• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ajujahi 300 äriideest üle kolmandiku on IT alalt

    95 000eurose auhinnafondiga ettevõtluskonkursile Ajujaht laekus tähtajaks 300 ideed, millest enam kui kolmandik on tänavu IT-valdkonnast.

    Ajujahi ühe läbiviija, Tallinna teaduspargi Tehnopol juhatuse liikme Pirko Konsa sõnul näitasid tänavused ideed, et Eestis on IT-teemad jätkuvalt populaarsed ning sellega tahetakse ja osatakse ka äri teha. "Pakuti näiteks laia valiku erinevate veebi- ja nutitelefoni rakenduste kõrval ka reaalseid seadmeid tarkadest sensoritest kuni GPS-liiklusjuhtimissüsteemideni," ütles ta.
    Konsa sõnul esitati tänavu ideid mullusega võrreldes samaväärselt ning ka projektide valdkondade jaotus oli sarnane. 112 ehk enam kui kolmandik kõigist ideedest olid IT-valdkonnast. Tööstuse ja sotsiaalse ettevõtluse valdkonnast laekus mõlemast 35 ideed ning energeetika ja keskkonna sektorist 20. Mullusel konkursil ilma teinud biotehnika ja meditsiini suunal esitati 11 ideed ning üldise kategooria alla mahtus 68 rakendust.
    Ajujahile esitatud ideed läbivad mitu hindamisvooru. Eelhindamisest pääsevad edasi sada tugevamat ideed. Edasi selgitatakse 20 silmapaistvaimat ideed, mille esitajad saavad osaleda Ajujahi koolitusprogrammis ja mentorite käe alla oma äriideid edasi lihvida.
    Edasi valib žürii kaheksa finalisti, kes saavad juba enne lõppvõistlust 2000 eurot, mida vastavalt oma äranägemisele idee heaks  kasutada. Ajujahi võitja selgub 2012. aasta mais toimuval auhinnagalal.
    Mulluse Ajujahi edukaimad projektid olid virtuaalne köögiviljaaed Virtual Garden, põlevkivituhast kassiliiva tootev Plaisir du Chat ning C-hepatiidi ravimikatseteks spetsiaalse geneetilise baasiga hiiri aretav KPA Scientific.
    Ettevõtluskonkursi Ajujaht eesmärk on aidata noori talente uuenduslike ettevõtete loomisel. Konkursi ellukutsuja on EAS ja konkursi korraldamist rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest. 95 000eurose auhinnafondi panevad tänavu kokku SEB, ABB, Webmedia, Skype, NASDAQ OMX, Technopolis Ülemiste, Tehnopol, Briti Nõukogu, KredEx, Terviseparadiis, Heateo SA, Avision, Apple ja IM arvutid, MarkIT, Tallinna ja Tartu linn. Ajujahti aitavad ellu viia BDA Consulting, Invent Baltics ja Connect Eesti.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
PayPal lükkas Pinteresti ostujutud ümber
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Alexela haagisetootja töötab tarnekriisi tõttu noateral
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.