Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti avastamata võimalus - golfiturismi sihtkoht

    Golf on globaalses mastaabis kinnisvara- ja turismiäri. Audiitorfirma KPMG hinnangul on Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika golfitööstuse ühe aasta käive 15 miljardit eurot ehk võrdne kuue viimase suveolümpiamängude korraldamise maksumusega. Golfi puhul on tegemist hiiglasliku globaalse majandusharuga, mida Eesti spordiajakirjanikud peavad meelelahutuseks ning meelelahutusajakirjanikud omakorda spordiks.
    Noor ja arenev valdkond. Eestis on golf noor ja jätkuvalt arenev valdkond, kuid selle spordiala ja harrastuse mõju meie majandusele ei tohi kindlasti alahinnata. Eestis on pisut enam kui paar tuhat golfimängijat ning kuus täismõõdus ehk 18 rajaga golfiväljakut, millel kohalike mängijate kõrval teevad golfituristid aastas 22 000-23 000 mänguringi. EASi poolt vaadates on golf suurepärane võimalus propageerida aktiivse puhkuse ja vaba aja veetmise võimalusi Eestis, tutvustada Eestit kui turismisihtkohta Euroopas, tuua siia golfituriste ning anda tööd ja leiba kogu Eesti turismisektorile.
    Golfiturist on hea turist. Golfiturist on hea klient - üldjuhul ei reisi ta üksi, on keskmisest kõrgema maksejõuga ja jätab tavaturistiga võrreldes riiki paar korda rohkem raha. Seda muu hulgas ka seepärast, et peatub tavaliselt sihtriigis pikemalt, sest soovib riigis, kuhu on reisinud, mängida mitte ainult ühel, vaid mitmel väljakul. Keskmiselt jätab iga golfiturist Eestisse ööpäevas mitte vähem kui 200 eurot, millest kuni 40% moodustavad otseselt golfiga seotud tasud ning vähemalt 60 protsenti muud kulutused (hotell, transport, restoranid, sisseostud jms). Nii toovad golfituristid Eestisse aastas ligikaudu 5 miljonit eurot. Võluv perspektiiv on see number kahekordistada ning tõik, et niisuguse rahavoo jõudmine Eesti majandusse on kasulik, peaks olema mõistetav ka golfi- või majanduskaugele inimesele.
    Kuidas golfituriste juurde tuua? Lõviosa, 85-90% Eestit külastavatest golfituristidest moodustavad soomlased, kokku 10 000-12 000 inimest, kes teevad Eesti golfiväljakutel hinnanguliselt 20 000 mänguringi aastas. See number võiks olla kaks korda suurem, sest Soomes on kokku 140 000 golfimängijat. Võttes aluseks eesmärgi suurendada Soome golfituristide arvu 10-15% aastas, kulub selle tasemeni jõudmiseks mitte vähem kui 5 aastat. Golfituristide arv Eesti väljakutel ei kasva sellises tempos aga iseenesest. Põhiküsimus on, kuidas seda teha?
    Väljakuid veel vähe. Kuus Eestis asuvat täismõõdus golfiväljakut ei ole Soome või Rootsiga võrreldes palju. Otse vastupidi. 30 aastat tagasi oli Soomes 20 golfiväljakut ja 7000 mängijat. Praegu on Soomes väljakuid 150 ning ainuüksi eelmisel aastal kasvas Soomes golfimängijate hulk 7000 inimese võrra ehk ühe aasta jooksul kaks korda nii palju, kui on Eestis golfimängijaid kokku. Rootsis on golfiväljakuid koguni 600 ja aktiivseid golfimängijaid üle poole miljoni.
    Soome ja Rootsi näitel on just väljakute rohkus golfivaldkonna arengumootor. Ülaltoodud numbritele tuginedes mahuks väiksesse Eestisse väljakuid juurde veelgi. EAS on Eesti olemasolevate väljakute rajamist ja arendustegevusi ka toetanud, kuid nüüd peab suurim areng selles valdkonnas toimuma välisturunduse ja -kommunikatsiooni alal.
    Eesti väljakute kvaliteet on hea, kuid paraku Soomes ja Rootsis pole see eriti teada. See on fakt. Selle põhjuseks võib tuua väljakute senise nõrga koostöö rahvusvahelisel suunal, mille parandamiseks asutati 2010. aastal Eesti Golfiväljakute Ühendus, kuhu kuuluvad Niitvälja, Jõelähtme, Suuresta, Otepää, Valgeranna ja Saaremaa golfiväljak.
    Teine oluline kitsaskoht meie golfiväljakute arendustegevuses on rahvusvahelise turunduskompetentsi puudus. Selleks, et suurelt mõelda, ühiselt tegutseda ja välisturgudel edu saavutada, peavad Eesti väljakud omama ühist visiooni, strateegiat ja tegevusplaani, nagu ka valdkonnapõhiseid põhjalikke teadmisi.
    EAS toetab jätkuvalt. Perioodil 2007-2013 on EAS juba investeerinud ja investeerib veel Eesti golfiväljakute turundus- ja kommunikatsioonitegevuste ning rahvusvaheliste võistluste korraldustoetusena kokku 278 000 eurot. Sealjuures on just rahvusvahelistel golfi suurvõistlustel kanda Eesti golfiturismi arengus kaalukas roll, sest toovad Eesti golfiradadele rahvusvahelise golfiseltskonna, meedia huvi ning seeläbi ka tuntuse.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.