Regulaatorid on uurimises keskendunud vähemalt viiele Euroopa suurele pangale kavatsetud Euribori manipuleerimises, kahtlustades, et Barclays vedas seda operatsiooni, kus osalesid ka Credit Agricole, HSBC, Deutsche Bank ja Societe Generale, kirjutab CNBC.
Euribor on Eestiski laialt levinud eluasemelaenude intressibaasina. Seni on uuritud Euribori alternatiivi arvutamiseks antud intressinoteeringute manipuleerimist pankade poolt, kuid ette on võetud ka teiste laenude baasintressi arvestuse uurimised alates Lõuna-Koreast kuni soovideni seda uurida ka Rootsis.
Tõendusmaterjal seob nelja panka ja Barclaysi endist euroswapi kauplejat Philippe Moryoussefi, rääkisid protsessiga seotud inimesed Financial Timesile.
Societe Generale kinnitas, et nendega on võetud seoses uurimisega ühendust, kuid seni ei ole eksimusi avastatud.
Keskpangad ja regulaatorid peavad septembris kõnelusi, kas LIBORi arvutamist reformitakse või on see juba nii kahjustatud, et selle kasutamisest tuleb üldse loobuda.
Briti keskpanga juht Mervyn King kirjutas teistele keskpankuritele, et on väga selge, et Libori süsteemi tuleb radikaalselt reformida. Föderaalreservi juht Ben Bernanke ja üleilmne regulaatorite esimees Mark Carney, kes on ühtlasi Kanada keskpanga juht, pakkusid välja alternatiive.
Seotud lood
Viimase nelja tööpäeva jooksul on juba kolm Euroopa panka teatanud, et tõmbuvad tagasi paneelist, mis määrab kindlaks Euribori - euro üleeuroopalise pankadevahelise intressimäära, mis on aluseks triljonite eurode ulatuses laenudele ja muudele finantslepingutele.
SEB eraisikute suuna arendusjuhi Triin Messimase sõnul on madal euribor makseraskusi oluliselt leevendanud.
USA föderaalse järelvalveameti hinnangul võisid valitsuse kontrolli all olevad kinnisvaragigandid Fannie Mae ja Freddie Mac kaotada Londoni pankadevaheline laenuintressi manipuleerimise tõttu üle kolme miljardi dollari (ca 2,4 mld eurot).
Seitse panka on saanud kohtukutse seoses Londoni pankadevahelise laenuintressi manipuleerimise tõttu, ütles juhtumiga lähedalt seotud allikas, vahendasid AP ja CNBC.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele