20. juuni 2012 kell 21:00

H&M alustab Eestis kolme poega

Rootsi rõivamüügikett H&M on sõlminud lepingud Tallinnas vana postimaja hoone omaniku Prometheaniga ja kaubanduskeskuste arendaja Cityconiga, et avada tuleva aasta sügisel Eestis kolm kauplust.

Poed avatakse Tallinnas Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskustes ning ning Narva maanteel asuvas vanas Eesti Posti peahoones.

“Meie jaoks pole eesmärk iseenesest avada nii palju poode kui võimalik. Kui avame poed, siis tahame alati, et nad oleksid parimas asukohas. Nende kolme poe puhul oleme leidnud parima asukoha,” kommenteeris H&Mi pressiesindaja Håcan Andersson.

Partnerid lepingutega rahul. Anderssoni sõnul sai firma aru, et on õige aeg tuua parima hinnaga kvaliteet ja rõivamood moeteadlikele klientidele Eestis.

Eile Tallinnas viibinud Cityconi vanem asepresident Harri Holmström on lepinguga igati rahul, kuid tunnistas, et läbirääkimised rõivamüügiketiga kestsid vähemalt aasta. “Muidugi kaalusid nad Eestis ka teisi asukohti, kuid arvestasid seda, et oleme juba mitu aastat teinud Skandinaavias koostööd. Nad teavad, et oleme professionaalid, tunnustavad meie turunduskampaaniaid ja tunnevad ennast meiega mugavalt,” loetles Holmström põhjuseid, miks otsustati just Cityconi kasuks. Soomes ja Rootsis on kahel firmal 15 lepingut.

Oma tütarfirma Promethean OÜ kaudu H&Miga rendilepingu sõlminud CA Fastigheter AB Eesti haru juhi Andreas Claessoni sõnul on ettevõttel koostöö üle väga hea meel.

“Rootsi investorina on eriti rõõmustav sõlmida leping H&Miga ning olla osaline nende sisenemisel Eesti turule,” teatas Claesson, kelle sõnul jõuti kokkuleppele vaid mõne kuuga.

Õige aeg tulemiseks. Vanas postimaja hoones on sisemiste lammutustöödega juba alustatud ning maja peaks enne avamist 2013. aasta sügisel läbima täieliku uuenduskuuri.

H&Mi võimalikust tulekust on räägitud juba aastaid, kuid sageli on need kuulujutud kiiresti vaibunud. Kui siiani oli Holmströmi kinnitusel rõivaketi fookus mujal, siis nüüd leidsid nad aega keskenduda ka Baltimaadele. Eriti olevat H&M just Eesti puhul märganud, et inimeste moe-eelistus sarnaneb Skandinaaviaga.

Holmströmi sõnul avatakse tuleval sügisel kaks umbes 2500ruutmeetrist kauplust Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskustes. Esimeses ehitatakse välja vana hoone aatrium ning teises laiendatakse kaubanduspinda 4000ruutmeetrise juurdeehitusega.

Pärnits: vaevalt kauplusi vaid kolm jääb. Ülemiste keskuse juhi Guido Pärnitsa hinnangul on H&Mi tulek Eestisse kindlasti hea uudis, sest mida rohkem on meil tugevaid kaubamärke, seda kvaliteetsem on kaubandus. Siiski arvas ta, et kuna sellest on räägitud juba kaua, siis maailma imelisim uudis see pole.

Ka eestlaste arvamused rõivaketi kohta lähevad Pärnitsa sõnul lahku: “Ühed, kes käivad Soomes H&Mis ostmas, ootavad taevamannat, ja teised peavad seda suhteliselt tavaliseks kaubamärgiks. Mõni lausa põlgab selle üleshaibitust.”

Samuti usub ta, et 2–3 kauplust ei jää Tallinnas ainsateks ja neid võiks olla 5–6. Küsimus olevat lihtsalt selles, millise ajaperspektiiviga järgmised kauplused lisanduvad.

Väikestel võib minna raskeks. Küsimusele, milline mõju on rõivaketi tulekul Ülemiste keskusele, vastas Pärnits, et väga ei mõjuta. Ta tõi näiteks, et müügimahtudelt Euroopas esikohal oleva Zara grupi teise kaupluse avamine Tallinnas Kristiine keskuses turu olukorda väga ei mõjutanud.

“Ootus on suureks aetud ja eks alguses liigub sinna ikka rahvast palju. Nii tugev ta aga ei ole, et teised kohad Tallinnas tühjaks jooksevad,” lausus Pärnits.

Ka ei usu ta seda, et tuntud rõivabrändid peaksid mures olema, sest A-klassi brändidele see fataalset mõju ei avalda. “Küll aga kardavad väikesed poekesed, et nende elu läheb raskemaks. Eriti on tunda seda keskuse enda kontekstis, et kui H&M tuleb keskusesse, siis mis neist saab,” tõdes Ülemiste keskuse juht.

Holmström arvab seevastu, et H&Mi poed toovad edu ka teistele kauplustele, kuna need meelitavad palju kliente kaubanduskeskustesse.

H&Mi esindaja Andersson keeldus keti mõju hindamast ning märkis lühidalt, et H&M ei kommenteeri kunagi oma konkurentide tegevust.

Eelmisel aastal oli kaupade jaemüügi käive Eestis 4,1 miljardit eurot. Tekstiilitoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete jaemüük oli 180,7 miljonit eurot. 2010. aastal 171,8 miljonit eurot.

 

Mis on mis

Hennes & Mauritz AB

Rootsi rõivakett, mis pakub kiirmoe tooteid lastele ja täiskasvanutele. noteeritud Stockholmi börsilAsutati Erling Perssoni poolt 1947. aastal Rootsis Västerås. Praegu töötab 44 riigis asuvas 2575 kaupluses kokku ligi 94 000 inimest.Suurem osa H&Mi rõivaid toodetakse Aasias ja Euroopas.2011. aastal ulatus ettevõtte käive 129 miljardi Rootsi kroonini (14,6 miljardit eurot).Sel aastal avab rõivaste müügikett oma esimesed poed Bulgaarias, Mehhikos, Lätis, Malaisias ja Taimaal.Järgmisel aastal on lisaks Eestile lepingud sõlmitud ka Indoneesia turule sisenemiseks. Ettevõttel on ambitsioon kasvada aastas 275 uue poe võrra.

Citycon OY

Jaekaubanduspindade haldamisele ja arendamisele spetsialiseerunud ettevõteOmab Eestis Rocca al Mare, Kristiine ja Magistrali kaubanduskeskust. Kokku omab ja opereerib Eestis, Soomes, Rootsis ja Leedus 36 kaubanduskeskust ning 45 muud jaekaubanduskinnisvara.

CA Fastigheter AB

Rootsi päritolu kinnisvarafirma, kuulub CA Gruppi.Tütarfirma Eestis Promethean OÜ omandas mõni aasta tagasi Tallinnas Narva mnt 1 asuva vana Eesti Posti peahoone.

 

Kommentaar

Odavad riided löövad turu sassi

Urmas Leeman, lasteriiete tootja Lenne OÜ üks omanik ja juhtKindlasti on H&M kõva firma ja kõva konkurents kõigile. Eks nende tulek lööb turu segamini küll, sest neil on suhteliselt odavad riided.Meie riided on ilmastikukindlad, H&M toodab rohkem Kesk-Euroopale mõeldud rõivast, kus ilmaolud pole nii karmid.Siseriiete tootjad peaksid aga küll tähelepanelikult jälgima, mida nad siin müüma hakkavad ja milline on nende hinnapoliitika.Oma strateegiat me muutma ei hakka. Põhiturg on meil eksporditurg ja seega arvan, et nii väga ma seda mõju ei tunneta. Aga kindlasti jälgime neid.  

Hetkel kuum