid juhtkonna ootustele. Mitmed planeeritud tegevused ning liinidevahelised muudatused avaldasid mõju Kontserni tulemusele. Kontserni netovõlg alanes allapoole ühe miljardi euro piiri. Juhtkonna hinnangul on Kontserni 2010/2011 majandusaasta alanud hästi ning ettevõte liigub tulemuste paranemise suunal.
SEB Enskilda soovitas enne tulemuste avaldamist viimases analüüsis aktsiat hoida ning selle hinnasihiks oli 0,89 eurot. Swedbank Markets soovitas 7. jaanuari lühianalüüsis aktsia akumuleerida, aktsia hinnasihiks on 0,95 eurot.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.